کد خبر 762496
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
ترامپ

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌های موسسه «گالوپ» نشان می‌دهد که بعد از حوادث اخیر خشونت بار شهر «شارلوتسویل» ویرجینیا میزان محبوبیت «دونالد ترامپ» به ۳۴ درصد کاهش یافت.

 به گزارش مشرق، نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌های موسسه «گالوپ» که روز دوشنبه (دیروز) منتشر شد، نشان می‌دهد که میزان محبوبیت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بعد از وقایع اخیر شهر «شارلوتسویل» ایالت «ویرجینیا» به پایین‌ترین میزان خود که در این موسسه نظرسنجی ثبت شده یعنی ۳۴ درصد کاهش یافت.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد، میزان محبوبیت ترامپ به ۳۴ درصد کاهش یافت و این در حالی است که میزان نارضایتی از عملکرد ترامپ با افزایش پنج درصدی به ۶۱ درصد رسید.

طبق این گزارش، کاهش میزان محبوبیت ترامپ به دنبال درگیری‌های خشونت‌بار اوایل هفته جاری در شارلوتسویل ویرجینیا تشدید یافته است.

خشونت‌ها در این شهر روز شنبه بعد از آن آغاز شد که طرفداران برتری نژاد سفیدپوستان تظاهرات نژادپرستانه‌ای را برگزار کردند و به دنبال آن یک خودرو به طرف جمعیت معترضان به تظاهرات نژادپرستانه، حمله‌ور شد و یک زن جان خود را از دست داد و ۳۵ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

روز شنبه صدها تن از هواداران «ملی گرایی سفید پوستان» و مخالفان آن‌ها در «شارلوتسویل» تجمع کرده و با یکدیگر درگیر شدند. در این تجمع که با شرکت گروه‌های نئونازی، سفیدبرتر پندارها، ملی‌گرایان افراطی و حامیان ترامپ برگزار شد، شعارهای تندی در حمایت از برتری آمریکا، نژاد سفید و علیه مهاجران داده شد.

اعتراضات سفیدپوستان در حمایت از شکایت «جیسون کسلر» وبلاگ‌نویس راستگرا از شورای شهر «شارلوتسویل» به دلیل تصمیم مسئولان این شهر برای برداشتن مجسمه ژنرال «رابرت لی» برگزارش شد. لی در جریان جنگ داخلی آمریکا، ارتش ویرجینا متشکل از حامیان برده‌داری و برتری نژاد سفید را فرماندهی می‌کرد.

از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، جنبش‌های نژادپرست افراطی به خصوص گروه‌های «سفید برتر پندار» که معتقدند سفیدپوستان نژاد برتر هستند، انرژی گرفته و هر از چند گاهی تجمعاتی برگزار می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس