کد خبر 762411
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۵
آدم ربایی

سردسته باند آدم‌ربایان که باهمدستی دو نفر از دوستانش دو نوجوان را ربوده بود، بعد از آزادی از زندان ربوده شد.

به گزارش مشرق، بیست و پنجم تیرماه سال ۹۴، مرد میانسالی با مراجعه به کلانتری ۱۱۸ ستارخان پلیس را از ماجرای ربوده شدن دو برادر به نام‌های زکی ۱۸ ساله و شبیر ۱۶ ساله باخبر کرد.

 او گفت: آنها فرزندان یکی از بستگانم هستند که برای کار به تهران آمده‌ بودند و در خانه‌ام مهمان بودند. آنها روز گذشته برای خرید لباس از خانه خارج شدند، دیگر برنگشتند. 

نگران شدم و با آنها تماس گرفتم، اما پاسخی ندادند تا اینکه ساعت‌های پایانی شب، پیامکی به دستم رسید که در آن نوشته بود که دو برادر را ربوده است و برای آزادی آنها درخواست ۹۰‌میلیون تومان پول کرده بود.  با طرح شکایت مأموران پلیس دست به تحقیق زدند و در نخستین گام با بررسی و استعلام شماره همراهی که از آن پیامک فرستاده شده‌بود، آدم‌ربایان  را  در بزرگراه شهید بابایی شناسایی شدند.

به این ترتیب مأموران پلیس دو برادر را در پشت‌بام مجتمع ارکیده در حالی که دست و پاهایشان بسته شده‌بود، آزاد کردند.

زکی به مأموران گفت: چند روز قبل از حادثه با یکی از آدم‌ربایان به نام محمد در مترو آشنا شدم. او فهمید دنبال کار هستم به همین خاطر به بهانه کار شماره تلفنش را داد تا تماس بگیرم.

فردای آن روز تماس گرفتم و با هم قرار گذاشتیم. روز قرار با برادر کوچکم رفتم تا اگر برای او هم شغلی در نظر دارد معرفی کند، اما وقتی به محل رفتیم با سه مرد ناشناس دیگر روبه رو شدیم، اما خود محمد میان آنها نبود. آنها دست و پای ما را با طناب بستند. بعد سپس شماره یکی از بستگانمان را گرفتند و درخواست ۹۰ میلیون تومان پول کردند.

با این اظهارات چهار مرد آدم‌ربا هم بازداشت شدند و به جرمشان اعتراف کردند. متهمان در حالی که پرونده در جریان بود با سپردن وثیقه آزاد شدند. پرونده بعد از کامل شدن تحقیقات به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و صبح دیروز روی میز هیئت قضایی به ریاست قاضی عبداللهی قرار گرفت، اما از چهار متهم تنها دو متهم در جلسه حاضر شدند.

بعد از اعلام رسمیت جلسه و طرح شکایت از سوی شاکیان، یکی از متهمان گفت: من و دوستانم در ماجرای آدم‌ربایی نقشی نداشتیم. محمد طراح این نقشه بود و به ما مشخصات دو برادر را داد تا روز حادثه با دست و پای بسته آنها را به محلی که از قبل شناسایی کرده بود، ببریم.

متهم در ادامه گفت: حدود دو ماه بعد از دستگیری با قرار وثیقه آزاد شدیم، اما محمد و دیگر همدستمان به طرز مشکوکی ناپدید شدند تا اینکه فهمیدیم آنها را ربوده‌اند. 

در ادامه دیگر متهم نیز با تأیید صحبت‌های دوستش از خود دفاع کرد.


در پایان به دنبال این اظهارات، هیئت قضایی جلسه رسیدگی را به تاریخ دیگری موکول کرد تا تحقیقات درباره سرنوشت دو متهم دیگر انجام شود.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس