کد خبر 765901
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
کره شمالی و آمریکا

یک دیپلمات ارشد کره شمالی بر این باور است که پیونگ یانگ زرادخانه بازدارنده هسته‌ای خود را در میز مذاکره مطرح نخواهد کرد.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، "جو یونگ چول" دیپلمات ارشد کره شمالی در سخنانی در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل تاکید کرد: زرادخانه بازدارنده اتمی کره شمالی هرگز در میز مذاکره مطرح نخواهد شد.

اظهارات این دیپلمات کره شمالی پس از آن بیان شده است که رابرت وود فرستاده خلع سلاح آمریکا در سخنانی تاکید کرد: اولویت مهم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، حفاظت از آمریکا و متحدانش در برابر تهدید روزافزون کره شمالی است.

این دیپلمات ارشد کره شمالی در نشست ژنو تصریح کرد: تدابیر اتخاذ شده از سوی کره شمالی برای تقویت قدرت بازدارندگی هسته‌ای و توسعه موشک های قاره پیما، منطقی و توجیه پذیر است و یک گزینه مشروع برای دفاع از خود در برابر چنین تهدیدات واقعی است.

وی افزود: تا زمانی که سیاست خصمانه و تهدیدات هسته ای آمریکا تغییر نکند، کره شمالی هم زرادخانه هسته ای بازدارنده خود را در میز مذاکره قرار نخواهد داد.

شورای امنیت سازمان ملل 5 اوت به اتفاق آرا تحریم های جدیدی را علیه کره شمالی وضع کرده است. این هشتمین قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی از سال 2006 میلادی به شمار می رود. ولی دیپلمات ها می گویند، درآمد صادراتی 2 میلیارد دلاری کره شمالی ممکن است پس از اعمال تحریم های جدید به خطر بیفتد. کره شمالی 3 میلیارد دلار درآمد صادراتی داشته که با اعمال تحریم های شورای امنیت در ماه اوت، این رقم به 2 میلیارد دلار کاهش خواهد یافت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس