رئیسی

تولیت آستان قدس رضوی گفت: برخی کاستی‌ها در کشور هیچ تناسبی با نظام جمهوری اسلامی ندارد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: تفاوت در مدیریت نظام جمهوری و سایر نظام‌ها این است که انسان قبل از هر چیز و هر کسی خود را در محضر پروردگار پاسخگو می‌بیند.

وی بیان کرد: در حوزه پاسخگویی باید چهار اصل پاسخگویی در ساخت پروردگار، پاسخگویی به مدیران و ناظران بالاتر، پاسخگویی به اربابان رجوع و پاسخگویی به مردم را مد نظر قرار دهیم.

تولیت آستان قدس رضوی پاسخگویی به خدا را امر مهم و اساسی دانست و توضیح داد: اگر مجموعه اداری مجموعه‌ای باشد که قبل از هر چیز خود را با اخلاق و مدیریت اداری آشنا ببیند و قانونمند عمل کند، زحمتی برای حسابرسی ندارد.

*کارآمدترین نظام کنترلی، خودکنترلی است

رئیسی با تأکید بر اینکه کارآمدترین نظام کنترلی، خودکنترلی است، اضافه کرد: نظام‌های کنترلی درون و برون‌سازمانی هستند، یعنی خود را با خدا و در محضر مقدس وی می‌بینند و مردم برای آنها در حقیقت ولی نعمت هستند نه در شعار.

وی اظهار کرد: امام راحل و رهبری انقلاب اسلامی زمانی که از مردم سخن می‌گویند تشریفاتی نیست.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه اگر مردم را باور کنیم با مردم بودن مسؤولیت‌آور است، تبیین کرد: ما با خلقی سروکار داریم که از لحاظ باور مخلص و از لحاظ توانایی با مشکلاتی مواجه هستند.

رئیسی متذکر شد: رفع مشکلات و گره‌گشایی از کار محرومین و مستضعفان بزرگ‌ترین افتخاری است که نصیب مدیران شده و زمینه رشد و تعالی آنها را محقق می‌کند.

*نظارت و کنترل تداوم‌بخش اعتماد است

وی بر لزوم اجرای نظام کنترلی تأکید کرد و یادآور شد: نظارت و کنترل تداوم‌بخش اعتماد است و برای اینکه این تداوم اعتماد به وجود آید باید نظام کنترلی دقیق باشد زیرا ما را به وضع مطلوب نزدیک می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه برخی کاستی‌ها در کشور هیچ تناسبی با نظام جمهوری اسلامی ندارد، اظهار داشت: بدون تردید راه ورود به تمدن به نام دین، دولتی است که در طراز اسلامی باشد.

رئیسی با تأکید بر اینکه بنده به گرایشات سیاسی خاص کاری ندارم، اضافه کرد: در اداره کشور باید فقط به خدمت صادقانه و گره‌گشایی از امور مردم فکر کنیم.

وی بالابردن قدرت خرید محرومان را کمک به رشد اقتصادی کشور ذکر کرد و گفت: کشور را توانمند می‌بینیم که گره‌ها را باز کند، چراکه این عرصه، سخت‌تر از آنچه در دوران دفاع مقدس داشته‌ایم،‌ نیست.

* باید نسل جوان و فرهیخته کشور را باور کنیم

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه باید نسل جوان و فرهیخته کشور را باور کنیم، چراکه می‌توانند منشأ اثر باشند، ادامه داد: تولید ثروت و سرمایه در کشور باید به عنوان یک ارزش تلقی شود.

رئیسی با اشاره به اینکه در تولید نباید هیچ حدی بشناسیم با طرح سؤالی ادامه داد: اگر خشک‌سالی چندین‌ساله در خراسان‌جنوبی 10 سال دیگر ادامه پیدا کند، راه برون‌رفت از آن چیست؟ آیا می‌توان اقتصادی در عرصه تولیدات استان معرفی کنیم؟

وی در ادامه پاسخ داد: اقتصاد استان باید برای برون‌رفت از این مشکلات در زمینه‌های سنگ و معدن و یا تولیداتی تعریف شود که در استان وجود دارد.

*در نظام بودجه‌ریزی استان کار جهشی صورت گیرد

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: توسعه خراسان‌جنوبی نیازمند یک حرکت جهشی است و این امر با شیب ملایم امکان‌پذیر نیست، بنابراین اگر در نظام بودجه‌ریزی استان کار جهشی صورت پذیرد آن‌وقت استان در شرایط خوب قرار می‌گیرد.

رئیسی خطاب به رئیس‌کل بانک مرکزی بیان کرد: از وجوه متبرکه‌ای که در دولت فخیمه است به سمت خراسان‌جنوبی هم سرریز کنید و مطمئن باشید که مدیران استان پای کار هستند و همه اعتبارات را جذب می‌کنند به طوری که هیچ ریالی به خزانه برنگردد.

وی تصریح کرد: طی دیدارهای متعددی که با رهبری داشته‌ام  ایشان همواره جویای احوال مردم استان و پیگیر مسائل و مشکلات خراسان‌جنوبی هستند.

تولیت آستان قدس رضوی اعلام کرد: خوشبختانه رقم جرم و جنایت در خراسان‌جنوبی نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است که فرهنگ و دین مردم این منطقه سبب شده تا خراسان‌جنوبی کمترین آمار جرم و جنایت را داشته باشد.

رئیسی اضافه کرد: مردم خراسان‌جنوبی  چه شیعه و چه سنی باصلابت از مرزها دفاع می‌کنند و با وجود خشک‌سالی و خشک شدن قنوات در روستاهای خود مانده‌اند، بنابراین باید برای این مردم مؤمن و مخلص،‌ اقدامات اساسی برای ایجاد اشتغال و رفع محرومیت‌ها انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه رفع مشکلات کشور با وحدت و همدلی و نگاهی به‌دور از باندبازی به مسائل محقق می‌شود، ادامه داد: با هضم و دوراندیشی و با نگاهی متفاوت به آینده می‌شود گام‌های استواری برداشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    17 3
    خدا حفظش کنه. انسان متین و باوقار
  • پسر IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    5 3
    یاشاسین سید ابراهیم
  • FR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    1 1
    طرفدار تولیت هستی یا رئیسی، مشرق؟
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    1 0
    خدا بخیر کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس