کد خبر 76642
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۵

پیکر آیت‌الله عباسعلی عمیدزنجانی با حضور گسترده مردم متدین قم به خاک سپرده شد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، پیکر آیت‌الله عباسعلی عمیدزنجانی ظهر امروز با حضور گسترده مردم و مسئولان قم از مقابل حسینیه آیت‌الله مرعشی نجفی به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع شد.
در این مراسم که آیات مقتدایی، کعبی، خاتمی، بهشتی، علوی بروجردی، معاون سیاسی امنیتی استاندار و دیگر مسئولین استان حضور داشتند، پیام مقام معظم رهبری به مناسبت ارتحال رئیس سابق دانشگاه تهران قرائت شد.
پیکر مطهر آیت‌الله عمیدزنجانی، رئیس سابق دانشگاه تهران در بقعه شهید مفتح واقع در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.
بر اساس این گزارش مراسم ختم آن مرحوم امشب با سخنرانی حجت‌الاسلام رسولی اراکی بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه مرعشی واقع در بلوار بهار برگزار می‌شود.
عباسعلی عمیدزنجانی در سال 1316 در یک خانواده متدین و مذهبی در شهر زنجان متولد شد.
وی در سال 22 و از سن شش سالگی تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه توفیق زنجان آغاز کرد و به علت استعداد فراوان دوره شش ساله قدیم را بدون وقفه طی کرد و سپس وارد دبیرستان توفیق زنجان شد.
در حوزه علمیه قم از محضر آیات عظام بروجردی، امام خمینی(ره)،  طباطبایی، شیخ عبدالجواد اصفهانی، علامه طباطبایی، اراکی، عباسعلی شاهرودی، محقق داماد، مکارم‌شیرازی، موسوی اردبیلی و خزعلی بهره برد و بخشی از دروس حوزوی را فرا گرفت.
آیت‌الله عمیدزنجانی با سابقه 50 سال تدریس و تألیف بیش از 50 جلد کتاب، 70 مقاله علمی و تدریس دروس مقاطع مختلف تحصیلی در عرصه‌های مرتبط با حقوق اسلامی مانند فقه سیاسی، حقوق بین‌الملل اسلام، فقه تطبیقی و حقوق اساسی و مبانی حقوق عمومی در اسلام از اساتید صاحب نام حوزه حقوق به شمار می‌آید.
وی در سمت‌های استاد حوزه‌های علمیه، ریاست سابق دانشگاه تهران و نمایندگی مجلس شورای اسلامی به ایفای نقش پرداخته است.
آیت‌الله عمیدزنجانی به دلیل نارسائی قلبی در سن 74 سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران دار فانی را وداع گفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
    0 0
    سیه بپوش برادر...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس