کد خبر 766089
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
وزیر کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: جهت گیری دولت واردات دانه‌های روغنی به جای روغن خام است تا ارزش افزوده داخل کشور باقی بماند و هم کنجاله آن برای دام و طیور مصرف شود.

به گزارش مشرق به نقل از صدا و سیما، محمود حجتی در پاسخ به اینکه آیا تدبیری برای جلوگیری از واردات روغن و تعطیلی کارخانه‌های روغن دارید، تصریح کرد: اطلاعی از تعطیلی کارخانجات روغن ندارم.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن روغن در کشور نیاز داریم که در دو سال اخیر ترغیب کردیم به تدریج واردات کاهش یابد.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: در صنعت روغن کشی و صنعت تصفیه روغن ظرفیت‌هایی ایجاد شده و در حال بهره برداری است و بخشی از ظرفیت را سرمایه گذاران و کارافرینان باید به این سمت بروند تا فرایند را در داخل کشور ایجاد کنند و هم اینکه اگر وارداتی صورت می‌گیرد برای کشورهای هدف، کالای نهایی را صادر کنند.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر تخلف در خرید تضمینی گندم که فسادی در این قسمت صورت گرفته است؛ گفت: تخلف شخصی بوده و یک نفر گندم‌ها را خریداری و با ماسه مخلوط کرده بود که مرکز خرید تحویل نگرفت و جریانی راه انداخته بودند.

حجتی گفت: گندمی که در مرکز خرید می‌آید شناسنامه دار می‌شود و با صورتجلسه و پیگیری‌های دادستانی و تعزیرات؛ شخص مورد نظر موظف شد گندم‌ها را پاک کند.

وی همچنین گفت: امروز اولین پیشنهادم در رابطه با بیماری‌های دام و طیور وصنعت مرغداری بود که بحث و بررسی شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس