حدادعادل

حداد عادل با بیان اینکه قالیباف تعریف جدیدی را از شهرداری ترسیم کرده است، گفت: متاسفانه برخی‌ها که هنوز بر سر کار نیامده‌اند تعابیری همانند شهر سوخته تهران را به کار می‌برند که این بی‌انصافی است.

به گزارش مشرق، غلامعلی حدادعادل ریاست فرهنگستان ادب فارسی در آیین تجلیل از خدمات فرهنگی و هنری محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران که عصر امروز با حضور حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، سردار وحید، علی مطهری و جمعی از هنرمندان و اساتید دانشگاه در مجموعه ایوان شمس برگزار شد، اظهار کرد: امروز به احترام یک مدیر خدمتگذار موفق در این مکان گردآمده‌ایم. 

وی تصریح کرد: اهالی فرهنگ و هنر معمولا کارهای اجرایی انجام نمی‌دهند و آنها موفقیت‌های خود را مدیون مجری‌هایی هستند که راه را برای آنها هموار می‌کنند و آقای قالیباف از این جهت به اهالی هنر و فرهنگ خدمت کرده است. 

رئیس فرهنگستان ادب فارسی اضافه کرد: آقای قالیباف با توجه به تجربه‌ای که در 8 سال دفاع مقدس کسب کردند، به مدیریت نیروی انتظامی منصوب و در ادامه به مدیریت شهرداری تهران انتخاب شدند و بنده از کسانی هستم که در دو هر مقطع با وی ارتباط داشته‌ام و از نزدیک شاهد فعالیت‌های آقای قالیباف بوده‌ام. 

حدادعادل بیان کرد: وی با مدیریت در نیروی انتظامی از بروز فاجعه‌هایی جلوگیری کرد که چون اتفاقی نیفتاد صحبتی از آنها نمی‌شود. 

وی ادامه داد: بسیاری با انتخاب شهردار تهران برای شهرداری مخالفت می‌کردند و این در حالی بود حتی کسانی که سر هیچ موضعی وحدت نداشتند هیچ وقت دلشان نمی‌خواست آقای قالیباف شهردار تهران شود. 

رئیس فرهنگستان ادب فارسی بیان کرد: آقای قالیباف تعریف جدیدی را از شهرداری ترسیم کردند و ایشان معنای نوین شهرداری را در تهران ارائه کردند. 

حدادعادل اضافه کرد: هر کسی نگاهی به شهر بیاندازد، خدمات صورت گرفته از سوی شهردار تهران را تصدیق می‌کند و این در حالی است که روانشناسی انسان به گونه‌ای است که تحولات را تدریجی حس نمی‌کند و تحولات وقتی آهسته صورت می‌گیرد حس نمی‌شود و کاری که آقای قالیباف در تهران کردند چنین بود.

وی ادامه داد: قدرشناسی از خدمتگذاران انسانیت است و قدرناشناسی فضیلت نیست و ضدانسانیت است و تعجب می‌کنم در روزهایی که دوران مسئولیت آقای قالیباف در شهرداری روبه پایان بود برخی‌ها تعابیری را از جمله شهر سوخته تهران را استفاده کردند که این موارد بی‌انصافی و صحیح نیست. 

رئیس فرهنگستان ادب فارسی گفت: افرادی که چنین تعابیری استفاده می‌کنند بیماری فرهنگی دارند و عید بزرگی است. 

حدادعادل گفت: کسانی که هنوز نیامده‌اند می‌خواهند کارهای نکرده را به حساب خود بگذارند و امیدوارم دیگرانی که بر سر کار شهرداری می‌آیند موفق باشند و امیدوارم دوستانی که در ماه‌های آتی مدیریت شهر را به عهده می‌گیرند شهر خوبی را که از آقای قالیباف گرفته‌اند خوب‌تر کنند و به شهردار بعدی بدهند.

وی همچنین حضور محمدباقر قالیباف در مجمع تشخیص مصلحت نظام را گرانبها دانست و گفت: حضور وی می‌تواند منشأ بسیاری از کارها باشد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس