شهر تلعفر.jpg

با پیشروی نیروهای پلیس فدرال و بسیج مردمی عراق، شعر تلعفر از لحاظ نظامی ساقط شد و تا ساعاتی دیگر بطور کامل آزاد می‌شود.

به گزارش مشرق؛ در تازه ترین تحولات میدانی عملیات آزادسازی تلعفر، نیروهای پلیس فدرال با کمک نیروهای بسیج مردمی عراق موفق شدند با ورود به محله های «العروبة و المثنی اول»، شهر تلعفر را از لحاظ نظامی ساقط کنند. با ادامه عملیات پاکسازی، انتظار می‌رود تا ساعاتی دیگر تلعفر بطور کامل آزاد شود.

به گزارش منابع میدانی مشرق، گروهی از نیروها از محور محله «النور» عملیاتی را جهت پاکسازی محله های «السلام و العروبة» آغاز کرده اند و در همان دقیقه های اول موفق شدند بخش شرقی این محله را به کنترل خود دربیاورند.

نیروهای حاضر در محور محله «الخضراء» نیز توانسند در ادامه پیشروی خود در محله «العروبة»، بخش جنوبی این محله را نیز به طور کامل پاکسازی کرده و شماری از تروریست های داعش را از پای درآوردند.

نیروهای عراقی موفق شدند در جریان پاکسازی محله ها، «بدر عصمت حیو العفری» فرمانده اصلی تروریست ها در ولایت الجزیره را به هلاکت برسانند.

یک فرمانده میدانی سپاه بدر عراق در گفتگو با خبرنگار مشرق اعلام کرد، نیروهای مردمی طی چند ساعت اخیر موفق شدند در محور مرکزی، چند منطقه آلوده در محله های «شهرک صنعتی جنوبی، سیلو، الربیع، قلعه و طلیعه» را به طور کامل پاکسازی کنند.

نیروهای وابسته به بسیج مردمی نیز در محور شمال غربی شهر توانستند بعد از آزادسازی مناطق آلوده در محله«الزهراء» و گورستان، مواضع خود را در مناطق به طور کامل تثبیت کنند.

وی همچنین افزود: نیروها توانستند در جریان پاکسازی این مناطق آلوده، هفت مدرسه و مسجد نیز به طور کامل پاکسازی کنند.
 

**برای مشاهده جزییات بیشتر روی نقشه کلیک کنید**

بر اساس اطلاعات منتشر شده، تعدادی از تروریست‌های داعش در باغ‌های جنوبی شهر همچنان حضور دارند و گروهی از نیروهای عراقی عملیات پاکسازی این منطقه را آغاز کرده اند.

در حال حاضر تنها محله های«المثنی اول،المثنی ثانی و پایگاه نظامی(العسکری)» و بخش هایی از محله های « شهرک صنعتی شمالی، السلام و العروبة» تحت اشغال تروریست‌های تکفیری داعش است.

بسیاری از تروریست های داعش مستقر در محله های «السلام،المثنی اول و ثانی» به سمت بیابان های محیط شمالی شهر متواری شده اند.

به گزارش مشرق، با پاکسازی های صورت گرفته حدود ۸۰ درصد از شهر آزاد شده است و می توان گفت شهر از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب می گردد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
    41 2
    سقوط نه آزاد سقوط برای مواقعی است که به شهر بدست نیروهای دشمن بیفتد لطفا اصلاح کنید
    • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
      27 2
      احسنت ، نکته درستی بود
    • علی ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
      8 3
      احتمالا مشرق در محاسبات خود دوست و دشمن رو اشتباه گرفته یا این‌که دوست و دشمن ما متفاوت با دوست و دشمن مشرق هست
    • ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
      7 2
      آره این چه تیتر دلهوره آوری بود ؟؟
    • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
      0 1
      رزمندگان سپاه اسلام ( کرد و عرب و ترک و غیره ) تا نابودی کامل داعش راهی نمانده فقط یک یا حسین دیگر . یا حسین (ع)
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
    21 16
    اینکه به این پیروزی سریع رسیده اند آیا نشان از ساخت وپاخت با داعشه؟ که این تهمت رو به کردهای سوریه می زدید!!
    • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
      16 16
      ظاهرا شما نه از سیاسیت و نه از امور نظامی سر رشته ای ندارید و احتمالا هم کرد هستید که فقط چون نام کردهای سوریه و عراق را میشنوید واکنش نشان میدهید ....دژ اصلی داعش موصل بود و شکست سریع الان در واقع بدلیل سقوط مواضع داعش در موصل و ازاد سازی شهر از وجود نحس آنان بوده است همان موصلی که در اثز خیانت بارزانی و پیشمرگهایش بسرعت بدست داعش افتاد البته نطامیان عراقی هم که جای خود دارند ...دوست عزیز عادت کن وقایع را از منظر های مختلف بررسی کنی نه متعصبانه ....قدرت نظامی کردهای سوریه با هماهنگیشان با النصره ممکن شد نه تکیه به خود
    • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
      14 4
      ترس ترکیه از کردها و عدم حمله به عفرین علارغم تدارکات گسترده و تبلیغات فراوان که با خوشحالی زودهنگام عده ای بی هویت در ایران هم همراه شده بود را با ادعای هماهنگی کردها با النصره توجیه می کنند و اصلا هم مشخص نیست که از عقب نشینی ترکیه چقدر عصبانی هستند!
    • رسول ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
      0 2
      15:04 مثلا بارزانی چه خیانتی کرده در رابطه با سقوط موصل؟ آقای بارزانی رئیس اقلیم کردستان هستش و موصل خارج از این اقلیم و تحت سیطره دولت مرکزیه حتی شنگال هم همینطور(جز استان نینوا به مرکزیت موصل) اینها بر عهده حکومت مرکزیه ربطی به آقای بارزانی نداره - 3 استان سلمانیه -اربیل- دهوک در اخیار آقای بارزانی هستش . حالا سوال چند درصد از این 3 استان به تصرف داعش در اومد؟(البته دولت مرکزی از حمایت ایران و آمریکا برخوردار بود به اضافه داشتن نیروی هوایی و تعداد قابل توجهی تانک و خوردروی زرهی نظرتون رو جلب می کنم به اینکه فقط در موصل داعش 700 تانک به غنیمت گرفت) سقوط موصل از بی عرضگی و بی لیاقتی دولت وقت بود و شماها برای سرپوش به این مسئله اونو به آقای بارزانی نسبت میدین اما مخاطبان باهوشتر از این حرفا هستن.مشرق خواهشا چاپ کن تا عده روشن شوند.
    • رضا ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
      21 5
      15:56 این بی هویت رو واقعا خوب اومدی - اگر کردهای شمال سوریه نبودن ترکیه از شمال سوریه رو می خورد اما کیه که قدر بدونه- کردها دشمن سرسخت النصره هستن و النصره رو با داعش و حتی ترکیه و نوچه هاش برابر می دونن
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
    12 3
    الحمد لله
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
    13 2
    مناسب است ، باقیمانده داعشیها بخصوص در الانبار و مرزهای عراق و سوریه ، رو هم سریعتر وضعشون مشخص کنند و نگذارند تجدید سازمان کنند
  • رضا دانشی ممیشلو ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
    11 4
    اکنون داعش شهر های خود را یک به یک از دست میدهد و تلعفر هم یکی از راهبردیترین این شهر هاسـت انشاء الله بعد از آزادی کامل عراق تمرکز کامل مقاومت برسوریه و مسئله فلسطین خواهد بود
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
    22 2
    عراق برای این که دچار مشکل مجدد نشود ، پس از تمام کردن مساله داعش ، با سوریه همکاری کند ، تا هر چه زودتر ، این مشکل را حل کنند
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
    9 26
    حتما اینها هم با داعش هماهنگ بودن که پیروز شدن. مگه نه مشرق؟
    • آریا ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
      6 2
      جوابت رو تو کامنت های بالا دادن.
  • امیر حسین ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
    13 2
    مشرق شیرینی یادت نره
  • حسن ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
    10 3
    این پیروزی چندان مهم نیست نیذوهای تحت حمایت امریکا دیروز اعلام کردند بلافاصله بعد از رقه به سوی دیرالزور حرکت می کنند اگر دیرالزور به دستشون بیفته تمام شهدا و نقشه ها بی اثر شده و راه عراق و سوریه بسته میشه.
    • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
      1 5
      اتفاقا حرکت آنها به سمت دیرالزور باعث پاکسازی مرز عراق و سوریه از داعش می شود و امکان حمله ی مجدد داعش به مناطق مرزی از بین می رود ضمن اینکه با شکسته شدن محاصره ی چند ساله ی دیرالزور فرصت کافی برای پیشروی ارتش سوریه به سمت مرکز هم فراهم می شود و در کل هماهنگی های در این منطقه بین آمریکا و روسیه وجود دارد.
    • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
      0 1
      آمریکا سیخی چنده ؟؟؟امریکا مرد ثقط شد؟؟
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
    2 4
    خدا را شکر که این شهر به سرعت آزاد شد و عرصه بر توطعه های ترکیه ی داعشی بسته شد. گروگان گرفتن کارکنان کنسولگری ترکیه در موصل و سپس آزاد کردن آنها توسط داعش را فراموش نکنید که بدون ریخته شدن حتی یک قطره خون آنها را تحویل ترکیه داد در حالی که داعش به هیچ گروگانی رحم نمی کند.
  • ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
    3 4
    دورد بر مشرق و مشرقیون این آخرین پایگاه مهم داعش در عراق بود البته مهم از این لحاظ که هدف توطعه ی ابودواعش اردوغان بود و هر کار که از دستش بر می آمد برای جلوگیری از این عملیات انجام داد ...پس دور بایستید و ببیند که با ورود مقاومت به این شهر چطور تمام نقشه ها و خیالبافی هایتان نقش بر آب شدند ای مزدوران سلطان جعلی.
  • ایرانی ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
    0 1
    باید هرچه سریعتر کار داعش در مرکز سوریه(حمص و حما تمام بشه)(برق آسا) تمام شود و برآقاساتر پیشروی به سمت شمال استان دیرالزور شروع شود و بدون اینکه هدف اصلی تصرف شهر دیرالزور باشد به سرعت از مسیر شمال استان، به مرز عراق رسید در واقع کار عاقلانه این است که محور جنوب(حمیمه و نزدیک تنف) بیشتر گارد دفاعی بگیرد ولی محور شمال بدون حمله مستقیم به مرکز استان خود را به مرز عراق برساند، البته کمک همزمان حشدالشعبی بدون شک نیاز است...
  • parham ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
    1 1
    کرد هادر سوریه در سه منطقه روستایی زندگی میکردند،و همچنین در شهرک عین العرب همراه اعراب و ترکمن ها همچنین مناطق دیگه،اگر نقشه تفکیک جمعیت سوریه را قبل از جنگ و زمان صلح ببنید،کردها در اشغال خاک سوریه و تبدیل شدن به اسراییل شماره دو هستند و به وضوح با تل اویو همکاری میکنند وننگ تاریخ همپیمان شدنه با اسراییل با اون هاست،99.9درصد مناطقی که کرد اا تصرف کردند عرب نشینه ار رقه و سخنه و حسکه گرفته،اینا همچین فرصت طلب هایی هستند،عین العرب و یه منطقه خیلی کوچیک بود که به عنوان جایی که بیشترین کرد سوری داره حساب میشد حالا این همه مهاجم از کجا امدند؟
  • من ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
    0 2
    تنها کسی که بیشتر با داعش مبارزه کرده و می کند کوردها هستند . ترکیه با داعش تبانی میکند نمونش ازاد کردن گروگانهاش در موصل . و ضدیت ترکیه با کوردهها هم یکی از دلایل ان است تنها نیرویی که جانانه داعش خار کرده کوردها بودند ارتش عراق با چند لشکر مجهز یک ساعت در موصل مقاومت نکرد و تا دروازههای بغداد فرار کرد ولی دیدید کوردهها یک نمونش کوبانی بود با اینکه داعش وارد شهر شده بود و اگر شهر سقوط میکرد کسی زنده نمیگذاشت دیدید چگونه زن و مرد ازستادند و حماسه افریدند . کور باشد چشمی که دلیری کوردهها را نبیند و بر ضد کوردهها مزدوری بکند
    • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
      2 1
      برادرم به قومیت نگاه نکن وگرنه ترکمن ها در آدرلی بدون سلاح عباس وار کمر داعش را شکستند و داعش نتوانست به آدلی وارد شود پس بحث قومیت را کنار بگذارید و از خداوند بخواهید که دوباره فتنه مذهب و قومیت در عراق و سوریه و منطقه روی ندهد و شما برادران کورد اولین کسانی باشید که هر کس از سهم خواهی و برتریت قومی حرف زد توی دهنش بزنید وگرنه منطقه آبستن حوادث شومی می باشد که اگر بصیرت نشان ندهیم با پاکسازی قومی پایان خواهد یافت مگر آنکه خداوند خودش کمک کند که انشالله ما را تنها نمی گذارد . یا حسین (ع)
  • حاجی اذری ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
    0 1
    دوستان تعصبات فرقه ای معضلی بود که اوایل انقلاب ملت مارا مدتها گرفتار کرد بعدا معلوم شد کار شیطان بزرگ امریکا بوده است امت اسلام از این سدهای ساختگی دشمنان عبور کرده و نقشه های شیطانی انان را برهم زده است لطفا به عقب برنگردید و با تکیه بر اندیشه ناب رهبری به پیش بروید.در اسلام عزیز ترک و کرد وعجم و عرب و......جایگاهی ندارد مواظب باشید درچاه شیطان نیافتید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس