سیدهادی بهادری

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: نگرانی جدی درباره توقف طرح تحول سلامت به دلیل تأمین نشدن بار مالی این طرح وجود دارد.

به گزارش مشرق، سیدهادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز چهارشنبه 25 مرداد قوه مقننه در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان و اموزش پزشکی، اظهار داشت: در دولت یازدهم طرح تحول سلامت کلید خورد که باید از عواملی که تلاش کردند این طرح به سرانجام برسد تشکر می‌کنم.

وی به بی عدالتیها در مجموعه نظام پزشکان و مجموعه آن اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مسائلی که امروز در سطح ملی با آن مواجه هستیم تفاوت حقوق پزشکان با سایر کادرهای پزشکی و پرستاران است که بسیار قابل توجه است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: حتی در مواقعی تفاوت حقوق‌ها بین پزشکانی که تخصص های مختلف دارند قابل توجه است که باید این موضوع اصلاح شود.

بهادری با تأکید براینکه نگرانی هایی درباره آینده طرح تحول سلامت وجود دارد، اضافه کرد: این نگرانی وجود دارد که طرح تحول سلامت پس از مدتی به دلیل تأمین نشدن بار مالی متوقف شود که وزیر پیشنهادی باید توضیحاتی درباره تأمین منابع مالی این طرح به نمایندگان ارائه کند.

وی با بیان اینکه بیمه‌ها در کشور وضعیت مناسبی ندارند، اظهار داشت: در بحث بیمه ها و ارتباط آن با طرح تحول سلامت نگرانی هایی وجود دارد که در برنامه پیشنهادی آقای قاضی زاده هاشمی ندیدیم که برای حل مشکل بیمه ها در طرح تحول سلامت برنامه ای وجود داشته باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه پیشگیری از بیماریها باید با اهمیت و مسئله بهداشت در اولویت قرار گیرد گفت: هدایت بیماران به بخش های هزینه بر و مسائل مربوط به آن ناشی از هزینه‌هایی است که مردم باید آن را پرداخت کنند که در مواقعی مشکلاتی را ایجاد می کند باید با توسعه بخش بهداشت مانع این کارها شد.

بهادری با بیان اینکه در دولت دوازدهم باید طرح پزشک خانواده با جدیت پیگیری کند، خاطرنشان کرد: کشورهای همسایه تلاش دارند امروز در راستای گردشگری سلامت گام بردارند که در این حوزه ما نیز می توانستیم موفقتر عمل کنیم که در دولت یازدهم باید با جدیت بیشتری این موضوع پیگیری شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس