کد خبر 763832
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱
شاکری

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ۳۵۴ محله تهران نامگذاری شده،‌ گفت:‌ در شورای چهارم ۱۵۰۰ نامگذاری انجام شده است.

به گزارش مشرق، مجتبی شاکری در آیین تغییرنام بزرگراه نیایش به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که با حضور سیدحسن خمینی، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، اعضای خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و جمعی از اعضای شورای چهارم و پنجم شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: مکتب امام(ره)‌ نه اینکه پیروز می‌شود، بلکه پیروز شد. حزب‌الله لبنان،‌ انصارالله یمن یعنی اندیشه امام(ره) پیروز شده است.

وی افزود: شهید محسن حججی از نسل سوم و چهارم انقلاب است و این افراد در زمان امام(ره) به دنیا نیامده بودند، ولی آنچنان سردمداری می‌کنند که ما از شرم آب می‌شویم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره حضور محمدباقر قالیباف در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گفت: جمع جدیدی که در تشخیص مصلحت قرار گرفتند، تصاویر زیبایی را منعکس می‌کنند و نمونه‌ای برای اداره کشور و دولت است؛ چراکه در مجمع از سلیقه‌های مختلف در کنار یکدیگر برای خدمت به کشور قرار دارند.

شاکری افزود: بعد از ارتحال حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، طبیعی بود از ایشان قدرشناسی شود و کمترین آن نام‌گذاری است.

وی افزود: تمامی اعضای شورای شهر عزم خود را جزم کردند و در کمیسیون نام‌گذاری با هماهنگی‌های صورت‌گرفته مقرر شد بزرگراه نیایش را به پیشنهاد خانواده آیت‌الله هاشمی به نام ایشان تغییر دهیم و این موضوع در صحن شورا به تصویب رسید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در طول شورای چهارم تمامی 354 محله تهران ثبت و نام‌گذاری شد و 1500 نام‌گذاری در طی چهار سال اخیر داشته‌ایم و تجربه‌ای که در این دوره وجود داشت نشان داد ظرفیت‌های خوبی در سطح شهر وجود دارد.

شاکری اضافه کرد: استفاده از نام و کدگذاری اقدام خوبی است که در این دوره مدیریت شهری اتفاق افتاد.

وی افزود: سامانه‌ای طراحی شده است که با استفاده از گوشی تلفن همراه،‌ تاریخچه نام‌گذاری‌هایی را که به نام اشخاص انجام شده است، نشان می‌دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: نام‌گذاری‌ها به‌گونه‌ای انجام شده است که همه ایران در تهران سهیم باشند و باید همه ما تلاش کنیم که فقط یک نام باقی نماند و همه دستگاه‌ها و رسانه‌ها باید این هویت‌ها را احیا کنند تا نسل‌های بعد نیز با آنها آشنا شوند و بدانند کسانی بودند تا انقلاب باقی بماند.

شاکری اظهار داشت: در روزهای آینده نیز رونمایی از مکانی به نام فرج‌الله سلحشور کارگردان متعهد کشور و دو معبر نیز به نام مدافعان حرم را خواهیم داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس