کتاب رجز یک پیشمرگ - جعفر کچویی

سال 1359 به آخر رسیده بود که نمایندگی توزیع و فروش لنت، لنت کوبی و آپاراتی خودروها را در سنندج تاسیس کرد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق – کتاب «رجز یک پیشمرگ» حاوی خاطراتی از زندگی سردار شهید، داریوش چاپاری است. شهیدی از تبار پیشمرگان کرد مسلمان که در 18 شهریور سال 1328 به دنیا آمد، مبارزه کرد و در سال 1384 در حالی که زخم های زیادی از دوران نبرد بر تن داشت، به شهادت رسید.

این کتاب را معلم اخلاق مدار و نویسنده عرصه دفاع مقدس، جعفر کچویی به رشته تحریر درآورده و نشر فاتحان روانه بازار کرده است.

داریوش 25 ساله بود که با سرکار خانم شرافت سبحانی ازدواج کرد. او پس از انقلاب و در آستانه 30 سالگی با محمد بروجردی آشنا شد و سازمان پیشمرگان مسلمان کرد را در کردستان پایه گذاشت. معاونت عملیات این سازمان در شاخه سنندج بر عهده داریوش بود. چندی بعد به عضویت سپاه در آمد.

در همان اوایل مبارزاتش با ضدانقلاب در کردستان جانباز شد.

سال 1359 به آخر رسیده بود که نمایندگی توزیع و فروش لنت، لنت کوبی و آپاراتی خودروها را در سنندج تاسیس کرد.

34 ساله بود که با دومین همسرش سرکار خانم مرضیه داوربخش ازدواج کرد و از این دو ازدواجش 4 پسر و 4 دختر به یادگار ماند.

در سالهای 69 و 75 به خاطر عوارض مجروحیت حالت اشتغال گرفت و بدین ترتیب بازنشسته شد اما فعالیت های اجتماعی اش را تعطیل نکرد. تا اینکه در 26 آذر سال 84 و در 56 سالگی به دست عوامل مزدور استکبار ترور شد و به آرزوی همیشگی اش رسید.

حالا جعفر کچویی با گردآوری خاطراتی از این شیرمرد کردستانی، آن ها را در قالب یک کتاب به مخاطبان عرضه کرده است. این کتاب 180 صفحه ای با قیمت 8500 تومان در دسترس علاقمندان است و برای تهیه آن می شود با تلفن 66722799 (تهران) تماس گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس