کد خبر 762670
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
وزارت بهداشت

عضو جامعه اپتومتری ایران گفت: با لابی برخی از چشم‌پزشکان در وزارت بهداشت، خدمات اپتومتری تحت پوشش بیمه قرار نگرفته است.

به گزارش مشرق، محمدرضا کریمی‌فرد در نشست خبری که در ارتباط با بیستمین کنگره اپتومتری ایران برگزار شد، اظهار داشت: مشکل بیمه‌ها از جمله چالش‌هایی است که جامعه اپتومتری با آن مواجه است.

وی افزود: علی‌رغم اینکه با وزارت رفاه هماهنگی انجام گرفت و خدماتی که اپتومتریست‌ها می‌توانند ارائه دهند، استانداردسازی آن صورت گرفت، ولی وزارت بهداشت به دلیل مخالفت برخی این استانداردسازی را از سایت خود برداشت.

عضو جامعه اپتومتری ایران با بیان اینکه در خدمت از جمله تعیین و تجویز عینک استانداردسازی شده بود، گفت: علی‌رغم اینکه وزیر بهداشت امضا کرده بود که اپتومتریست‌ها می‌توانند این خدمت را ارائه دهند، اما با حکم خودش یکدفعه به دلیل لابی چشم‌پزشکان این مسئله از سایت حذف شد.

کریمی‌فرد گفت: این مسائل به هیچ عنوان علمی نیست و در واقع به دلیل مسائل سیاسی رخ می‌دهد، گفت: کمیته کشوری تعیین استانداردها نیز خدمات اپتومتریست‌ها را تصویب کرده بود و بیمه‌ها نیز می‌خواستند با اپتومتریست‌ها قرارداد ببندند، ولی با مخالفت همکاران چشم‌پزشک این استاندارد از سایت وزارت بهداشت برداشته شد.

وی گفت: همچنین به بهانه بازنگری کوریکلوم اپتومتری هر قسمتی را که مورد پسند برخی نبود، حذف کردند و همه اینها سبب بروز مشکلاتی خواهد شد که امیدواریم جامعه اپتومتری با روی کار آمدن مجدد آقای هاشمی شاهد اتفاقات بهتری در این حوزه باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    17 0
    این پزشکهار و تمام پول دنیاروهم بهشون بدی سیرنمیشن. ازیک طرف به مدد اعمال محدودیت شدیددر تعداد پذیرش پزشک و ظرفیت تخصص خیال خودشون رو ازبابت داشتن رقیب به قیمت فرورفتن 80 میلیون نفردرمصیبت وسختی راحت کردندوازطرف دیگه در طرح تحول سلامت تعرفه های خودشونو سرخود 187 درصد بطورناگهانی افزایش دادن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس