پرچم جمهوری آذربایجان

آذربایجانی‌ها مردمی شیعه هستند که اما حکومت باکو به نام آذری‌ها با رژیم صهیونیستی متحد شده و حتی تشکل‌های مشترکی برای فشار به افکار عمومی داخلی ایران تشکیل داده است.

سرویس جهان مشرق - دولت باکو یا به عبارت بهتر خاندان علی‌اف  از همان ابتدا یعنی زمان تأسیس جمهوری آذربایجان گرایشات شدیدی به آمریکا و رژیم اشغالگر قدس از خود نشان می‌دادند. این گرایشات و دل‌بستگی شدید خاندان علی‌اف به غرب، فرصت مناسبی بود تا این دو کشور نفوذ خود را در باکو ازنظر سیاسی و امنیتی توسعه دهند. حس سرسپردگی خاندان علی‌اف به غرب همان فرصت طلایی ایالات‌متحده امریکا و رژیم صهیونیستی بود. آمریکا و رژیم اشغالگر قدس که دشمنی دیرینه با جمهوری اسلامی ایران داشتند با همراهی و حمایت باکو دست  به یک سری اقدامات خصمانه علیه ایران زدند که می‌توان ازجمله آن‌ها به آموزش نیروهای اطلاعاتی امنیتی جمهوری آذربایجان ، تأسیس دفتر ویژه ضد ایرانی در باکو،  جذب و سازمان‌دهی گروهک‌های تجزیه‌طلب پان ترکیست ، انجام عملیات جاسوسی در مرز ایران و ... اشاره کرد.

دفتر ویژه ضد ایرانی که با اعلام آشکار مقامات سیاسی رژیم حاکم بر جمهوری آذربایجان دایر شده است یک مرکز اطلاعاتی و کانون جنگ روانی و رسانه‌ای علیه هویت ملی و تمامیت ارضی ایران است که وظیفه دارد تا با کمک و حمایت اطلاعاتی اسرائیل در مناطق شمال غرب ایران ناامنی و اغتشاش به وجود بیاورد.

هم‌اکنون دولت آذربایجان جهت جلوگیری از ابراز تمایل مردم شیعه این کشور برای بازگشت به سرزمین مادری بهترین راه را تحریف  و برعکس نشان دادن تاریخ  یافته است . دولتمردان باکو با حمایت از پان ترکیسم، جعل و تحریف تاریخ و با نادیده گرفتن تعمدی جنگ‌های پانزده‌ساله ایران و روس، این‌گونه نشان می‌دهند که مردم شهرهای ایرانی قفقاز ( گنجه ، شروان، باکو، نخجوان ) با میل و رغبت خود به روسیه پیوسته و از چنگال ظلم ایرانیان فرار کرده‌اند تا زیر پرچم کمونیسم زندگی نمایند. در عصر حاضر همین تربیت‌شده‌های مکتب کمونیست  در باکو به تحریف تاریخ و فریب مردم کشور خود ادامه می‌دهند و سعی دارند با ستایش چنگیز و تیمور و حتی با تطهیر آذری کشی‌های گسترده عثمانی چنین تبلیغ بکنند که مردم آذری از نژاد مغول و ترک‌تبار هستند و هیچ قرابتی با ایرانیان ندارند؛ درحالی‌که بامطالعه اسناد تاریخی می‌توان دریافت که مناطق اشغال‌شده به‌وسیله شوروی سابق بانام اران و شروان متعلق به تمدن ایرانی و پرورش‌یافته میراث غنی تمدن علوی هستند.

فلذا آذربایجانی‌ها مردمی شیعه هستند که ایران کانون فرهنگی و معنوی آن‌هاست. اما حکومت باکو به نام آذری‌ها با رژیم صهیونیستی متحد شده و حتی تشکل‌های مشترکی مانند «انجمن بین‌المللی آذربایجان ـ اسرائیل» و «کنگره یهودیان آذری» تشکیل داده است. در این میان مبارزه باحجاب اسلامی توسط دولت باکو ادامه دارد. عزاداری برای حضرت سیدالشهدا در باکو ممنوع است. در قانون اساسی رژیم باکو،  اسلام به‌عنوان دین رسمی معرفی نشده است و دولت باکو یک دولت لائیک شناخته‌شده است.

پان ترکیسم نخستین بار از سوی یک خاورشناس مجارستانی یهودی‌تبار بنام «آرمینیوس وامبری» در دهه ۱۸۶۰ ساخته و مطرح گشت. وامبری رایزن دربار سلطان عثمانی شده‌ بود ولی در نهان برای «لرد پالمرستون» و دفتر امور خارجه بریتانیا کار می‌کرد. ساختن و مطرح کردن این اندیشه از سوی وامبری و بریتانیا در اصل به‌منظور ایجاد یک کمربند از آلتائی زبان‌ها در جنوب روسیه بود تا مانعی شود برای گسترش و رخنه روس‌ها به مستعمرات انگلیس در هندوستان. بعدها یهودی‌ها و صهیونیست‌های دیگری کار وامبری را ادامه دادند که از آن جمله می‌توان به مبلغ بزرگ ناسیونالیسم و نویسنده یهودی فرانسوی بنام «لئون کاهون» اشاره کرد. پس از او به نویسنده یهودی انگلیسی بنام آرتو دیوید برمی‌خوریم که در کتاب خود کوشید تا به ترک‌زبان‌ها حس برتری نژادی و نژادپرستانه بدهد.  این ایده در اوایل قرن بیستم با تشکیل گروه یا حزب ترکان جوان در امپراتوری عثمانی به‌صورت رسمی و با حمایت دولت شروع به فعالیت کرد.

برگزاری سالیانه «همایش آذری‌های جهان» توسط دولت باکو که عناصری از تجزیه‌طلبان شناخته‌شده مقیم کشورهای غربی در آن  علناً به تهدید تمامیت ارضی ایران پرداخته‌اند، به‌روشنی حاکی از آن است که دولت باکو، سیاستی همسو با دولت آمریکا برای ایجاد ناامنی در ایران و لطمه زدن به امنیت ملی و تمامیت ارضی آن را در پیش‌گرفته است.

بررسی فعالیت‏های دفتر ویژه ضد ایرانی در باکو نشان می‏دهد که سازمان سیا با همکاری اسرائیل و دولت علی‌اف و در پوشش عناوین و اصطلاحات حقوق بشری مانند نشست،هم‌اندیشی ، دفتر مخالفان غیر خشونت‌طلب  و  دایر کردن کارگاه‌های آموزشی (جاسوسی) به جمع‌‏آوری، آموزش و تقویت مزدوران تجزیه‌طلب پرداخته و می‏کوشد تا با ایجاد سرپل‌هایی در اطراف ایران، به داخل ایران نفوذ کرده و جریان‌هایی را ایجاد نماید. این جریان‌ها می‏توانند اهداف و افکار متفاوتی داشته باشند که  طیف گسترده‌ای از جریان‌های فرقه‏ای  به‌اصطلاح هویت طلب  تا حتی سوءاستفاده از احساسات طرفداران گروه‌های فوتبال را  نیز دربرمی گیرد. نقطه ‌مشترک این جریان‌ها، دامن زدن به تفاوت‌های قومی-زبانی، نفرت پراکنی قومی-زبانی، نژادپرستی و ترک گرایی در قالب"پان‌ترکیسم" است که در فرایندی  چندساله باید ضمن درگیر کردن دستگاه‌های نظام با مسائل عدیده و تغییر فضا به ایجاد آشوب‌ها، ناامنی‏ها و خشونت‏های فزاینده در مناطقی چون آذربایجان ،کردستان ، خوزستان و سیستان و بلوچستان، امنیت ملی ایران را تهدید نماید.

سرقت فرهنگ و هنر ایرانی و تصاحب و ثبت آن به نام دولت باکو در میراث معنوی جهانی یونسکو، به‌عنوان هویت‌سازی جعلی فرهنگی، اقدام ضد ایرانی دیگری است که در راستای  سرقت میراث  فرهنگی و تاریخی سرزمین کهن ایران صورت می‌گیرد که به‌عنوان  بخشی از بسترسازی برای ادعاهای ارضی آینده قابل ارزیابی است. مشارکت در مالکیت آیین ایرانی نوروز، تصاحب نظامی گنجوی، تصاحب موسیقی عاشیق لار (که یادگار شاه اسماعیل صفوی است)، تصاحب هنر فرش‌بافی ایرانی و اخیراً تصاحب ساز "تار ایرانی" همگی گواهی هستند بر این مدعا.

محبت و لطف  یک‌سویه ایران ازجمله غذا رسانی و تهیه مایحتاج  منظم بیش از ۴۰۰۰۰ خانواده آذری ، اجازه تردد اتباع باکو به نخجوان از طریق خاک ایران، تأمین برق و گاز باکو و نخجوان ، رفع یک‌طرفه روادید برای اتباع  جمهوری باکو و ... سیاست‌هایی است که نه‌تنها واکنش مثبت طرف مقابل را به دنبال نداشته ، که به گسترش پرشتاب فعالیت برنامه‌ریزی‌شده مزدوران تجزیه‌طلب با حمایت دولت باکو انجامیده است. نمونه‌های این فعالیت‌ها در برگزاری همایش‌های ضد ایرانی، حرکت‌های جمعی برنامه‌ریزی‌شده در سراچه‌های اینترنتی و فضاهای مجازی و حتی توهین ، فحاشی و بسط تفکرات تجزیه‌طلبانه قابل‌مشاهده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 70
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 42
  • ناشناس IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    مرگ بر امریکا شیطان بزرگ و رژیم منحوس و کودک کش صهیونیستی .
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      به عقیده من راهی به جایی نمیبرن.ببنید واقع بینانه که بخوایم نگاه کنیم آذری ها یکی از تعصبی ترین قوم های ایرانی نسبت به دین شیعه هستند.طوری که که الان تو کوچه و بازار میشنویم آذری جماعت به مذهبی بودن معروفه. شاید مقطعی حرکاتی بکنند اما نمیتونند دین مردم رو عوض کنن.دیر یا زود داره اما بالاخره روزی این احساسات دینی آذری های اونوری طغیان خواهد کرد بلا شک.فعلا اوضاع به کام هست.اجازه بدید یه خرده زمان بگذره جنگ های منطقه ایی و فرا منطقه ایی بوجود بیاد اونوقت وضعیت به کل تغییر خواهد کرد. در ضمن این رو هم عرض کنم آران شمالی جز لاینفک ایران هست ولاغیر....
    • کیا IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      مرگ بر منافقین و فاسقین و ملحدین داخلی نه خارجی در مرحله اول....................................
    • ج IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      4 98
      این نظر الان چه مناسبتی اینجا داشت.این نظر بیربط مثل این میماند که با لباس بخواهید بپرید تو دریا شنا کنید.
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      17 4
      دولت بنی صدر چه غلطی کرده لااقل سپاه چند رادیو مثل رادیو آزادلیق باید 24 ساعته علیه دولت سراسر فساد باکو تاسیس کند از انقلابیون آذربایجان حمایت کند ام جمهوری اسلامی فقط خواب است خواب
    • چه باید گفت؟! IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      12 6
      آذربایجان آزاد!کردستان آزاد!عربستان(منظور خوزستان را می گویند) آزاد!بلوچستان آزاد!این عراقیها هم از طایفه بنی تمیم العدنانی بگیرید تا طایفه سنی القحطانی هم با افتخار تمام خوستان ما را عربستان نامیده و به القادسیه ثانی اعتقاد ویژه و مبرم دارند!فقط ما اینجاها به دفع داعش می خوریم.تازه از آن رف با وقاحت تمام اعلام می کنند ما در بوجود آمدن وضعیت موجود در عراق و سوریه، مقصر بوده ایم!
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      علی اف یه الدنگ سیاسیه...........
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    آدریها از ایرانیان اصیل میباشند خانواده الهام علی اف کودن هستند وگرنه اگر به اسم کشور خود نگاه کنند میفهمند کلمه آذر از کلمات اصیل فارسی است اینها چیزی از تاریخ نمیدانند باید به آنها یاد آوری کرد که ار افغانستان تا نیمی از کشور ترکیه فعلی و عراق تا کشورهایی مانند آذربایگان و ارمنستان و تاجیکستان و ترکمنستان جز خاک ایران هستند و روزی باید به خاک ما ملحق شوند .
    • هامون IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
      63 16
      نام کشورشان فارسی و نام اغلب مردمانشان هم فارسی است و پان ترکها میایند میگویند ژاپنی و صربها هم زمانی ترک بودند
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    41 48
    نه بابا مشرق پانترکیستی وجود نداره اینا برای ایران وایرانیا خیلی احترام قایلند....بچسبید به فحاشی به کوروش ومفاخر ایران ...شما رو چه به این کارا ..واحساس خطر کردنا.....
  • صفار سیستانی IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    39 14
    تا دیر نشده باید کاری کرد در این زمینه باید به فردی که تمام و کمال به این مسائل اشراف دارد و دستورات او مبنای دینی و ایرانی دارد یعنی مقام معظم رهبری اقتدا کرد و اطاعت نمود و به ایشان کمک کرد.ان شاالله آذربایجان به سرزمین مادریش ملحق خواهد شد ضمن اینکه هموطنان عزیز آذری نقشی مهم در این زمینه دارند و همه بر اتحاد و حاکمیت ایران بزرگ
  • بی خبر IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    38 17
    مگه همین چند روز پیش نشست سه جانبه تو تهران نداشتیم ما نفهمیدم با کی دوستیم باکی دشمن .
  • US ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    57 58
    اوضاع مملکت داغونه تو نگرانه پان تورکی؟! نه پس پژاک وپ ک ک خوبن که خون مرزبان هارو میریزن.باز اونا انقدر شعور دارن وارد فاز مسلحانه نشدن.سانسورچی باز بخون و سانسور کن ببینیم
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      28 17
      شماها آب ندیدین ولی شناگرای ماهری هستین داداش جون...آره.
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      30 24
      نه تنها اجازه عرض اندام به شما تجزیه طلبها از هر نوع نخواهیم داد بلکه ایران را به مرزهای واقعی و برحق خودش هم خواهیم رساند. هم سمرقند و بخارا را پس خواهیم گرفت هم قفقاز و مرو و تیسفون را هم بقیه سرزمینهایمان را.
    • احمد IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      19 14
      حضور صهیونیستها وکمین آنها در جوار ایران خیلی خطرناکتر از پ ک ک و...است یکماه پیش سازمان توطیه گر میت ترکیه پرچم اسراییل را با پرچم اقلیم کردستان در رسانه ها پخش کردچه غوغایی که نشد حالا پرچم ورییس این دو را رسماً ببینید وقظاوت کنید
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    27 18
    آفرین دقیقا همینطوره! برام سواله که چرا ایران اینهمه به اینها امتیاز میده جلوشون کوتاه میاد و اینها هم مدام وقیح تر میشن. لطفا سری به اینستاگرام بعضی افراد خاص این جریان در ایران بزنید تا ببینید با چه بیشرمی به ایران و مردمش توهین میکنن. همین چند روز پیش بود دیدم از زلزله کرمانشاه خوشحالی میکردند. این مردک علیف را چرا اجازه میدن هی بیاد ایران و بره؟ لطفا جلوی اینها محکم بایستید! ما از ارمنستان کمتر نیستیم سروران عزیز!
    • AE ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      12 37
      انشاالله کردها هم به روزش از هلاکت این ترکهای مغول زاده وحشی کثافت خوشحالی می کنند انشاالله یا بر اثر حوادث طبیعی یا جنگ بی خانمان میشن
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      17 9
      درد و بلای همه ایرانیان اصیل یعنی کرد و پارس و آذری و لر و بلوچ و مازنی و گیلک و تالشی و تات و ... بخوره تو سر علیف الدنگ دیلاق بی صفت و اربابان پلیدش.
    • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
      29 2
      نمیدونم چرا برخیها اینقدر بی شرم هستند کمبین کمک به زلزله زدگان در شهرهای اذری گرمی خاصی داشت مردم تبریز در صفهای طولانی ایستادند تا خون دهند شرم بر شما فتنه انگیزان
  • محمود IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    36 20
    حقش بود این ملعون رو همون موقع که ایران بود کارش رو یکسره میکردین
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    29 9
    ایران باید با قدرت بیشتری ، با اینگونه همسایگان خود برخورد کند.
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    29 35
    دست از تفرقه افکنی و نفرت پراکنی بردارید .
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    8 25
    دست از تفرقه افکنی برندارید
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    34 16
    آقا لطفا در مورد تالشیها و تات زبانهای قفقاز که از مردمان اصیل ایرانی هستند و زیر چکمه این نامردها مطلب بنویسید. از اصلاح طلبان بی وجود که این حرفها برنمیاد مگه شما چیزی بگید.
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      1 3
      این موضوعات هیچ ربطی به دولت نداره که بخواد اصولگرا باشه یا اصلاح طلب یا هر حزبی دیگر.این مسائل در جایی دیگر در دل نظام تصمیم گرفته میشه عزیزم.یه خرده بزرگتر فکر کن.ساده نباش.
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    42 17
    مرگ بر علی اف (یزید اف)
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    20 12
    اون زمان که جنگ اذربایجان وارمنستان در گرفت ایران در انزمان مدیریت خوبی نکرد
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      18 11
      فاجعه بار مدیریت کرد. اونقدر سریع به رسمیت شناختن استقلال این کشورک دوزاری رو که اونها هم جوگیر شدن و شروع کردن به گستاخی به ایران. حالا هم باید کمی طعم خشم ایران رو بچشن تا حساب دستشون بیاد.
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      11 2
      ایران اگر مدیریت بلد بود وضعش به این منوال نبود منظور از ایران این نظام فعلی هست.به قول روسیه ما واقعا مانده ایم شما چطور تا الان سر پا مانده اید؟؟؟؟
  • نصیر IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    14 2
    هر وقت یه کشور همسایه می خواد از ایران یه باج گنده اقتصادی سیاسی و..بگیره یه یادی از اسراییل می کنه
  • 66 IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    2 31
    درود بر روحانی لیدر اصلاحات
  • DE ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    2 6
    موقعی که ایران درمنازعات نیست
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    16 21
    البته افرادی که افتخارشان تیمور و چنگیز باشد و به قانون هم بگویند یاسا (نام اولین قانون مغولها که چنگیز آن را بنیان نهاد) چه ماد باشند، چه پارت باشند، چه پارس باشند، چه عرب باشند، چه افریقایی و چه از هر نژاد دیگری، فقط به نابودی خودشان دامن زده اند.
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    12 19
    تمام خدماتی که در پاراگراف آخر گفتید باج و از روی ضعف است نه لطف و از رو قدرت
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      17 13
      نه بابا؟! مثلا اگه ایران این کارها رو نکنه چی میشه؟ یه کشور قلابی قزمیت میخواد چه غلطی بکه جلوی ایران بزرگ؟
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    19 17
    یه چیزایی مشنگ نوشته ها...گرایش شدید به امریکا یعنی چی الان؟اگه شما گرایش شدید ندارید پس جرا با امریکا سر برجام جلز ولز میشن بعضی ها..
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    15 25
    مشرق نیوز سرسوزن احساس مسئولیت کن،از مشکلات داخل کشور بگو.بیکاری ،تورم،دزدی از بین المال بصورت قانونی و مشروع،بدبختی و گرفتاری و هزاران مشکل دیگر
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    26 20
    پانترک ها ناراحت شدند
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    39 20
    گریه ی پانترک ها دیدنی است
  • روشن IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    20 34
    تف بر شرفت مشرق
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      23 17
      بی شرف خودتی پانترک
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      21 6
      بی سواد سیاسی
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      21 6
      بی ادب
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      16 6
      مانند دولتت دست به فحاشی نزن
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      20 5
      بی ادب بی آبرو
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      17 7
      مشرق خوب جایی رو هدف گرفتی؟
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    15 6
    الدنگ سیاسی
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    8 15
    من خودم در مرز ایران و اذربایجان ساکن هستم هیچ موقع یادم نمی ره.
  • اسوار IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    15 20
    این حکومت اینقدر نسبت به فرهنگ ایرانی بی مهر و بی غیرتِ که هیچی براش مهم نیست والا باید همون روزی که تار رو برای خودشون ثبت کردند واکنش نشون میداد،یه روز هم میرسه که حکومت بگه خلیج پارسی اختلاف افکنانه ست خودشون بکنن خلیج اسلامی، وقتی شما در برابر احساسات ملی می ایستید و مبارزه میکنید خوب معلومه که به قول معروف آب که سر بالا بره قورباغه هم ابو عطا میخونه.
  • مجید IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    21 37
    چرا همش مرگ دیگر کشورها میخوایم .این کارا فقط عذاب خدا به کشور خودمونه
  • مازندران و گیلان IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    60 24
    ان شاء الله تمام خاک تالش را از دست این مغول منش ها آزاد کنیم .
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      11 5
      اتفاقا رهبر این حزب به ایران نامه نوشت همون موقع که تبدیل شدن به جمهوری خودمختار تالش اما ایران هیچ اهمیتی نداد.هر چه گفت ما خواهان بازگشت به وطن و دیدار با بردارانمان هستیم ایران به طور کامل سکوت کرد و هیچ نگفت.
  • GB ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    5 19
    مشرق مس گری !!!!
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    18 8
    آذربایجان یک کشور جعلی است
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    20 10
    آذربایجان مانند رژیم اشغالگر قدس به دنبال تفرقه افکنی در منطقه است
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    24 14
    مردم جمهوری آذربایجان شیعه و سربازان امام خامنه ای هستند
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    4 12
    مشرق همه نظریات رو نذار
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    3 5
    چهل هزار خانوار اونها را ما از حق وحقوق این ملت وبیت المال مرتب امرار معاش کردیم که چه بشه؟!!
  • زیبا احمدپور از تبریز US ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    12 4
    ناراحت کننده است
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    10 28
    من خودم پدر بزرگم ترک زبان بود و کاملا ایمان دارم که ترکهای ایران 70 درصدشون از ترس هونهای وحشی و مغولهای خونریز سفاک و بی رحم به زور ترک زبان شدند و اصالتا ترک نیستند. زبان و فرهنگ فقط زبان و فرهنگ فارسی عاشق فرهنگ ایرانی هستم. یک بیت شعر حافظ و آذری ها رو به صدهزار از این بی فرهنگ های بیگانه نمی دهم. زنده باد ایران.
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
      4 5
      زنده باشید هموطن.
  • محمد DK ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    7 16
    مشرق این است این است عصاره سلمان فارسی ؟ با این شیوه ( بقول خودتان) پرچمدار شیعه علی باشید ؟ بدین صورت میخواهید در جنگ نرم میدان داری بکنید؟ بدین سیاق قصد دارید در غرب طلوع بکنید ؟ اگر طرفداران و همراهانتان اینانند بقول حافظ نمرده به فتوای من نماز کنید. لااقل به نوشته ای که در آغاز سایت قید کردید وفادار باشید به خودتان احترام بگذارید من چندین بار به این موضوع اشاره کرده ام خود دانید.
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
      1 4
      شما اگر میخوای مخالفت کنی بکن ولی با دلیل و مدرک. چه چیزی از آنچه در این مقاله آمده بنظر شما نادرسته و چرا و به چه دلیل؟
  • US ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    7 7
    یه واقعیت ایران اگه یه ابر قدرت اقتصادی بود وضع رفاه زندگی از کشورهای خاورمیانه بهتر بود همه از خداشون بود ایالتی از ایران باشن ولی با مرگ فرستادن چیزی درست نمیشه که این علی اف نوکر صهیونیست نجس دم در اورده
  • mamad IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    11 5
    عجب ،جالب بود، نميدونستم شيعه هستن آذربايجاني ها....
  • Reza.kh IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    5 10
    جمهوری اذربایجان خیلی کوچکتر از این حرفهاست حکومتی که به خاطر محکمتر شدن پایه های دولت خود فتنه کردن را درکشور همسایه پیش گرفته راهی به جایی نمیبرد ایران دشمن اصلی را درجای دیگر مینگرد این کشور بخاطر سیر شدن زیادیست دیگر کاری ندارد به فتنه بین قوم اذری روی اورده وگرنه میشود با سرمایه گذاری روی اختلاف این کشوررا از هم پاچاند بخاطر محیط بسته ای که دارد سران کشور اذربایجان باید سرنوشت کردستان عراق سابقه انها شود واز این حرکات که درس گرفته از سران اسرائیل هست دست بردارند تا دیر نشده.مکروومکرالله والله خیر ماکرین
  • محسن ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    16 7
    بنده که برج 5 باکو بودم خیلی ایرانی هارو تحویل میگرفتن و همش کلمه داداش رو زبونشون بود.خیلی با محبت مثل مردمان تبریز و اردبیل خودمان بودن.حالا دولتش یکم خربازی درمیاره ولی بعید میدونم مردمانش اجازه بدن ضرری به ایران وارد بشه.
  • DE ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    16 3
    مرگ بر آمریکا
  • DE ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    10 2
    مرگ بر اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس