به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از مهر، مهندس آرش امیری مجری طرح با بیان اینکه سیستم سوخت رسانی موتور ساخته شده از نوع موتورهای بنزینی است، افزود: این موتور با سایر موتورهای عرضه شده متفاوت است. در این موتور سوپاپ، فنر و اسپک حذف شده و تمام وظایف مربوط به تغذیه و تهویه دود موتور توسط یک سیستم محوری با شیارهای متعدد انجام می شود.
وی کاهش قطعات به کاربرده شده در این موتور را از ویژگیهای این طرح نام برد و اظهار داشت: این امر موجب کاهش اصطکاک و فرسایش موتور می شود. در عین حال عملکرد این موتور به اندازه یک موتور چهار سیلندر 16 سوپاپه است.
امیری با اشاره به ویژگیهای این موتور خاطرنشان کرد: از ویژگیهای این موتور حذف سوپاپ و دیگر تجهیزات دیگر این سیستم بوده که باعث کاهش مصرف سوخت خودرو به میزان دو تا سه لیتر در هر 100 کیلومتر و کاهش هزینه در ساخت و نگهداری آن به میزان 30 درصد می شود.
مجری طرح با اشاره به این که این موتور در ماشینهای انژکتوری و کاربراتوری کاربرد دارد، اضافه کرد: نمونه کارگاهی این موتور ساخته شده است و نتایج مناسبی از تستهای آزمایشگاهی به دست آمد.