کد خبر 767338
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
بدهی دولت

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت از بدهی چهار هزار میلیارد تومانی دولت به سیستم دارویی کشور خبر داد و گفت: برای ۶۰ شرکت مجوز پخش دارو و تجهیزات پزشکی صادر شده است.

به گزارش مشرق،‌ اکبر عبداللهی اصل در چهارمین کنفرانس صنعت پخش ایران از بدهی چهار هزار میلیارد تومانی دولت به سیستم دارویی کشور خبر داد و گفت: امیدورایم بخشی از این  مشکل حل شده و کوچکتر شود. این در شرایطی است که در حوزه دارو اکنون ایران در جزو کشورهایی است که از روستاهای دورافتاده در سیستان و بلوچستان تا شهرهای بزرگ کشور دارو را به یک قیمت مصوب به دست متقاضیان می رسانند.

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت افزود: اکنون سیستم بنکداری ناصر خسرو به سیستم منظم پخش دارو تبدیل شده و اشتغال زیادی ایجاد کرده است این در شرایط ی است که حدود ۶۰ شرکت مجوز پخش سراسری دارو و تجهیزات پزشکی را دارند که از این رقم ۵۲ شرکت فعال هستند.

وی ادامه داد: این شرکت های فعال در حوزه پخش دارو ۱۱۰ انبار دارند که در مجموع ۱۲ تا ۱۳ هزار شغل ایجاد کرده اند.عبداللهی اصل خواستار ایجاد تفکر خلاقانه و ایجاد کیفیت در سیستم پخش دارو شد و خاطرنشان کرد: اگر شرایط انبارداری و لجستیک رعایت نشود به سیستم خوبی برای توزیع دارو نخواهیم رسید.

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت با تاکید بر ضرورت به کارگیری فناوری اطلاعات در شرکت های پخش گفت: تعامل بین وزرات بهداشت و صنعت وجود دارد که هرچه شرکت های پخش با سامانه موجود ارتباط داشته باشند می تواند بهتر عمل کند.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت ادامه داد: تا بحال شرکت های پخش نقش خوبی در توزیع فراورده های سلامت ایفا کرده اند و نباید مانع کار آنها شویم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس