کد خبر 767824
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
اسرائیل و آذربایجان

تحرک باکو برای تقویت مناسبات با رژیم صهیونیستی با دوره‌ای مصادف شده که مقامات باکو و برخی از دیپلمات‌های ایرانی مدعی ارتقای مناسبات جمهوری آذربایجان با ایران به بهترین شرایطی هستند.

به گزارش مشرق، با گسترش نفوذ سرطانی رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان، شماری از نمایندگان مجلس این جمهوری از جمله «یِودا آبراموف»، نماینده یهودی، «فاضل مصطفی»، نماینده ترکیه گرا و « فرج قلی اف»، رئیس گروه سیاسی موسوم به «جنبش رستاخیز ملی» و از عناصر تابلودار ضدایرانی و پان ترکیست در مجلس جمهوری آذربایجان، خواهان گشایش سفارتخانه باکو نزد رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی شدند. در واقع، زمینه‌ساز تجاسر این عده برای طرح آشکار ولع خود به گشایش سفارتخانه برای جمهوری آذربایجان نزد رژیم نامشروع اشغالگر قدس، تشکیل کمیسیون مشترک دولتی باکو و رژیم صهیونیستی است.

توافق‌نامه تشکیل کمیسیون مشترک دولتی باکو و رژیم صهیونیستی در سیزدهم دسامبر 2016 در باکو به هنگام سفر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر به جمهوری آذربایجان امضاء شد و چندی پس از آن، الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان با صدور فرمانی، اعضای کمیسیون مشترک با رژیم صهیونیستی از طرف باکو را تعیین کرد و براساس خواسته بنیامین نتانیاهو، میکائیل جباروف، وزیر آموزش جمهوری آذربایجان را به عنوان رئیس آذری این کمیسیون تعیین کرد. زیرا، نتانیاهو در سفر به باکو در سخنرانی که در مرکز آموزشی بنیاد صهیونیستی «خاباد اور آونر» در باکو داشت، تاکید کرده بود توسعه روابط این رژیم با باکو باید به زمینه‌های جهت داده شود.

با کوک شدن ساز تشکیل نخستین اجلاس کمیسیون مشترک جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی در این سال، زمزمه‌های نمایندگانی که وابستگی آشکار به صهیونیسم دارند، برای گشایش سفارتخانه باکو در فلسطین اشغالی بیش از پیش شنیده می‌شود

براساس گزارش‌های رسانه‌های باکو، از جانب رژیم صهیونیستی نیز «زیو الکین» وزیر محیط زیست این رژیم، رئیس صهیونیست کمیسیون مشترک دولتی با باکو خواهد بود. خلف خلف، معاون وزیرخارجه جمهوری آذربایجان، ساحل بابایوف، معاون وزیر اقتصاد، یحیی موسی‌اف، معاون وزیر صنایع دفاعی، گلمحمد جوادوف، معاون وزیر انرژی، سیف‌الدین طالب‌اف، معاون وزارت کشاورزی، رئوف حاجی‌اف، معاون وزیر محیط زیست و منابع طبیعی، ایلسِوَر آقایوف، معاون وزیر بهداشت، عدالت ولی‌اف، معاون وزیر فرهنگ و گردشگری، شاهین باقروف، معاون کمیته دولتی امور گمرکی، نیازی رحیم‌اف، معاون کمیته دولتی استاندارد و حقوق معنوی، رامین محمدوف، معاون کمیته دولتی امور دیاسپورا، عارف محمدوف، مدیر سازمان هواپیمایی کشوری، ضیاء علی‌اف، مدیرکل بانک مرکزی و ابراهیم قلی‌اف، معاون آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان، با حکم الهام علی‌اف به عضویت کمیسیون مشترک با رژیم صهیونیستی منصوب شده‌اند.

رسانه‌های باکو طی ماه‌های گذشته این ساز را نیز کوک کرده‌اند که قرار است برای نخستین بار در تاریخ مناسبات باکو با رژیم صهیونیستی، نخستین اجلاس کمیسیون مشترک دوطرف در باکو یا بیت‌المقدس اشغالی در سال جاری برگزار شود. جالب آنکه باکو سال جاری را در تداوم برنامه «سال چندفرهنگ‌گرایی – 2016» به عنوان «سال همبستگی اسلامی» نامگذاری کرده است. با کوک شدن ساز تشکیل نخستین اجلاس کمیسیون مشترک جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی در این سال، زمزمه‌های نمایندگانی که وابستگی آشکار به صهیونیسم دارند، برای گشایش سفارتخانه باکو در فلسطین اشغالی بیش از پیش شنیده می‌شود.

اکنون این سوال پیش می‌آید که چه عاملی موجب خیز برداشتن باکو در جهش به سمت رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر و بخصوص در «سال همبستگی اسلامی» شده است؟ آیا همچنانکه تبلیغاتچی‌های صهیونیست نظیر آریه گوت، رئیس سازمان صهیونیستی «طرح‌های بین‌المللی برای جامعه» و رئیس نمایندگی «مرکز بین‌المللی چندفرهنگ‌گرایی باکو» در فلسطین اشغالی و یِودا آبراموف، نماینده یهودی مجلس جمهوری آذربایجان تاکید می‌کنند، این خیز باکو برای نزدیکی به تل‌آویو، نتیجه سفر نتانیاهو به باکو در سیزدهم دسامبر گذشته است که قصد دارند آن را به عنوان «سفری تاریخی» قلمداد کنند؟ آیا همانطور که نمایندگان مجلس و مقامات دولتی باکو تاکید دارند، گسترش مناسبات باکو با رژیم صهیونیستی هیچ ربطی به هیچ کسی ندارد؟ آیا این خیز باکو برای نزدیکی به رژیم صهیونیستی، یکی دیگر از طرح‌های در نظر گرفته شده برای به اصطلاح «سال همبستگی اسلامی» باکو در سال 2017 است ؟ آیا این نیز یکی دیگر از اباحه‌گری‌های عجیب و غریبی است با هماهنگی آتئیست‌های باکویی و صهیونیسم و وهابیون سعودی اجرا می‌شود و در پس پرده ظاهرسازی‌ها و سر و صدای برنامه‌های «سال همبستگی اسلامی» باکو گم می‌شود؟

در دوره کنونی که تهران حاضر شده است هر نوع امتیازی را به باکو بدهد و برخی از دست‌اندرکاران مناسبات تهران – باکو نیز بر تمامی رویکردهای منفی و حتی دشمنی‌های دولت جمهوری آذربایجان در حوزه‌های قومیتی و مذهبی و تحریف تاریخ و ... چشم می‌پوشند، چرا نه تنها رویکرد باکو در نزدیکی به رژیم صهیونیستی اصلاح نشده، بلکه تشدید نیز شده است؟

یک سوال مهم دیگر نیز این است که چطور این خیز باکو برای جهش در مناسبات با رژیم صهیونیستی با دوره‌ای مصادف شده که مقامات باکو و برخی از دیپلمات‌های ایرانی مدعی ارتقای مناسبات جمهوری آذربایجان با ایران به بهترین شرایطی هستند که تاکنون بر این روابط حاکم بوده است؟ چه تناسبی میان گسترش روابط باکو با رژیم صهیونیستی با گسترش روابط باکو با تهران وجود دارد؟ در گذشته، مقامات باکو اینطور القاء می‌کردند که عامل اصلی نزدیکی دولت جمهوری آذربایجان به رژیم صهیونیستی ، «بی‌مهری» است که از جانب تمامی دنیا و بخصوص از جانب کشورهای اسلامی و بویژه ایران مشاهده کرده‌اند!! این القائات مقامات باکویی در حدی بوده است که شماری از دیپلمات‌های ایرانی را نیز متقاعد کرده‌اند که دولت جمهوری آذربایجان به علت «احساس خطر از جانب ایران» در سال‌های گذشته و در دوره زمامداری دولت‌های قبلی ایران، به سمت رژیم صهیونیستی سوق یافته است!

اگر چنین بوده است، در دوره کنونی که تهران حاضر شده است هر نوع امتیازی را به باکو بدهد و برخی از دست‌اندرکاران مناسبات تهران – باکو نیز بر تمامی رویکردهای منفی و حتی دشمنی‌های دولت جمهوری آذربایجان در حوزه‌های قومیتی و مذهبی و تحریف تاریخ و ... چشم می‌پوشند، چرا نه تنها رویکرد باکو در نزدیکی به رژیم صهیونیستی اصلاح نشده، بلکه تشدید نیز شده است؟

با سیطره بر ساختار سازمان امنیت جمهوری آذربایجان، موساد را در تمامی ارکان حاکمیتی این جمهوری نفوذ داده است

با واکاوی واقعیات مناسبات باکو با رژیم صهیونیستی می‌توان پاسخ این سوال را درک کرد. واقعیت این است که مناسبات رژیم صهیونیستی با جمهوری آذربایجان دارای "ماهیتی سرطانی" است. به این معنا که رژیم صهیونیستی که در ابتدا مناسبات با باکو را از موضوعات ظاهرا غیرحساس نظیر همکاری در زمینه کشاورزی و آبیاری و زهکشی در اوایل دهه 1990 آغاز کرد، در سال‌های اخیر با فروش دستکم پنج میلیارد دلار تسلیحات به باکو، ارتش جمهوری آذربایجان را از نظر تسلیحاتی به خود وابسته کرده است، با سیطره بر ساختار سازمان امنیت جمهوری آذربایجان، موساد را در تمامی ارکان حاکمیتی این جمهوری نفوذ داده است، کارخانه‌های تولید پهپاد خود را در جمهوری آذربایجان مستقر کرده، از خاک این کشور برای آزمایش جدیدترین تسلیحات تولیدی خود استفاده می‌کند، مانور نیروی مرزبانی جمهوری آذربایجان در خزر را به فرصتی برای شلیک موشک‌های تولیدی صنایع تسلیحاتی صهیونیستی تبدیل می‌کند و در هر حوزه‌ای که جمهوری اسلامی ایران امکان حضور و فعالیت در جمهوری آذربایجان داشته است، از جمله در حوزه بهداشت و درمان، ورود کرده است و در یک کلام، همانند سرطان تمامی وجود ساختارهای دولت باکو را دربر گرفته است.

شرایط به گونه‌ای یپش برده شده است که برخلاف گذشته، مقامات باکو در تجاسر برای اظهار ولع خود به گشایش سفارتخانه رسمی نزد رژیم صهیونیستی، با بی‌اعتنایی کامل به ایران، تنها ملاحظه خود را عضویت جمهوری آذربایجان در سازمان همکاری اسلامی اظهار و در عین حال تاکید می‌کنند که این عامل نیز نمی‌تواند مانعی برای گشایش سفارت جمهوری آذربایجان نزد رژیم صهیونیستی تلقی شود. زیرا، به زعم آنها شرایط منطقه‌ای تغییر کرده است! واقعا، این اطمینان خاطر را باکو از کجا به دست آورده است؟ چه عواملی این اطمینان خاطر را به باکو داده‌اند؟

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 17
  • مجتبی IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    15 20
    بجای اینکه سرزمین جداشده ایران برگردونید امتیاز میدید؟ اونها این قدر نمک نشناس هستند که گاز میگیرند! این تازه به دوران رسیده‌ها نمی‌توانند تاریخ را تحریف کنند...
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
      6 24
      به ارمنستان سلاح بدین حالشونو بگیرن
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
      17 2
      چجوری بگیره جیگر??
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
      24 15
      به ارمنستان سلاح دادیم که آذربایجان برای خرید سلاح از اسرائیل رفت
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
      27 35
      اولا ما به ارمنستان سلاح ندادیم جیگر! دوما حکومت علیف اصولا مزدور صهیونیستهاست و براش فرقی نداره رابطه ما با ارمنستان چجوری باشه، اون بی شرف در هر حال مزدوریشو میکنه
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    15 29
    علیف بی شرف مزدور صهیون
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
      27 4
      لعنت بر سرکیسیان و طرفدارانش
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
      8 29
      لعنت بر علیف مزدور صهیون و نوچه هاش
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
      19 27
      فقط یک بوزگورد نژاد پرست تروریست میتونه از علیف مزدور صهیون دفاع کنه!
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
      10 23
      فقط یک ضد تورک پانفارس میتونه به علیف توهین کنه
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
      31 12
      وقتی ذهن کثیف باشه و هنوز تو مسائل نژادی عصر جاهلیت مونده باشه میشه یک پانطورچ ! که علیف رو بخاطر نژاد قبول داره! در حالی که علیف مزدور صهیونیستهاست و ملاک ما ایرانیها انسانیته نه نژاد و قومیت و بر اساس معیار انسانیت، علیف یک مزدوره که نوچه رژیم نا مشروع اسرائیل شده
    • IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
      5 20
      نژادبرستی که مختص بانفارسهای نژادبرسته همونهایی که توی زبونشون اواهای کمی دارند و اواهای زبان تورکی رو لهجه قلممداد میکنن و به سخره میگیرند واقعا باید به ذهن عقب مانده انها باید گریست
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    9 18
    لعنت بر حکومت استبدادی صهیونیستی آل علیاف
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
      28 6
      مرگ بر ارمنستان غاصب
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
      39 31
      لعنت بر حکومت کثیف و نژاد پرست و مزدور صهیون علیف
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    9 12
    مرگ بر اسرائیل و مزدوران صهیونیست
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
      28 4
      مرگ بر اسرائیل اشغالگر و مرگ بر ارمنستان اشغالگر
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
      42 30
      لعنت بر اسرائیل و مزدورانش ، که علیف و بوزگوردهای نژاد پرست از مهمترین نوچه های اسرائیل هستن
  • رضا دانشی IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    6 15
    من خودم یه آذری هستم ولی واقعا گرایش باکو به تل آویو یه خیانت بزرگ به ماست این مردک عیاش مزدور اسرائیله دولت تو دست اسرائیله بعد شما میگین به همه جاش نفوذ کرده؟! نمیدونم چرا ایران از شیعیان باکو حمایت نمی کنه تا علیه این خائن برخیزند در باکو شیعیان و مسلمانان مجاهد زیاد هستند که مخالف این حکومت هستند انشاء الله وجود نحض این خائن از آذربایجان پاک میشه و آنها باز هم به دامان اسلام واقعی برگشته و حکومتی سکولار و صهیونیستی خود را نابود میکنند.
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
      7 8
      مثل اینکه دلت جنگ داخلی می خواهد. دوست داری آواره بشی بشین زندگی تو بکن
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      17 9
      جنگ داخلی؟ با کی؟ با 4 تا نوچه عردوغان و علیف که عین موش میرن تو سوراخ؟ مقابله با اینا که جنگ نمیخواد ! حشره کُش میخواد!
    • IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
      2 12
      اره دیدیم تو جنگ عراق از حشره کشت استفاده کردی بدبخت اگه لشگر اذربایجان و تیب 40 سراب نبودن که عراق تا اتاق خوابتون اومده بود
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
      11 2
      بدبخت! همون صدامت الان تو جهنم کنار پیشه وری و تروریستهای بوزگورد و کومه له داره تقاص رذالتهاشو پس میده؛ هر کس علیه تمامیت ارضی ایران کاری بکنه عاقبتش همونه! حشره کُش هم برای بوزگوردها زیاده! دمپایی ابری کافیشونه!
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    8 25
    خیز ذلت بار
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    34 7
    اونا هم از حما یت ما از ارمنستان شاکی هستن امیدوارم دو کشور مسلمان شیعه نزارن ارامنه و صهیونیستها برنده این لجبازی باشند
    • GB ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
      50 28
      مردم آذربایجان شیعه هستن اما حکومتی که در باکو استبداد می کنه دست نشانده صهیونیستهاست، ان شاء الله سرزمینهای شمال ارس که از یوغ علیف مزدور صهیون آزاد شد روابط حسنه ای خواهیم داشت
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    6 30
    سران خود فروخته آذربایجان به دنبال تشکیل اسرائیل دوم در مرزهای ایران هستند اما توهماتشان را همراه با اسرائیل به گور خواهند برد.بزودی بسیج مردمی آذربایجان...
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    7 28
    اتفاقا ریشه ی اینها با یهودیان اشکنازی یکی است.
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
      3 33
      تا قبل از این که ایرانی بودن??
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    6 30
    ما هم در مقابل باید جمهوری تالش را تاسیس کنیم و استقلال قره باغ را به رسمیت بشناسیم
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    7 27
    کجا هستند آن هایی که در مساله ی قره باغ فریاد وااسلاما سر می دادند و مساله را به ناموس شیعه ربط می دادند در حالیکه قره باغ مسیحی است و آذربایجان یهودی؟
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    2 25
    چند هفته پیش خبرگزاری فارس از آزمایش پهپادهای انتحاری اسرائیلی در خاک ج.آذ خبر داده بود و اینکه این آزمایش در حضور مقامات ارتش دو کشور و بر روی یکی از پایگاه های نظامی ارمنستان انجام شده که ظاهرا موفقیت آمیز هم نبوده.به هر حال ای کاش از سرنوشت این ماجرا جویی هم گزارشی تهیه می کردید.
  • GB ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    34 21
    می دانی و دوباره بدان هر چقدر دست و پا بزنید نمی توانید جلوی اجرای حقوق مدنی و فرهنگی و سیاسی تورک های آذربایجانی ایران را بگیرید و به زودی دندان های فاشیسم رضاخانی پان ایرانیست های صهیونیست را البته از طریق محافل قانونی کشور خواهیم شکست. مواظب دندان چروکتان باش
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
      55 28
      بوزگوردی انگلیسی ! اولا حقوق همه اقوام ایرانی از طریق قانون اساسی تامین شده و تبلیغات جدایی طلبانه پانترکی دورش سر اومده ، دوما چنان ریشه ای از بوزگوردهای نوچه و نوکر صهیون بخشکانیم که تو تاریخ ثبت بشه، دندان و دهان بوزگوردهای پانترک رو چنان بشکنیم که انگار از روز اول چنین مسلک کثیفی وجود نداشته ، حساب تروریستهای نوکر عردوغان و علیف رو خواهیم رسید
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
      42 32
      بوزگوردها بدونن هر چه قدر هم دست و پا بزنن نمی تونن افکار کثیف تروریستی و جدایی طلبانشون رو پیش ببرن، ما آذری ها و بقیه ایرانی ها بلایی سر این تجزیه طلبهای تروریست بیاریم که تا ابد کسی افکار وطن فروشانه و خائنانه به ذهنش خطور نکنه
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
      55 30
      دندان پانترکهای مزدور صهیون رو در دهان خرد میکنیم تا این وطن فروشها بفهمن سزای وطن فروشی و تجزیه طلبی چیه؛ بوزگوردها مراقب دندانهای کرم خورده خود باشن
    • IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
      4 17
      چرا در زمان جنگ حرفی از ممزدور بودن تورکها نبود؟ خیلی به خودت ممطمئنی بیچاره دهانت را خرد میکنیمم
  • یهمن IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    4 20
    تا وقتی ایران از نظر علمی، تکنولوژیک، فرهنگی و آموزشی در سطح یک دنیا حرفی برای گفتن نداشته باشه هیچ کشوری نمیاد بخاطر ایران خودش را با جهان بد کنه... ایران باید برای تک تک کشورها برنامه بلند مدت تهیه و بشکل کاملا هوشمندانه از پایین به بالا قلب و فکر و زندگی مردم کشورهای همسایه و منطقه رو مال خود کنه که حتی اگر بخوان هم نتونند بر ضد ایران قدمی بردارند... ایران اگر در تکنولوژی میتونست کشور خودش رو الگو کنه نیازی به حتی تبلیغ هم نبود... همه کشورهای اسلامی و دستکم همسایه غیر عربی و عربی برای نزدیک شدن و وصل کردن خودشون به ایران صف خواهند کشید... پس اگر میبینید ایران یکی پس از دیگری داره به ترکیه، امریکا، اسراییل میبازه کشورهای عمدتا تحت نفوذ کلاسیک ایران رو بخاطر بی کفایتی و جذاب نبودن الگوی ایران و منافعی که از نزدیکی بدست میاد هست...
  • IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    5 30
    اقا جون الان چند ساله از اون قرارداد نکبت بار گذشته ??? چرا کسی کاری نمی کنه که این سرزمینایی که جدا شده برگرده ، لااقل ی شکایت سوری کنین دلمون خوش باشه
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
      10 13
      دست به آذربایجان بزنید عمو پوتین نوه تون به جدتون پیوند می زنه
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
      20 9
      دست میزنیم تا ببینیم عمو جونت چیکار میکنه... به عموت سلام برسون!
  • US ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    9 3
    یعنی ارمنستان و روسیه و چین تو اسرائیل سفارت ندارن ؟
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
      20 9
      ارمنستان و روسیه و چین کشورهای اسلامی نیستن، شرم آوره که حکومت یک کشور با مردم مسلمان ، با اسرائیل رابطه داشته باشه ، چنین رابطه ای با رژیم نا مشروع اسرائیل نشونه مزدوری اون حکومت به ظاهر اسلامیه
  • US ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    12 3
    یعنی ارمنستان و روسیه و چین تو اسرائیل سفارت ندارن ؟
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
      21 8
      ارمنستان و روسیه و چین کشورهای اسلامی نیستن، شرم آوره که حکومت یک کشور با مردم مسلمان ، با اسرائیل رابطه داشته باشه ، چنین رابطه ای با رژیم نا مشروع اسرائیل نشونه مزدوری اون حکومت به ظاهر اسلامیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس