کد خبر 762955
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
رسول خادم

رییس فدراسیون کشتی، جوان بودن تیم های ملی کشتی و همدلی در تیم های ملی را عاملی مهم برای موفقیت کشتی ایران در رویدادهای پیش رو دانست و گفت: با نگاه به المپیک‌۲۰۲۰ به جوانان اعتماد کرده ایم.

به گزارش مشرق، رسول خادم با بیان اینکه انتخاب آزاد و فرنگی‌کاران ایران در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ پاریس بر اساس قانون فرآیند انتخابی تیم های ملی و بر مبنای نتایج کشتی‌گیران در جریان رقابت‌های انتخابی تیم های ملی بوده است تصریح کرد: در بعضی از اوزان، کارنامه و سوابق عملکرد خارجی کشتی گیرانی که جزء نفرات برتر هر وزن بودند نیز مدنظر شوراهای فنی قرار گرفت و در نهایت ترکیب تیم های ملی برای حضور در مسابقات جهانی پاریس انتخاب شد.

رییس فدراسیون کشتی افزود: تیم‌های ملی ما تیم های جوانی هستند و از معدود دوره‌های تاریخ کشتی کشور است که از 16 آزاد و فرنگی کار ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان، 10 کشتی گیر برای نخستین مرتبه است که عازم مسابقات جهانی می‌شوند چرا که نگاه فدراسیون کشتی به کسب موفقیت در المپیک 2020 است و بر همین اساس به جوان ها اعتماد شده است.


خادم تصریح کرد: کشتی‌گیران ما اگرچه جوان هستند، اما بسیار شجاع و با جسارت مقابل حریفانشان صف آرایی خواهند کرد. جوان بودن کشتی گیران ما عامل بسیار مهمی است تا آن ها مقابل رقبا جسورتر مبارزه کنند.

وی با اشاره به اینکه کشتی گیران اعزامی ایران به رقابت های جهانی دوره های سخت تمرینات خود را پشت سر گذاشته اند ابراز امیدواری کرد نمایندگان ایران در رقابت های جهانی پاریس بتوانند با دلاوری، رشادت و میل به خواستن که در آنها مشاهده می شود، نتایج مورد انتظار مردم عزیز ایران را کسب کنند و بخوبی پاسخ دلگرمی و همراهی مردم عزیز را بدهند.


به گزارش ایسنا، خادم در ادامه تاکید کرد: امروز نسل جوان کشتی گیران و مربیان در تیم های ملی حضور دارند، که این موضوع از امتیازات بزرگ کشتی ایران محسوب می شود. از دیگر امتیازات جدی تیم های ملی بزرگسالان در کشتی آزاد و فرنگی،  یکپارچگی و هم دلی است که بین کادر فنی و کشتی گیران در هر دو رشته وجود دارد.


رییس فدراسیون کشتی درباره آخرین وضعیت اساسنامه اصلاح شده فدراسیون کشتی و ارسال آن به اتحادیه جهانی کشتی گفت: اساسنامه را مجمع فدراسیون کشتی اصلاح و به اتحادیه جهانی کشتی ارسال کردیم اما تاکنون پاسخی از اتحادیه دریافت نکرده ایم. اگر اتحادیه جهانی کشتی اساسنامه اصلاح شده ما را بپذیرد خطر تعلیق کشتی ایران برطرف خواهد شد و اگر پذیرفته نشود ما مجددا درگیر پروسه اصلاح اساسنامه خواهیم بود و طبیعتا تهدیداتی برای فدراسیون خواهیم داشت.


وی افزود: در جلسه هیئت رئیسه اتحادیه جهانی در پاریس بررسی 23 یا 24 موضوع  که از نگاه ما بحث های فنی و مدیریتی بسیار جدی است در دستور کار قرار دارد. به این موضوع که اعضای هیات رئیسه و اعضای تصمیم گیر اتحادیه جهانی کشتی سعی کنند با اتخاذ تصمیمات درست به دنبال بهبود وضعیت کشتی جهان باشند خیلی امیدوار نیستم اما فدراسیون کشتی ایران برای تک تک این موضوعات و دستور جلسات بحث ها و نظرات کارشناسی خود را آماده کرده تا در جلسه هیئت رئیسه مطرح کند.

خادم خاطرنشان کرد: این تصمیمات، تصمیمات مهمی برای کشتی دنیا می تواند باشد و ما نمی توانیم نسبت به آنها بی تفاوت باشیم. امیدوارم امیدمان به انجام اصلاحات در نحوه مدیریت کشتی جهان به یاس تبدیل نشود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس