کد خبر 765501
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
قالیباف

شهردار تهران در آخرین جلسه شورای اسلامی شهر سند تغییر و تحول شهر را به ریاست دوره چهارم شورا تقدیم کرد.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف در سیصد و هفتاد و یکمین و آخرین جلسه چهارمین دوره شورای شهر تهران درباره گزارش عملکرد 12 ساله شهرداری تهران اظهار داشت: در دوره دوم هنگامی که مشغول خدمت در شهرداری تهران شدم، وقتی که آمدم ندانستم چه چیزی را تحویل می‌گیرم و هر چقدر تلاش کردم چیزی مطلع نشدم؛ چراکه حتی یک سند دو خطی نیز از گزارش عملکرد درباره مدیران ارشد شهرداری ندیدم.

وی افزود: همان موقع موضوع هوشمند شدن شهر تهران را مورد بحث و بررسی قرار دادیم و در این راستا نسبت به شفافیت در شهرداری تهران نیز اقدام شد.

قالیباف گفت: امروز این توفیق را پیدا کردیم که با کمک همکارانم در مجموعه شهرداری سندی را تحت عنوان سند تغییر و تحول تهیه کنیم و امروز که از شهرداری تهران می‌رویم، مجموعه اقداماتی که در شهر صورت گرفته است در این سند مشخص شده است. با آنکه تعدادی از افراد به این موضوع اشاره داشتند که این سند را تهیه نکنیم ممکن است اشکالی در آن وجود داشته باشد، ولی بنده این اقدام را انجام دادم و بهتر از این است که هیچ سندی برای شورای پنجم باقی نماند.

شهردار تهران اضافه کرد: با سند تغییر و تحول شورا و مدیریت جدیدی که سر کار می‌آیند، می‌دانند که در شهر چه اتفاقی افتاده است و امیدواریم مدیریت جدید نیز از ابتدا سندی را برای واگذاری مدیریت به آیندگان تهیه کند که از این سند نیز دقیق‌تر باشد.

وی ادامه داد: پایه‌گذاری این اصل با هر هزینه‌ای یک ضرورت است؛ چراکه باید بدانیم چه چیزی را تحویل می‌دهیم و چه چیزی را دریافت می‌کنیم.

قالیباف گفت: امروز این سند را تحویل ریاست دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران می‌دهم و این حق شورا است که این اسناد را تحویل شورای بعدی بدهد و در صورت امکان یک نسخه‌ای از آن در اختیار اعضای شورای چهارم و اصحاب رسانه قرار بگیرد.

شهردار تهران یادآور شد: در پایان از تمام مردم شریف ایران و تمامی افرادی که همراهی و مشارکت در حوزه شهر داشتند، تقدیر و تشکر می‌کنم و از همه حلالیت می‌طلبم و اگر کوتاهی و کم‌کاری صورت گرفته است، ضمن حلالیت، عذرخواهی می‌کنم.

وی افزود: بنده بارها گفته‌ام در 12 سال گذشته روزهایی بوده که قبل از اذان صبح از خانه خارج می‌شدم و تا پاسی از شب در این شهر تلاش می‌کردم.

قالیباف گفت:‌ تلاش کردیم در تابستان شهر را بشوئیم و در پاییز به درستی شهر را جارو کنیم و در زمستان‌های سرد و برفی این شهر را پارو کنیم تا بتوانیم همیشه یک شهر بهاری برای مردم داشته باشیم.

شهردار تهران اضافه کرد: مقام معظم رهبری در این دوره عنایت ویژه‌ای به شهر تهران داشتند و 300 هکتار بوستان ولایت و 1500 هکتار از فضاهای سبزی که در اختیار مراکز نظامی و انتظامی بود را در اختیار مردم گذاشتند، لذا از همه حمایت‌ها و رهنمودهای ایشان تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری مجموعه شهرداری را به عنوان یک مجموعه جهادی شناختند. از دولت‌های نهم و دهم و یازدهم نیز تشکر می‌کنم و اگر گله‌مندی از این دولت‌ها داشته‌ایم، بر اساس قوانین و مقررات بوده است و تلاش می‌کردیم مشکلی را از سطح شهر برطرف کنیم.

قالیباف با اشاره به اینکه روزهای تلخ و شیرین را پشت سر گذاشته‌ایم، گفت:‌ از نمایندگان مجلس هفتم تا دهم، روحانیت، ائمه جمعه و جماعات، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران،‌ همکارانم در سازمان آتش‌نشانی و آنهایی که نشان دادند در روزهای خطر جانشان را فدای همشهریانشان می‌کنند نیز تشکر می‌کنیم و تا زنده‌ام آنها را فراموش نخواهم کرد.

شهردار تهران از اصحاب فرهنگ و رسانه و هنرمندان نیز تشکر کرد و گفت:‌ آنها باعث پیشرفت در امور شدند.

وی بیان داشت: بنده از هر سلیقه، دین و مذهبی که دغدغه انسان و انسانیت را داشته است، تشکر می‌کنم و هرگز سلیقه گروهی،‌ دینی، مذهبی، سیاسی را در رفع معضلات و آسیب‌های اجتماعی دخالت ندادم.

قالیباف با اشاره به اینکه از پیمانکاران نیز تشکر می‌کنم،‌افزود: امروز این شهری را که می‌بینید با تلاش و زحمات پیمانکاران شکل گرفته است و از بسیج و نیروی انتظامی که همکاری جدی در مدیریت شهری داشته‌اند نیز تشکر می‌کنم.

شهردار تهران بیان داشت:‌ این شورا در حین نظارت، نقد و چالش‌های جدی که داشت، بیشترین حمایت را برای حل مشکلات مردم داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس