انتخاب شهردار

از چندی پیش منتخبان پنجمین دوره شوراهای شهر در تکاپوی انتخاب شهردار قرار گرفتند که تاکنون انتخاب ۵ شهردار نهایی شده است.

به گزارش مشرق، بنا بر اعلام هوشنگ خندان‌دل معاون عمران و توسعه امور، شهری و روستائی وزارت کشور براساس بخشنامه شماره 77809 مورخ 19 مرداد ماه وزیر کشور، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور، با دعوت مسئولان واحدهای تقسیمات کشوری مربوطه در اول شهریورماه 1396، به طور همزمان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

در این راستا از چندی پیش شاهد تکاپو و پروسه نفس‌گیر بررسی رزومه‌های کاری و توانمندی گزینه‌های متعدد شهرداری‌های مراکز استان‌ها از سوی شوراهای شهر هستیم تا جایی که هر روز اخبار جدیدی از انتخاب گزینه‌های نهایی به‌گوش می‌رسد.

اما با نزدیک‌شدن به زمان آغاز فعالیت رسمی پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور، شاهد اخبار موثق‌تر و مشخص‌شدن گزینه‌های نهایی شهرداری‌های مراکز استان‌ها هستیم که در این گزارش بر آن شدیم تازه‌ترین اطلاعات و اخبار پیرامون انتخاب شهرداران مراکز استان‌های کشور را به اطلاع مخاطبان برسانیم. 

تبریز

نام هیچ‌کسی برای شهرداری تبریز در شورای شهر مطرح نشده است‌

محمدباقر بهشتی درباره آخرین روند اظهار داشت: هنوز روی گزینه‌ها و مصداق‌ها وارد نشده‌ایم. گزینه‌هایی هم که رسانه‌ها مطرح می‌کنند همگی شایعه است و نام هیچ کسی در شورا مطرح نشده است.

رئیس سنی دوره پنجم شورای شهر تبریز افزود: درباره انتخاب رئیس شورا هم هیچ بحثی نشده و دوشنبه قرار است درباره تعیین هیئت رئیسه بحث شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در تبریز نیز همانند تهران پیش از آغاز به کار شورا، شهردار جدید تعیین خواهد شد گفت: وضعیت تهران ویژه است. آنجا همگی از یک لیست آمده‌اند و از طرفی هم تعداد نیروهای کیفی بالاست اما این جا وضعیت متفاوت است و فکر نمی‌کنم تا رسمیت یافتن شورا بتوانیم شهردار جدید را تعیین کنیم. ممکن است بعد از آغاز به‌کار شورا هم با سرپرست کار کنیم ولی در نهایت همه‌چیز وابسته به تصمیم 13 عضو شوراست.

بهشتی درباره عملکرد صادق نجفی شهردار فعلی تبریز اظهار داشت: عملکرد شهردار باید به صورت علمی بررسی شود یعنی باید به 4 سال قبل مراجعه کنیم و ببینیم زمانی که شورا و شهردار شروع به کار کرده بودند، وضعیت چطور بود و چه امکاناتی داشتند و چه کارهایی کرده‌اند؛ ارزیابی باید دقیق و درست باشد.

رئیس سنی دوره پنجم شورای شهر گفت: جمعاً 27 شاخص برای تعیین شهردار جدید در نظر گرفته شده که پاک‌دستی و تجربه کاری مناسب و با برنامه‌بودن در اولویت است. شهردار باید شهر را به شیوه صحیح اداره کند و اطلاع داشته باشد که اصلاً در دنیا شهر را چطور اداره می‌کنند و بتواند از تجربیات شهرها و کشورهای دیگر استفاده کند.

بهشتی افزود: توافق بر این است که هر عضو شورا 3 کاندیدا برای شهرداری معرفی کند و از بین آن‌ها کسانی که رأی بیش‌تری بیاورند، مثلاً 7 نفر، انتخاب می‌شوند و از آن‌ها خواسته می‌شود برنامه بدهند و این یعنی هنوز مراحل مختلفی برای انتخاب شهردار باقی مانده است.

ارومیه

"محمد حضرت‌پور" به‌عنوان شهردار ارومیه معرفی می‌شود

محمدرضا علیزاده امامزاده با تشریح جلسه اخیر شورای شهر پنجم ارومیه که در ارتباط با انتخاب شهردار برگزار شد، اظهار داشت: براساس بخشنامه نخستین وظیفه شورای شهر جدید تعیین تکلیف پست شهرداری است.

وی گفت: به این منظور 26 گزینه پیشنهادی توسط اعضای شورای شهر پنجم در صحن شورا مطرح شد و از میان این 26 نفر 14 نفر به سبب اینکه مدرک تحصیلی آنها متناسب با درجه 11 شهرداری ارومیه نبود رد صلاحیت شدند و 3 نفر دیگر هم  به علت مواردی چون کهولت سن و بازنشستگی شرایط لازم را برای تصدی پست خطیر شهرداری پیدا نکردند.

علیزاده امامزاده گفت: رأی گیری بین 9 نفر باقیمانده انجام گرفت و نظر بر این شد که افرادی که بتوانند بیشتر از 5 رأی کسب کنند برنامه‌ای برای اداره شهر ارائه نمایند.

وی افزود: از میان این 9 نفر، حضرت‌پور 9 رأی، شریف‌نژاد 3 رأی، محمودی 3 رأی و بقیه دوستان حداکثر یک رأی به‌دست آوردند اما برای اینکه شک و شبهه‌ای پیش نیاید از شریف نژاد و محمودی نیز خواسته شد تا برنامه خود را ارائه دهند.

منتخب شورای پنجم شهر ارومیه اظهار داشت: در جلسه بعدی شورا که پس‌ از همین جلسه برگزار شد، حضرت‌پور از عملکرد خود در دوره چهارم دفاع و برای دوره بعدی برنامه مدونی ارائه کرد اما شریف‌نژاد و محمودی هر کدام به دلایلی موفق به ارائه برنامه نشدند که تصمیم حاضرین در شورا بر این شد که تا پنجشنبه همین هفته نیز به آن‌ها فرصت داده شود.

وی اذعان کرد: در نهایت پیش‌بینی می‌شود که با توجه به اقبال عمومی مردم و اعضای شورای شهر به ابقای محمد حضرت‌پور در پست شهرداری ارومیه وی یکم شهریورماه به‌طور رسمی به‌عنوان شهردار ارومیه معرفی شود. 

اصفهان

4 گزینه نهایی شهرداری اصفهان مشخص شدند +سوابق

فتح‌الله معین با اشاره به ادامه بررسی برنامه‌های پیشنهادی گزینه‌های شهرداری اظهار داشت: در ادامه بررسی برنامه‌های پیشنهادی گزینه‌های شهرداری اصفهان صبح امروز سیدمحمود حسینی استاندار اسبق اصفهان و سیستان و بلوچستان برنامه خود را ارائه دادند و اظهار کردند ارائه این برنامه برای انتقال نظرات و تجربیات خود در زمینه مدیریت شهری اصفهان به منتخبین مردم است.

وی اضافه کرد: در این برنامه که تحت عنوان اصفهان پایدار، ارتقاء رفاه و مشارکت شهروندان تدوین‌شده که به نقاط قوت و مشکلات شهری با رعایت آینده‌نگری توجه ویژه به عمل آمد و آمادگی خود را برای همکاری با شورا و شهردار منتخب اعلام و اظهار داشتند که بنده کماکان آمادگی پیگیری مشکلات اصفهان را در سطح ملی دارم.

رئیس موقت منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: سپس مهدی جمالی‌نژاد شهردار فعلی اصفهان در جلسه حاضر و گزارش مبسوطی درباره کارهای انجام شده در طول دوره مسئولیت خود در شهرداری اصفهان و تغییراتی که در طول دوره خدمت در شهر اصفهان و نحوه مدیریت آن ایجاد کرده بودند، به جلسه ارائه و اظهار داشت که برنامه کار بنده برنامه اصفهان1400 است که به شورای شهر ارائه و در دست اجرا و ارزیابی است.

وی ادامه داد: وی در ادامه اظهار داشتند که باوجود داشتن انگیزه و توان لازم برای ادامه خدمت برای احترام به رأی مردم و نمایندگان آن‌ها در شورای اسلامی شهر از ادامه خدمت در سمت شهردار به‌منظور آزادی شورای اسلامی و اقتصاد به گردش مدیریت درخواست معافیت دارم که اعضای پنجمین دوره شورای  شهر اصفهان از زحمات و حسن نظر وی تقدیر کردند.

معین تأکید کرد: در ادامه برای تعیین چهار نفر از بین هشت گزینه شهرداری اصفهان افراد و نظریات جمعی اعضای منتخب شورای پنجم سیدمهدی ابطحی، مهدی فاتحی، سیدرضا عقدایی و قدرت‌الله نوروزی مشخص شدند که در مراحل بعدی تا آغاز به کار رسمی شورا گزینه شهرداری اصفهان مشخص خواهد شد.

سوابق گزینه‌های پیش روی شهرداری اصفهان به شرح زیر است:

*سیدمهدی ابطحی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشیار، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان

*سید رضا عقدایی معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان

*مهدی فاتحی رئیس شورای راهبردی شهرهای جدید کشور و شهردار بهارستان

*قدرت‌الله نوروزی عضو هیئت علمی و مدیر گروه حقوق دانشگاه اصفهان و فرماندار اصفهان در دولت اصلاحات

کرج

5 گزینه مطرح برای "شهردار کرج" را بشناسیم+ اسامی

محمدحسین خلیلی‌اردکانی با اشاره به روند انتخاب شهردار کرج در شورای شهر کرج اظهار داشت: بنده نزدیک به 90 نفر از افراد گوناگون مانند شهرداران، استانداران، نمایندگان مجلس و معاونان استاندار را بررسی کردم.

رئیس سنی شورای پنجم شهر کرج با بیان اینکه بعد از مشورت با اعضای شورای پنجم بعد از بررسی افراد گوناگون در نهایت 32 نفر انتخاب شدند، ادامه داد: بعد از بررسی این 32 نفر، 7 نفر انتخاب شدند.

وی با ابراز اینکه این 7 نفر عملکرد گذشته خود را ارائه دادند و خود را معرفی کردند، بیان کرد: منتخبین مردم از این افراد سؤال‌های خود را پرسیدند و در نهایت 5 نفر انتخاب شدند.

خلیلی‌اردکانی با بیان اینکه این 5 نفر باید در یک جلسه برنامه‌های خود را برای شهردار شدن به نمایندگان مردم ارائه دهند، اضافه کرد: روز دوشنبه جلسه‌ای که این افراد باید برنامه‌ خود را ارائه دهند، مشخص می‌شود.

وی با اشاره به منتخبان سمت شهرداری کرج، اظهار داشت: آقایان مصطفی سلیمی با سابقه شهرداری مناطق گوناگون تهران، نصیری از شهرداران مناطق تهران، نوذرپور از شهرداران مناطق تهران، مقدس‌زاده از شهرداران مناطق تهران و محسن صادقی از مدیران وزارت کشور نامزدهای شهرداری کرج هستند.

بوشهر

گزینه‌های مطرح برای تصدی پست شهرداری بوشهر

براساس آخرین اطلاعات کسب شده 10 گزینه برای تصدی پست شهردار بوشهر معرفی شده که در جلسه‌ای تخصصی، گزینه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و با رای‌گیری اعضای شورای شهر، شهردار بوشهر انتخاب و معرفی می‌شود.

رئیس شورای شهر بوشهر اظهار داشت: 22 مرداد گزینه‌های تصدی شهرداری بوشهر مشخص می‌شود.

عبدالخالق برزگرزاده بیان کرد: مقرر شد در این جلسه هرکدام از منتخبان 2 گزینه برای تصدی پست شهرداری بوشهر معرفی کنند. گزینه‌های تصدی پست شهرداری بوشهر به شرح ذیل است: 

1- غلامعلی میگلی‌نژاد شهردار فعلی بوشهر سابقه شهردار بوشهر و نمایندگی مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس هشتم در کارنامه دارد.

2-مسعود شکوهی عضو شورای سوم شهر بوشهر، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش و معاون اداره کل آموزش و پرورش

3- فضل‌الله توسلی شهردار سابق بوشهر

4- مسعود نصوری مدیرعامل فعلی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر، مدیرعامل سابق منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و معاون اسبق امور عمرانی استاندار بوشهر

5- امان‌الله شجاعی عضو شورای شهر سوم بوشهر و رئیس سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر

6- حمید پورحیدر نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی استان بوشهر

نبی دهقان، علی یاسین، فرشاد فرزین و احمد جعفری‌نسب از دیگر گزینه‌های تصدی پست شهرداری بوشهر است.

تهران

نجفی بدون رقیب شهردار منتخب شد/ استعفای مهرعلیزاده در آخرین لحظه

در حالی که جلسه انتخاب شهردار تهران با حضور 3 کاندیدای نهایی یعنی الهه کولایی، محمدعلی نجفی و محسن مهرعلیزاده آغاز شده بود و آنها ساعت‌ها به ارائه برنامه‌های مفصل خود به‌منظور تصدی شهرداری تهران پرداختند اما در نهایت محمدعلی نجفی که از روزهای قبل به‌عنوان گزینه‌ اصلی معرفی شده بود، بدون رقیب، از سوی 21 عضو شورای  شهر به‌عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

در حالی که کمتر از 30 دقیقه قبل از رأی‌گیری الهه کولایی انصراف خود را اعلام کرده بود تا رقابت اصلی بین محمدعلی نجفی و محسن مهرعلیزاده برگزار شود، در آخرین لحظات نیز مهرعلیزاده کنار کشید تا محمدعلی نجفی تنها گزینه پیشِ‌روی اعضای شورای شهر باشد.

آن‌طور که محسن هاشمی بعد از خروج از جلسه اعلام کرد، نجفی با کسب 21 رأی به‌عنوان منتخب شورای شهر معرفی شده است.

مشهد مقدس

"قاسم تقی‌زاده خامسی" شهردار مشهدمقدس شد + سوابق

شورای شهر پنجم مشهد با انتخاب شهردار جدید مشهد نخستین اقدام جدی خود را صورت داد و قاسم تقی‌زاده خامسی را به‌عنوان شهردار جدید مشهد انتخاب کرد.

تقی‌زاده خامسی دارای تجربه‌ای 25ساله در مدیریت شهری و متولد مشهد است. وی 6 سال معاون خدمات شهری کرباسچی در دوره حضورش در شهرداری تهران بوده است.

وی که دارای کارشناسی ارشد عمران بوده؛ هم‌اکنون مشاور اتاق بازرگانی تهران است. همچنین شهردار جدید مشهد مقدس در سال‌های 66 تا 71 معاون‌ فنی استانداری خراسان‌رضوی بوده و با مسائل استان خراسان‌رضوی نیز تا حدی آشنایی دارد.

بجنورد

شهردار آینده بجنورد کیست؟

تنها فردی که تاکنون نامی از گزینه‌های مطرح در شورا را رسانه‌ای کرده٬ سید محسن موسوی است. عضو منتخب شورای پنجم شهر بجنورداظهار داشت: فعلا برای اعلام گزینه‌ها زود است ولی افرادی مدنظر شورا هستند که باید با آن‌ها برای شهرداری بجنورد رایزنی شود.

وی  افزود: آقایان "روح‌الله براتیان"، "محسن برزوئی" و "خلیل الله کاظمی" از گزینه‌های مطرح برای تصدی شهرداری بجنورد هستند ولی در این میان، اقبال اعضاء برای شهردار شدن روح‌الله براتیان، بیشتر از سایر گزینه‌ها است.

محسن برزوئی

محسن برزوئی شهردار اسبق بجنورد، نیشابور و مناطق مختلف شهرداری مشهد است. وی دارای لیسانس عمران بوده و عضویت در هیئت‌مدیره شرکت مسکن‌سازان ثامن و شهرداری ثامن مشهد را نیز در کارنامه خود دارد. برزوئی از نام‌هایی است که همیشه برای انتخاب شهردار بجنورد مطرح بوده ولی پس از سال 78 و پایان کارش به عنوان شهردار بجنورد، دیگر مسئولیتی را در شهرداری این شهر نپذیرفته است.

وی در مورد قرار گرفتن نامش در بین گزینه‌های شهرداری بجنورد اظهار داشت: به هیچ وجه این موضوع صحت نداشته و هیچ صحبتی نیز با من نشده است. علاقه‌ای هم به قبول مسئولیت در شهرداری بجنورد ندارم.

خلیل الله کاظمی

خلیل‌الله کاظمی در حال حاضر معاون خدمات شهری شهرداری مشهد است. از او به عنوان یکی از گزینه‌های شهرداری مشهد نیز نام برده می‌شود.

وی دانشجوی دکترای جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری است. عضویت هیئت مدیره سازمان خدمات موتوری٬ سازمان بازیافت و تبدیل مواد و عضویت سازمان نظام مهندسی استان خراسان در پرونده کاری وی ثبت شده است.

روح الله براتیان

روح‌الله براتیان، مهم‌ترین گزینه اعضای پنجمین دوره شورای شهر بجنورد برای قبول مسئولیت شهرداری است. وی معاون اداری و مالی سازمان حمل و نقل پایانه‌های استان است و در کلاس‌های مدیریت خانواده نیز تدریس و سخن‌رانی می‌کند. حضور 3 ساله او به عنوان شهردار در بجنورد همراه با چالش‌هایی با شورای چهارم بود که در نهایت براتیان را مجبور به استعفا کرد.

اعضای شورای چهارم سئوالاتی در مورد برنامه اعلامی براتیان، بدهی‌های شهرداری و عملکرد هزینه‌ای شهرداری و مدرک تحصیلی وی داشتند که سبب جدایی او از شهرداری بجنورد شد. در حال حاضر بنا بر اعلام غیررسمی اکثر اعضای شورا، وی به عنوان مهم‌ترین گزینه شهرداری بجنورد مطرح است.

اهواز 

نخستین گزینه شهرداری اهواز برنامه‌هایش را به شورای شهر ارائه داد

محمدرضا ایزدی اظهار داشت: اقدامات خوبی برای انتخاب شهردار اهواز از سوی شورای شهر پنجم انجام شد. گزینه‌های زیادی برای تصدی شهرداری اهواز مدنظر شورای شهر بود که فرم ارزیابی عملکرد و سوابق برای آنها ارسال شد که برخی هنوز این فرم را برای ما نفرستادند.

منتخب پنجمین دوره شورای شهر اهواز در ادامه مهدی جمالی‌نژاد شهردار فعلی اصفهان را یکی از گزینه‌های مورد نظر شهرداری این کلانشهر معرفی و عنوان کرد: آقای جمالی‌نژاد به دعوت اعضای منتخب شورای شهر اهواز به این شهر سفر کرد و به همراه برخی از اعضای این شورا بازدیدی از مناطق شهر انجام داد.

ایزدی با بیان اینکه شهردار اصفهان یکی از گزینه‌ها برای تصدی شهرداری کلانشهر اهواز است، گفت: جمالی‌نژاد در ادامه سفر خود به خوزستان در جلسه حدود 6 ساعته شورای منتخب حضور یافت و برنامه‌های خود را ارائه داد.

وی با اشاره به اینکه گزینه‌های دیگری نیز برای تصدی شهرداری کلانشهر اهواز مدنظر بود اضافه کرد: از جمله این گزینه‌ها می‌توان به منصور کتانباف شهردار پیشین اهواز، مرتضی سقاییان‌نژاد شهردار قم، علیرضا نوین شهردار پیشین تبریز و علیرضا پاک‌فطرت شهردار شیراز اشاره کرد که همگی انصراف دادند.

عضو منتخب شورای شهر اهواز با یادآوری این مطلب که برای تصدی پست شهرداری کلانشهر اهواز گزینه‌های بومی و غیربومی دیگری نیز مدنظر است، تصریح کرد: افراد مورد نظر برای این پست باید سوابقی همچون وزیر یا معاون وزیر، استاندار یا معاون استاندار، شهردار کلانشهر یا معاون آن، همچنین شهردار یکی از مناطق تهران را در کارنامه خود داشته باشند.

سمنان

بیش از 8 گزینه شانس تصدی شهرداری سمنان را دارند

عباسعلی طالب بیدختی اظهار داشت: جلسات زیادی برای تعیین شهردار سمنان و روند مدیریت این شهر به‌عنوان مرکز استان سمنان با حضور اعضای منتخب در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سمنان برگزارشده است.

وی با اشاره به اینکه گزینه‌های متعددی برای تصدی سمت شهرداری سمنان در جلسات اعضای منتخب در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سمنان مطرح و سوابق آنان بررسی‌شده است تصریح کرد: هنوز گزینه نهایی شهرداری سمنان مشخص نیست.

منتخب مردم در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سمنان در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه چه تعداد از نامزدهای تصدی پست شهرداری سمنان برای بررسی بیشتر باقی‌مانده‌اند خاطرنشان کرد: 8 نفر یا بیشتر از آن، همچنان شانس تصدی شهرداری در سمنان را دارند.

طالب بیدختی با امتناع از اعلام گزینه‌های مطرح برای تصدی شهرداری سمنان تأکید کرد: محتوای جلسات منتخبان مردم در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سمنان محرمانه است.

وی مبنی بر زمان نهایی شدن گزینه موردنظر منتخبان مردم در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سمنان برای تصدی شهرداری این شهر گفت: همه‌چیز امکان دارد؛ حتی اینکه گزینه نهایی شهرداری سمنان در نخستین روز کاری شورای شهر پنجم انتخاب نشود؛ البته ممکن است تا آن روز گزینه نهایی مشخص شود که در این صورت اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

زاهدان

8 گزینه مطرح برای شهرداری زاهدان چه کسانی هستند؟

براساس اطلاعات کسب شده از اعضای شورای شهر زاهدان، گزینه‌هایی که تاکنون جهت کسب عنوان شهردار زاهدان مطرح شده‌اند به شرح زیر است:

محمد خاشی شهردار فعلی زاهدان

نذیراحمد هاشمزهی شهردار فعلی منطقه 5 زاهدان

احمدرضا ریگی معاون فعلی حمل و نقل و ترافیک شهرداری زاهدان

محمدمهدی مرعشی مدیرعامل فعلی سازمان پارک‌ها و فضای سبز زاهدان

محمدامیر براهویی عضو فعلی شورای شهر زاهدان

مشتاق‌احمد ریگی عضو فعلی شورای شهر زاهدان

عبدالقادر پربار شهردار اسبق ایرانشهر

انوش امینی‌فرد شهردار فعلی ایرانشهر

شیراز

5 گزینه نهایی برای شهرداری شیراز

در جلسه‌ای که با حضور اعضای منتخب شورای پنج شیراز برگزار شد، اعضا به رای‌گیری برای انتخاب پنج گزینه پرداختند. در پایان پس از رای‌گیری پنج‌نفر اول زیر برای انتخاب مرحله بعد در تصدی پست شهردار شیراز انتخاب شدند:

حیدر اسکندرپور 11 رای

عبدالحمید معافیان 10 رای

محمدرضا حسن‌پور 8 رای

سید احمد موسوی 7 رای

نادر طیبی 7 رای

غلامرضا نامورچی 5 رای

سیروس سلیمی‌پور 3 رای

عظیم عظیمی‌فر بدون رای

قزوین

اسامی و سوابق 4 گزینه مطرح شهردار قزوین

حکمت‌الله داودی اظهار داشت: هنوز به جمع‌بندی کاملی برای انتخاب شهردار قزوین نرسیده‌ایم و لیست کسانی که مقرر شده بود رزومه خود را ارائه کنند هنوز کامل نشده است.

وی افزود: در همین هفته جلسه‌ای با اعضای شورای شهر برگزار می‌کنیم و با اجرای رأی‌گیری شهردار قزوین را انتخاب و انشاالله تا پایان هفته اعلام می‌کنیم.

فرج‌الله فصیحی رامندی منتخب شورای شهر قزوین نیز اظهار داشت: هنوز جلسه رسمی برای انتخاب شهردار قزوین برگزار نشده و چهار گزینه مطرح شده هم در جلسات خصوصی طیف اصلاح‌طلبان است که البته همه گزینه‌ها هم نیستند و گزینه تعدادی از اعضای شورا هستند.

وی افزود: اعتقاد بنده این است که اگر بنا به تغییر مسعود نصرتی باشد، باید شهرداری قوی‌تر از وی منصوب شود, نمی‌شود شهردار یک شهر 500 هزار نفری را تودیع و شهردار شهر 10 هزار نفری را منصوب کنیم.

منتخب شورای شهر قزوین تصریح کرد: در میان این گزینه‌ها تنها پروین‌نیا رزومه قوی‌تری دارد که وی هم 15 سال از کار اجرایی دور بوده است.

به گفته فصیحی رامندی چهار گزینه احتمالی در جلسات خصوصی اصلاح‌طلبان به شرح زیر است:

صفر فضلی دارای مدرک تحصیلی دکتری مدیریت دولتی است که عضو هیئت علمی دانشگاه امام خمینی(ره) است که پیش از این مدیرکلی دفتر اجتماعی استانداری قزین در دولت اصلاحات و معاونت منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه قزوین را در کارنامه خود دارد.

محمدحسین پروین‌نیا دارای مدرک تحصیلی کارشناسی عمران از آمریکا و کارشناسی ارشد عمران از دانشگاه صنعتی شریف است که عضو هیئت علمی دانشگاه امام خمینی (ره) بوده و معاونت عمرانی استاندار قزوین در دولت اصلاحات، قائم مقامی سازمان نوسازی مدارس کشور و مدیرعاملی شرکت برق منطقه‌ای زنجان را در کارنامه خود دارد.

هادی جعفری دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است و مدیرکلی اوقاف و امور خیریه استان قزوین، مدیریت بحران استانداری زنجان و معاونت امور مالی دانشگاه آزاد قزوین را در کارنامه خود دارد.

علی صفری دارای مدرک تحصیلی دکتری محیط زیست از دانشگاه آزاد است و شهرداری بیدستان و شهرداری بوئین‌زهرا را در کارنامه خود دارد.

قم

"سقائیان نژاد" بدون رقیب شهردار قم شد

عبدالله جلالی در نشستی خبری که در سالن جلسات شورای اسلامی شهر قم برگزار شد، با اشاره به برگزاری جلسات منتخبین شورای پنجم اظهار داشت: بعد از برگزاری انتخابات منتخبین مردم تاکنون 39 جلسه و دیدار علیرغم عدم رسمیت و به علت علاقه‌مندی به خدمت برگزار کرده‌اند.

وی مطالعات دقیق وضعیت شهر و شهرداری را در کنار مطالعه برنامه قم 1400 و برنامه 1414 شهرداری را ازجمله اهداف منتخبین پیش از آغاز رسمی شورای پنجم برشمرد و افزود: منتخبین شورای پنجم دیدارهایی هم با تولیت‌های حرم مطهر و جمکران، هر سه نماینده مردم قم در مجلس و استاندار قم برگزار کردند.

رئیس موقت شورای پنجم شهر قم خاطرنشان کرد: برگزاری جلساتی با شهردار و معاونان، تدوین منشور اخلاقی اعضا، و مطالعه و بررسی برنامه سال 96 شهرداری و تحلیل 4 ماهه نخست سال از دیگر فعالیت‌های منتخبین مردم تا پیش از آغاز شورای پنجم بوده است.

وی بابیان اینکه شاخص‌های انتخاب شهردار با 22 شاخص و 95 زیر شاخص توسط منتخبین شورا تعیین و تدوین شد، ابراز کرد: تعهد به‌نظام و ولایت‌فقیه، داشتن توان مدیریتی، داشتن تخصص و تجربه در مدیریت شهری، آشنایی با قوانین و مقررات شهرداری، شناخت شهر و شهرداری قم به لحاظ فرهنگی، اجتماعی و موقعیتی و داشتن نگاه توسعه‌ای ازجمله شاخص‌های انتخاب شهردار است.

جلالی یکی از مهم‌ترین وظایف شورا را انتخاب شهردار دانست و گفت: چندین جلسه با شهردار کنونی برگزار و توقعات و انتظارات مردم و شورا را منعکس کردیم که نهایتاً طی فرآیندی سقائیان نژاد با رأی قاطع 13 نفره در پست شهردار کلان‌شهر قم ابقا شدند.

وی با تأکید بر اینکه سقائیان نژاد امتیازات لازم برای تصدی‌گری پست شهرداری را کسب کرده‌اند، تصریح کرد: با بررسی عملکرد شهردار در طول دو سال گذشته، توجه به اصل ثبات مدیریت موفق، برنامه محوری بودن ایشان و داشتن روحیه خدمت شورای پنجم تصمیم گرفت بار دیگر به ایشان اعتماد کند.

رئیس موقت شورای پنجم شهر قم یادآور شد: در بررسی‌ها برای تصدی‌گری پست شهرداری گزینه‌های دیگری هم مطرح بودند، ولی با تحلیل‌هایی به سراغ آن‌ها نرفتیم و سقائیان نژاد بدون رقیب شهردار قم شده‌اند.

کاشان

4 گزینه نهایی شهرداری کاشان مشخص شدند+ اسامی و سوابق

مجید شمس با بیان اینکه 12 گزینه در دست بررسی داشتیم، اظهار داشت: پس از در نظر گرفتن این 12 گزینه به پنج گزینه رسیده و در حال حاضر 3 گزینه به مرحله ارائه برنامه‌های خود رسیدند.

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر کاشان ضمن اشاره به اسامی 12 نامزد در نظر گرفته شده افزود: هادی میرزایی، معاون عمران منطقه 9 شهرداری تهران، عباس نیکخواه مدیرعامل اسبق سازمان عمران شهرداری کاشان، سعید عطایی شاد معاون اسبق مالی و اداری شهرداری کاشان از جمله 12 نامزد بودند.

شمس خاطرنشان کرد: حسین طباطبایی شهردار اسبق کاشان، سعید ابریشمی‌راد معاون برنامه ریزی منطقه 10 تهران، محمد ثابت ایمان فعال امور فرهنگی و ارزشی در شهر تهران، زرنگی قائم مقام معاون عمران شهردار تهران، سیدمحمد ناظم رضوی شهردار فعلی کاشان، عباس دارایی‌نژاد، مهدی جمالی‌نژاد شهردار فعلی اصفهان و احسان درستکار از دیگر گزینه‌ها بودند.

وی با بیان اینکه از میان 12 گزینه مطرح به پنج گزینه رسیدیم، خاطرنشان کرد: پس از بررسی هادی میرزایی، سعید عطایی شاد، حسین طباطبایی، سعید ابریشمی‌راد و عباس نیکخواه به عنوان گزینه‌های احتمالی در نظر گرفتیم و از میان آنان مقرر شده است سه نفر برنامه‌های خود را ارائه دهند.

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر کاشان با بیان اینکه با پنج نامزد به صورت جداگانه جلسه مفصل برگزار کردیم، ابراز داشت: عباس نیکخواه، حسین طباطبایی و سعید ابریشمی‌راد سه نامزدی هستند که مقرر شده است برنامه‌های خود را ارائه دهند و قبل از یک شهریور نامزد نهایی خود را اعلام می‌کنیم.

علی هاشمی طاهری نیز با بیان اینکه شروع کار شورای پنجم طبق ابلاغیه وزارت کشور یک شهریورماه است، اظهار داشت: نخستین جلسه در فرمانداری تشکیل و هیئت رئیسه شورای شهر انتخاب شده و سپس نخستین جلسه رسمی شورای شهر ایجاد و سرپرست شهرداری انتخاب می‌شود.

منتخب پنجمین دوره شورای شهر کاشان افزود: کاندیدای بخشی از منتخابان شورای پنجم سیدمحمد ناظم رضوی بوده و به صحن علنی شورای شهر نیز معرفی می‌کنیم.

سنندج

20 گزینه ‌مطرح برای ‌شهرداری سنندج/ احتمال ابقاء شهردار فعلی "20 درصد" است

جلال شریعتی اظهار داشت: 20 گزینه ‌برای ‌شهردار جدید سنندج مطرح است اما بنا به‌ دلایلی تاکنون برای بررسی و انتخاب نهایی صبر کرده بودیم تا در جوی آرام و بی‌تنش شروع به کار کنیم. از امروز جلسات بررسی سوابق گزینه‌های شهرداری سنندج آغاز می‌شود و چندین جلسه نیز طول می‌کشد.

عضو منتخب دوره پنجم شورای شهر سنندج تصریح کرد: برخی از همکاران موافقند که قبل از شروع کار اعضای شورا دوره پنجم تکلیف شهردار سنندج مشخص شود اما بنده معتقد هستم که بعد از شروع به‌کار این تصمیم اجرایی شود چراکه در این مدت زمانی رسماً نمی‌توانیم آن را معرفی کنیم. تا امروز احتمال ماندن "منوچهر فخری شهردار فعلی سنندج" 20 درصد است.

شریعتی افزود: 20 گزینه معرفی شدن برای سکان مدیریت ‌شهرداری سنندج از سوی خود اعضای شورای دوره پنجم پیشنهاد شده و باید در جلسات سوابق آنها را بررسی و به نتیجه نهایی برسیم.

وی اظهار کرد: پس از بررسی سوابق 20 گزینه معرفی شده و رسیدن به 5 گزینه نهایی، جلسات را با حضور اصحاب رسانه استان برگزار می‌کنیم تا بتوانیم برنامه‌های آنان را منعکس کنیم.

رئیس دوره چهارم شورای شهر سنندج خاطرنشان کرد: 95 درصد از این 20 گزینه معرفی شده برای شهردار جدید سنندج بومی بوده و اکثر آنها کار اجرایی کرده‌اند و برخی از آنان علاوه بر کارهایی اجرایی از چهره‌های آکادمیک هستند.

کرمانشاه

"تنها گزینه" شهرداری کرمانشاه را بهتر بشناسیم

ابراهیم مرادی با اشاره به برگزاری دو جلسه غیررسمی اعضای شورای شهر کرمانشاه اظهار داشت: این جلسات به‌منظور شناخت هرچه بیشتر اعضا بوده و در این جلسات در مورد اتحاد و همدلی و خدمتگزاری به مردم بحث‌هایی انجام شده است.

منتخب پنجمین دوره شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه در این جلسات درباره تغییر شهردار کرمانشاه بحثی انجام نشده است گفت: عقل سلیم می‌گوید که رضایی شهردار فعلی کرمانشاه چنانچه رزومه خوبی نزد مردم و کارشناسان دارد ابقا شود و خرد جمعی نیز بر ادامه کار شهردار کرمانشاه با توجه به کارنامه وی در یک سال گذشته تأکید دارد و در واقع مهندس رضایی گزینه شهرداری بوده و هست.

وی افزود: چنانچه گزینه‌ای کارآمدتر از شهردار فعلی باشد انتخاب می‌شود اما تاکنون هیچ گزینه‌ای وجود نداشته و در این زمینه نیز بحثی انجام نشده و برای طرح اینگونه موضوعات به‌دلیل تنش‌هایی که در پی دارد زود است و همچنان که می‌بینیم با وجود عدم طرح این موضوع بازهم تنشهایی ایجاد شده است.

سیدحجت‌الله موسوی‌اجاق باسابقه‌ترین عضو شورای شهر کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه تاکنون درباره تغییر شهردار کرمانشاه صحبتی نشده است اظهار کرد: تاکنون نشستی در رابطه با بررسی وضعیت شهردار کرمانشاه از سوی اعضای شورای شهر برگزار نشده اما احتمالاّ تا پایان هفته در این مورد به نتیجه خواهیم رسید.

رسول آزادی رئیس سنی شورای شهر پنجم کرمانشاه نیز با بیان اینکه فعلاً تصمیمی برای تغییر شهردار کرمانشاه اتخاذ نشده است بیان کرد: در جلسه‌ای با حضور اعضای شورای شهر کرمانشاه برگزار می‌شود درباره وضعیت شهردار تصمیم‌گیری خواهد شد ولی باید تأکید کنم که هر عضو شورا 9درصد در این تصمیم تأثیر دارد.

آزادی با بیان اینکه بعد از برگزاری جلسه‌ای با حضور اعضای شورای شهر کرمانشاه و بیان عملکرد شهردار درباره وی تصمیم‌گیری می‌شود افزود: در هر صورت آنچه که به صلاح و پیشرفت شهر کرمانشاه باشد انجام می‌شود.

طیب حیدری دیگر عضو شورای شهر کرمانشاه با اشاره به اینکه درباره مدیریت شهری کرمانشاه هیچ چیزی اکنون قابل پیش‌بینی نیست اظهار داشت: من با دوستان صحبت کردم و تلاش داشتم قبل از برگزاری جلسات رسمی شورا به برخی از نکات پرداخته شود اما متأسفانه این توفیق حاصل نشد که قبل از آغاز جلسات رسمی در این زمینه نیز بتوانیم صحبت کنیم.

یاسوج

گزینه نهایی شهرداری یاسوج مشخص شد+ سوابق

منتخبان پنجمین دوره شورای شهر یاسوج در یک پروسه نفس‌گیر و با بررسی‌ روزمه کاری افراد متعدد در نهایت برای شهردار شدن نستهن مقدم با اکثریت آرا به اجماع رسیدند.

یکی از اعضای شورای شهر یاسوج گفت: با مشخص شدن منتخبان شورای شهر رایزنی، معرفی و دعوت از افراد نخبه برای تصدی سمت شهردار آغاز شد که خوشبختانه چند 10 نفر خود را واجد صلاحیت برای این منصب تشخیص و رزومه کاری آنان مورد بررسی قرار گرفت.

کیوان آشنا اظهار داشت: اکثریت شورای شهر یاسوج با بررسی رزومه کاری و جمع‌بندی امتیازات گزینه‌های احتمالی در نهایت نستهن مقدم را که دارای تخصص، تجربه و دارای سوابق اجرایی و مدیریتی استانی و ملی بوده به عنوان گزینه نهایی شهردار یاسوج انتخاب کردند.

این عضو شورای شهر یاسوج با بیان اینکه هیچ اختلافی بین اعضای شورای شهر یاسوج وجود ندارد تاکید کرد: اعضای شورای شهر هدفی جز خدمت  به مردم و کمک به توسعه شهری در زمینه‌های مختلف ندارند. سوابق گزینه‌ پیش روی شهرداری یاسوج به شرح ذیل است:‌ 

تجربه 20 سال مدیریت اجرایی پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در اقصی نقاط کشور

مدیر شرکت مهندسی آب و خاک استان کهگلیویه و بویراحمد

مدیر شرکت مهندسی آب و خاک منطقه (فارس ،بوشهر،هرمزگان)

مدیر پروژه راهسازی در استان‌های فارس، خوزستان از جمله راه اصلی فیروزآباد به قیرکارزین

مدیر پروژه ساختمان‌های انتقال و شبکه‌های مدرن انتقال آب در استان‌های خوزستان، فارس‌، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان

مدیر پروژه بخشی از سازه‌های هیدرولیکی و ساختمان‌های انتقال سد رئیسعلی دلواری استان بوشهر

مدیر پروژه کنترل سیلاب بالادست شهر گناوه و هدایت آن به دریا

مدیر پروژه عظیم آبیاری و زهکشی 12هزار هکتاریناحیه R1 هندیجان – امیدیه

مدیر پروژه آبیاری و زهکشی ساحل راست رامهرمز( 5000 هکتاری)

معاون فنی و اجرایی شرکت مهندسی آب و خاک کشور

مدیر پشتیبانی فنی و مهندسی آب و خاک کشور

مدیر مطالعات مهندسی آب و خاک کشور

مدیر پروژه سد تنگ‌سرخ یاسوج

مدیر عامل شرکت پیشگامان کوثر دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد وابسته به سازمان اقتصادی کوثر

گرگان

احتمال ماندن "صادقلو" به عنوان شهردار گرگان وجود دارد

ناصر گرزین درباره گزینه‌های شهرداری گرگان اظهار داشت: احتمال ماندن "حسین صادقلو" به عنوان شهردار گرگان هست و براساس حکم دادگاه تجدیدنظر هیچ مانعی برای ادامه فعالیت وی وجود ندارد.

وی افزود: تاکنون هیچ جلسه‌ای با اعضای منتخب شورای پنجم شهر گرگان برای انتخاب هیئت رئیسه و شهردار گرگان برگزار نشده و تصمیم قطعی گرفته نشده است.

منتخب شورای پنجم شهر گرگان درباره شایعات مطرح شده در فضای مجازی برای مشخص شدن اعضای هیئت رئیسه و انتخاب وی به عنوان رئیس شورا و مرتضوی به عنوان شهردار گرگان، تصریح کرد: تاکنون جلسه‌ای دراین‌باره برگزار نشده و اخبار موثق نیست.

گرزین با اشاره به برگزاری چندین جلسه با حضور اعضای منتخب برای برنامه‌ریزی و تدوین چشم‌انداز شورا گفت: در حال تدوین و تهیه چشم‌انداز شورای پنجم شهر گرگان هستیم و طرح‌های خوبی در این چشم انداز برای توسعه گرگان دیده شده است.

وی افزود: راه‌اندازی یک پارک و شهربازی مدرن در شهر گرگان در اولویت شورای پنجم قرار گرفته و چند زمین در شهر گرگان برای این طرح مشخص شده و در حال مطالعه درباره انتخاب زمین هستیم.

منتخب شورای پنجم شهر گرگان اظهار کرد: راه اندازی تله کابین گرگان در راستای ایجاد اقتصاد شهری، رفع گره‌های ترافیکی شهر گرگان براساس طرح جامع ترافیکی و کاهش مشکلات مردم شهر و اجرای طرح "هر محله یک پارک" وبراساس سند توسعه محلات از دیگر طرح‌ها و اولویت‌های شورای پنجم است.

گرزین گفت: بازگشایی مسیر شهرک تالار و توسعه و ایجاد زیرساخت‌ها در منطقه هزارپیچ گرگان با عنوان یک منطقه نمونه گردشگری از دیگر برنامه‌های شورای پنجم است.

رشت

شهردار اصفهان و قزوین از گزینه‌های مورد نظر شورا برای شهرداری رشت

شورای اسلامی شهر رشت در دوره پنجم به‌دنبال شهردار بومی است اما روند انتخاب شهردار به شکل هدفمندی در حالت فرسایشی گرفته است.

در 6 نشست منتخبان پنجمین دوره شورای شهر رشت اسامی و رزومه‌های جمشید رسایی رئیس جهاد دانشگاهی گیلان، محمد زالفی فرماندار رشت در دولت اصلاحات، مسعود کاظمی رئیس فعلی شورای شهر رشت و کارمند فرمانداری رشت، طالع ماسوله از فعالان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور، علی اوسط اکبری مقدم مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گیلان مورد بررسی قرار گرفته است.

سایر اسامی بومی پیشنهادی نیز عبارتند از محسن باقری مدیرعامل اسبق مخابرات گیلان، ابراهیم خلیلی شهردار اسبق رشت، بهمن محمدیاری نماینده اسبق تالش در مجلس شورای اسلامی، حامد عبداللهی منتخب دوره پنجم شورای اسلامی شهر رشت و محمود ایزدوست مدیرکل کار و امور اجتماعی استان گیلان از دیگر موارد پیشنهادی است.

احمد رمضانپور نرگسی رئیس شورای اصلاح‌طلبان گیلان و منتحب پنجمین دوه شورای شهر رشت که سابقه دو دوره نمایندگی مجلس و یک دوره شهرداری رشت را دارد و رسول جماعتی نماینده اسبق مردم فومن در مجلس به‌عنوان گزینه‌های در دست بررسی برای سمت شهرداری رشت است.

رمضانپور نرگسی با جدیت این موضوع را تکذیب کرده و جماعتی نیز به‌دلایلی امکان حضور در این سمت را ندارد.

جعفر علیزاده معاون گیلانی وزیر راه و شهرسازی، مهدی جمالی‌نژاد شهردار فعلی اصفهان و مسعود نصرتی شهردار فعلی قزوین از دیگر گزینه‌های مطرح برای شهرداری رشت هستند.

همچنین علی بهارمست معاون خدمات شهری شهرداری رشت و سرپرست تیم سپیدرود، اسلامی معاون درمان سپاه قدس گیلان و علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان از دیگر گزینه‌های مورد نظر هستند.

برخی از منتخبان، سیدمحمدعلی ثابت‌قدم شهردار سابق را نیز پیشنهاد داده‌اند اما به‌دلیل پرونده‌های متعدد وی پیرامون مسائل عمرانی و پیاده راه سازی شهر رشت و همچنین حاشیه‌های زیاد وی، امکان انتصاب مجدد او بسیار اندک است.

ساری

"مهدی عبوری" گزینه جدی منتخبان شورای پنجم شهر ساری

پس از کش‌وقوس‌های فراوان و تایید نهایی اعضای منتخب شورای پنجم در اواخر مرداد 96، اعضای منتخب شورای پنجم شهر ساری به تعداد 9 نفر از اول شهریور فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

سید مسعود مدینه، نائب رئیس  فعلی شورای شهر ساری و منتخب دوره پنجم شورای شهر مرکز استان اظهار داشت: مهدی عبوری شهردار فعلی ساری که دارای 4 ساله سابقه فعالیت موفق در مدیریت شهری ساری است و مورد اعتماد همه مردم ساری و منتخبان شهری بوده، برای دوره پنجم نیز مورد اعتماد منتخبان شورای پنجم قرار دارد.

وی افزود: عبوری که یکی از جوان‌ترین شهرداران استان بوده توانست بودجه ساری را از 90 میلیارد به قریب به 1000 میلیارد تومان در سال 96 رسانده و در حوزه فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی گوی سبقت را از همه شهرداران ربوده است.

اراک

گزینه‌های مطرح شهرداری اراک+‌ اسامی

ایرج رضایی سخنگوی سخنگوی فراکسیون امید شورای پنجم شهر اراک گفت: پس از بررسی‌های فراوان و بررسی 37 رزومه ارسالی از سوی افراد مختلف و بحث و بررسی پیرامون این افراد و با رأی اعضای فراکسیون امید 8 نفر به عنوان گزینه‌های نهایی شهرداری اراک انتخاب شدند.

وی نام این افراد را به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر اعلام کرد: 

داود باقری

داود تاجران 

محمدرضا علائی 

داود نعیمی 

اصغر نصیری 

مهدی نیک عهد 

حسین واشقانی 

علی یوسفی

همدان

گزینه‌های شهرداری همدان اعلام شد

فراکسیون امید شب گذشته جلسه‌ای تشکیل داد تا گزینه‌های شهرداری همدان را انتخاب و در جلسه منتخبان دوره پنجم شورای شهر همدان اعلام کند.

این لیست که توسط ابراهیم مولوی، عضو فراکسیون امید شورای شهر پنجم در اختیار قرار گرفته به شرح زیر است:

مسعود نصرتی شهردار سابق قزوین

سعید غفرانی رئیس سازمان نظام مهندسی تهران

محمد مشهدیاری شهردار منطقه 6 تهران

محمد تبریزی عضو شورای شهر دوره چهارم همدان

مهدی مجیدی معاون شهردار همدان

محمد رحمانی استاد دانشگاه

محمدرضا محمدی مدیرکل محیط زیست استان همدان

گزینه‌های لیست ذخیره:

خلیلی از شهرداران مناطق تهران

عباس صوفی معاون شهردار همدان

یزد

گزینه‌های پیشنهادی شهرداری یزد معرفی شدند+‌ اسامی و سوابق

محسن عباسی اظهار داشت: منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یزد پس از بررسی گزینه‌های متعدد برای انتخاب شهردار آینده یزد، لیست پیشنهادی 10 نفره را معرفی کردند.

وی ادامه داد: علی افخمی کارشناس ارشد توسعه اقتصادی و برنامه‌ریزی از موسسه عالی پژوهش در برنامه‌ریزی کشور، محمدرضا بابایی دکترای علوم قرآن و حدیث از دانشگاه اصول دین تهران و معاون پیشین استاندار یزد، سید محمد پژمان کارشناس ارشد مدیریت دولتی از مراکز آموزشی مدیریت دولتی سه گزینه این لیست هستند.

سخنگوی منتخبین دوره پنجم شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: علی‌اکبر جعفری‌ندوشن دکترای حقوق از دانشگاه تربیت معلم، محمدحسین جعفری دکترای حقوق از دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران، مهدی جمالی‌نژاد دکترای برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه اصفهان، محمدحسن خادم‌زاده دکترای معماری از دانشگاه تهران، سیدمحمدرضا سیدحسینی مهندسی راه و ساختمان، محمدمهدی شرافت مهندسی طراحی صنعتی از دانشگاه تهران و کاظم مندگاری دکتری معماری از دانشگاه تهران هم گزینه‌های دیگر این لیست هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    2 4
    مثل اینکه با پیروزی اصلاح طلبان در شوراهای سراسر کشور،کارگزاران درحال گرفتن شهرداری های بزرگ مثل مشهد و تهران است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس