ناصر فریاد شیران

مدیر آکادمی باشگاه نفت تهران گفت: تهران ۳۰ نماینده دارد که هیچکدام به درد تیم شهرشان نمی‌رسند.

به گزارش مشرق، ناصر فریادشیران در خصوص مشکلات باشگاه نفت تهران که اخیراً جدی‌تر شده و با هشدار فدراسیون فوتبال همراه بوده است، گفت: انواع و اقسام افراد به تیم نفت تهران ضربه می‌زنند. یک روز صحبت از انتقال این تیم به اراک، انزلی و قم می‌شود و روز دیگر فدراسیون فوتبال از گرفتن سهمیه این تیم در لیگ قهرمانان آسیا و دادن این سهمیه به ذوب‌آهن صحبت می‌کند. همه این صحبت‌ها می‌شود، اما چرا کسی نمی‌آید تا مشکل را حل کند؟ این تیم را تبدیل به گوشت قربانی کرده‌اند. هرکسی یک سیلی به نفت می‌زند و می‌رود، اما کسی به فکر حل مشکل نیست.

وی افزود: نفت تهران سال‌ها در رده‌های پایه به بهترین شکل کار کرد و تیم بزرگسالانش را خودش ساخت و کم‌کم جایگزین تیم‌هایی چون پاس، بانک ملی و راه‌آهن شد. همین حالا نفت تهران در استقلال و پرسپولیس بازیکن دارد و نماینده باشگاه نفت در تیم ملی هم حضور دارد. این تیم سال‌ها زیر نظر شرکت نفت به صورت دولتی کار کرد و حالا دو سال است به بخش خصوصی سپرده شده، اما آقایان چه کمکی به بخش خصوصی کرده‌اند؟ آیا به این تیم زمین تمرین دادند؟ چه نوع حمایتی از باشگاه نفت تهران کردند؟ خود ما در بخش پایه برای اجاره زمین شماره دو شیرودی هر جلسه 400 هزار تومان پرداخت می‌کنیم که این مبلغ جدا از هزینه‌های جاری، دستمزد مربیان و... است، حالا حساب کنید تیم بزرگسالان چه میزان هزینه دارد.

مدیر آکادمی باشگاه نفت تهران با انتقاد از روند کار کمیته واگذاری باشگاه نفت تهران، تأکید کرد: قرارداد بزرگ نفتی توتال دو سه روزه امضا شد، اما اکنون 14، 15 ماه است که کار انتقال تیم نفت تهران به بخش خصوصی را انجام نداده‌اند. باید به اعضای کمیته واگذاری مدال بدهند که به این خوبی کار می‌کنند! من بحث دولتی یا خصوصی بودن نفت و جانبداری از بخش خاصی را ندارم، اما می‌دانم همین شرکت خصوصی که اکنون مسئولیت باشگاه را به عهده دارد، در یک سال اخیر حدود 12 میلیارد تومان هزینه کرده و سال گذشته هم دیدید چه نتایج خوبی گرفت. با این حال هنوز کارهای انتقال نفت تهران از بخش دولتی به بخش خصوصی انجام نشده و شاید بهانه موجود مالک باشگاه برای پرداخت نکردن بدهی‌ها نیز همین مسئله باشد. مثل این می‌ماند که خانه‌ای را به کسی بفروشند، اما اجازه نشستن در آن خانه را به خریدار ندهند.

فریادشیران ادامه داد: شرکت بهنام پیشروی کیش که نفت تهران را خریده، 17 میلیارد تومان از زمان مدیریت رویانیان و سیاسی در پرسپولیس از این باشگاه طلبکار است و مشکلاتی به وجود آمد که نتوانست طلب خود را از پرسپولیس بگیرد. هنوز هم پیگیر این شکایت هستند، اما به جایی نمی‌رسد. حالا این شرکت از پرداخت بدهی‌های نفت تهران هم می‌ترسد که نکند این پول را پرداخت کند، اما باشگاه را به نام این شرکت نکنند. هرکسی دلش می‌خواهد، به بدهی‌های نفت تهران می‌پردازد، اما میزان بدهی‌ها دو باشگاه پرسپولیس و استقلال که در خبرگزاری تسنیم هم منتشر شد، ده‌ها برابر نفت است. چرا همه فقط روی بدهی نفت تمرکز کرده‌اند؟

مدیر آکادمی باشگاه نفت تهران یادآور شد: زمانی در باشگاه نفت بازیکنانی چون ایمان موسوی، علیرضا بیرانوند، وحید امیری و... از سنین کم جذب شدند تا بعدها باشگاه بتواند با این سرمایه‌گذاری از هزینه‌های زیادی جلوگیری کند که با این سیاست سال‌ها نیز موفق بود. بعدها افرادی آمدند که هزینه‌های گزافی روی دست باشگاه گذاشتند و با نانگ قرارداد بالای یک میلیارد بستند، قرارداد بیرانوند را به بالای یک میلیارد رساندند، با پیام صادقیان قرارداد 800 میلیونی به اضافه چند آپشن امضا کردند. سالی که علیرضا منصوریان به نفت آمد، بودجه باشگاه را از 12 میلیارد به 20 میلیارد تومان رساند و مشکلات از همان جا شروع شد چرا که صندوق بازنشستگی نفت تهران پول بیشتر به باشگاه نداد و در نهایت درخواست بودجه از وزیر نفت صورت گرفت. در نهایت وزیر نفت ناراحت شد و دستور فروش تیم را داد. حالا هم شرکت نفت بیانیه داده که ما باشگاه را واگذار کرده‌ایم، اما کدام واگذاری که هنوز باشگاه به نام شرکت خریدار نشده است؟

وی گفت: همه دنبال نابود کردن نفت هستند، اما باید سراغ مدیران بی‌لیاقت رفت و یقه آنها را گرفت. شما ببینید که اکنون چه اتفاقاتی در فوتبال ما رخ می‌دهد و به این موضوع پی ببرید که چرا مهدی تاج راهی AFC شد؟ چون ما در گذشته سندسازی کردیم و دروغ گفتیم که اکنون هم AFC یقه ما را گرفته و سعی کردیم شفاف سازی نکنیم. خود من در سال‌هایی که در راه‌آهن، برق شیراز و استقلال کار کردم، هنوز از این باشگاه‌ها طلب دارم و هیچ وقت به این مسائل در فوتبال ما رسیدگی نشد. به دروغ همه چیز را خوب جلوه دادیم و اکنون به مشکل خورده‌ایم و همه باشگاه‌ها مشکل دارند، اما همه به دنبال نابود کردن نفت هستند. شما ببینید در بازی نفت و تراکتورسازی برای تیم تبریزی یک پنالتی گرفته نشد و نماینده ارومیه در مجلس بیانیه صادر کرد، اما تهران 30 نماینده دارد که هیچکدام به درد تیم شهرشان نمی‌رسند. تیمی که سال‌ها در این فوتبال و برای مردم تهران به خوبی کار کرد و حالا کسی نمی‌آید تا ببیند درد این تیم چیست. آقایان نماینده! همه تهرانی‌ها کمک کردند که شما وارد مجلس شدید و حالا انتظار می‌رود تا مشکل این تیم را ببینید. از گل‌محمدی، مدیر اداره کل ورزش و جوانان استان تهران هم انتظار رسیدگی به وضعیت نفت را داریم و امیدوارم به این مشکل رسیدگی شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    2 0
    اسپانسر باید پول بده باشگاه برای تبلیغات باشگاه ها که روانی نیستن پول بدن اسپانسر!!!..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس