کد خبر 766777
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
وعده ترامپ برای پاره کردن توافق هسته ای

برخی منابع آگاه اعلام کردند که دستیار جنجالی رئیس‌جمهور آمریکا از سمت خود استعفا کرده است.

 به گزارش مشرق، چندین نفر از منابع آگاه در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی «فدرالیست» اعلام کردند که «سباستین کورگا» از سمت خود به عنوان معاون دستیار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا استعفا کرده است.

طبق این گزارش، این کارشناس امنیت ملی و مبارزه با تروریسم، در یک نامه صریح استعفا از اوضاع کنونی دولت ترامپ ابراز نارضایتی کرد.

گورکا در نامه خود نوشت: «با توجه به حوادث اخیر، برای من روشن است که نیروهایی که از وعده «بار دیگر آمریکا را بزرگ می‌کنیم» حمایت نمی‌کنند، هم‌اکنون، برکاخ سفید مسلط شدند».

وی ادامه داد: «در نتیجه بهترین و کارآمدترین راهی که می‌توانم از شما حمایت کنم جناب رئیس‌جمهور، این است که بیرون از خانه‌ای باشم که این افراد در آن هستند».

بر اساس این گزارش، نامه گورکا در واقع نارضایتی وی از مسیر سیاست خارجی دولت ترامپ است و سخنرانی اخیر ترامپ درباره راهبرد امریکا در افغانستان تأکیدی بر این مسئله است.

گورکا تصریح کرد: «متأسفانه، افرادی که متضمن و نماینده سیاست‌هایی هستند که «آمریکا را بار دیگر بزرگ می‌کند» در ماههای اخیر، یا در داخل کاخ سفید مورد مخالفت قرار گرفته‌اند یا به صورت سیستماتیک حذف شده‌اند و یا تضعیف شده‌اند. این مسئله به وضوح با خواندن متن سخنرانی این هفته شما درباره افغانستان محرز شد».

وی ادامه داد: «حقیقت اینکه آنهایی که متن سخنرانی را تدوین و تأیید کردند، هیچ اشاره‌ای به اسلام افراطی یا تروریسم اسلام افراطی نکردند، ثابت می‌کند که عنصر اصلی مبارزات انتخاباتی شما گم شده است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس