مونسان گردشگری

تصمیم رئیس فعلی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دوران ریاست منطقه آزاد کیش و در نظر گرفتن یک لودر به عنوان جایزه نفر اول جشنواره این جزیره، از ابتکارات عجیب معاون جدید رییس جمهور محسوب می شود.

به گزارش سرویس جامعه مشرق- سیر انتصابات رییس جمهور برای مشخص شدن اعضای کابینه جدید، طی روزهای گذشته سرعت بیشتری به خود گرفته است و پس از خانم ابتکار که مشخص شد در زمینه های متنوعی از نظر دولت، صاحب تخصص و کارنامه مناسب است، نوبت انتخاب یکی از معاونین مهم رییس جمهور، یعنی رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رسید تا این بخش مهم و مورد تاکید رییس جمهور در شعارهای انتخاباتی سال ۱۳۹۲، مدیری تازه به خود ببیند.

اما اگرچه این روال اداری که رییس یکی از مهمترین مناطق گردشگری کشور، ارتقاء گرفته و معاون رییس جمهور شود، نکته ای مثبت محسوب می شود اما سکان دار جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با کارنامه ای پر از تصمیمات و ابتکارات عجیب پا به ساختمان خیابان آزادی گذاشته اس؛. مدیری که چند سال ریاستش بر سازمان منطقه آزاد کیش با حاشیه ها و تصمیمات خاص توسط وی و ارکان مدیریتش همراه بود و در همین دوران، مهر رکود را نیز مهمان کارنامه جذاب ترین جزیره ایران برای گردشگران کرد، اما او حالا در  دولت دوازدهم، جایگاه معاون ریاست جمهوری را تصاحب کرده است.

مونسان؛ مدیری که در دوره قالیباف رشد کرد

«علی‌اصغر مونسان» متولد سال ۱۳۴۹ در تهران، دانشجوی دکترای عمران از دانشگاه صنعتی شریف، کارشناسی ارشد مدیریت ساخت از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از سازمان مدیریت صنعتی و کارشناسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف است که تا پیش از این، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بود. مونسان که تخصص‌اش بیشتر در زمینه‌ زیرساخت است، در کارنامه‌ی حرفه‌ای‌اش مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و مدیرعامل شرکت آتی‌ساز (بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی) به چشم می‌آید.

او در سال ۱۳۹۱ مدیر نمونه شهرداری تهران شد و در سال ۹۳ با حکم وزیر ورزش وقت دولت یازدهم، به سمت عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس انتخاب شد. در سال ۱۳۹۵ نیز به عنوان چهره سال صنعت ساختمان در گروه «مدیران دولتی» برگزیده شد. در دوره‌ای برخی رسانه‌ها به نسبت خانوادگی مونسان و حسن روحانی اشاره کردند که این نسبت و اخبار تکذیب و عنوان شد که مدیرعاملی سازمان منطقه آزاد کیش تنها بر اساس کارنامه علمی و عملی و سابقه مدیریتی به مونسان سپرده شده است.

همین چندماه قبل بود که در بحبوحه تبلیغات انتخاباتی، کاندیداها با وعده ایجاد میلیون ها شغل از محل توسعه گردشگری در کشور پا به کارزار انتخابات گذاشتند. وعده هایی که با بزرگترین مشکل این روزهای خانواده ها یعنی اشتغال رابطه ای مستقیم داشت و شعارها و برنامه های جذاب تر، آرای بیشتری را هم به سبد هر کدام از آنها سرازیر کرد. حال اما در زمان تشکیل دولت دوازدهم، اگرچه انتخاب فردی با سوابق گردشگری در راس سازمان میراث فرهنگی خود نقطه عطفی در توسعه این صنعت قلمداد می شود اما نیم نگاهی به کارنامه و تصمیمات قابل تامل رئیس سازمان منطقه آزاد کیش و البته رئیس امروز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خالی از لطف نیست.

هدیه لودر به گردشگران در کیش!

درست است که انتصاب فردی غیر سیاسی و دارای سابقه مدیریتی در یکی از مناطق آزاد پر گردشگر، شاید نقطه قابل دفاع تصمیم رئیس جمهور دراین قضایا باشد، اما نمی توان از اتفاقات و تصمیمات عجیب و غریبی که در زمان تصدی علی مونسان در منطقه آزاد کیش نیز به راحتی گذشت. مالک معنوی ابتکارات مدیریتی جالب در حوزه گردشگری حالا سکاندار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است. مونسان که پیش از این به عنوان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش مشغول به کار بود و با برخی ابتکارات عجیبش بر سر زبان ها افتاده بود؛ از هدیه دادن لودر به برنده رالی کیش تا در نظر گرفتن پراید برای برندگان قرعه کشی جشنواره تابستانی کیش.

خودنمایی لودر معروف در جشنواره کیش

تصمیم عجیب رئیس فعلی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دوران تصدی اش در سازمان منطقه آزاد کیش و در نظر گرفتن یک دستگاه لودر به عنوان جایزه نفر اول رالی بزرگ کیش، از دیگر تصمیمات و ابتکارات عجیب این مدیر دولتی است که دو سال قبل آن را اجرا کرد و به نفر اول رالی کیش یک دستگاه لودر به ارزش ۳۸۰میلیون تومان هدیه داد! یکی از شعارهای منطقه آزاد کیش در تابستان دو سال قبل هم همین جمله بلند بود که "با یک خودرو به کیش بیایید و با یک خودرو و لودر به شهرتان بروید!"

اعتراف جامعه هتلداران کیش به رکود و بحران در صنعت گردشگری این منطقه

ناگفته نماند که تصمیمات مونسان در سازمان منطقه آزاد کیش تنها به جایزه های عجیب و غریب و لودر هدیه دادن ختم نمی شد؛ دوره مدیریت او بر کیش رکودی بی سابقه را بر این جزیره توریستی حاکم کرد - هرچند که بخشی از این رکود در همه مناطق گردشگری کشور حکمفرما است- تا جائیکه یکسال قبل هیئت مدیره جامعه بازاریان و انجمن سرمایه گذاران با جامعه هتلداران کیش جلسه ای برگزار کرد تا فکری برای خروج از رکود بی سابقه حاکم بر اقتصاد کیش کنند. این تصمیمات البته توسط هتلداران و اصناف گرفته شد تا با در نظرگرفتن تخفیف های بیشتر برای هتل ها و ایرلاین ها مسافران و گردشگران به جای خرج کردن دلارهای خود در ترکیه و دیگر کشورها سری هم به کیش بزنند.

حال رئیس سازمان منطقه آزاد کیش با دنیایی از ابتکارات به یاد ماندنی به خیابان آزادی تهران آمده تا ابتکاراتش را در سطح ملی به اجرا بگذارد تا شاید اینبار گردشگران را به بهانه لودر، تراکتور یا پراید به اقصی نقاط ایران بکشاند و صنعت گردشگری را تقویت کند یا اینکه با تصمیمات مسبوق به سابقه، نشاط و تیترهای جذاب را به حوزه گردشگری داخلی در سراسر کشور بگستراند... هرچند بخش گردشگری، از مهمترین ارکان مسئولیت معاون جدید رییس جمهور است، اما بحث و سخن در خصوص اینکه رییس جدید، تا چه در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی نیز صاحب نقشه راه و توان اجرایی است، موضوعی است که با انتصاب های وی و تشریح بیشتر برنامه ها، عیار آن مشخص خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    9 3
    مسئولان باید روی جذب گردشگری سلامت و گردشگری مذهبی خیلی تکیه کنند
  • IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    9 2
    خانواده مونسان اهل سرخه می باشند ونسبت فامیلی ایشان با رییس جمهور غیر قابل قبول است..
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    14 1
    شما اگه تونستید بندر انزلی سرویس بهداشتی عمومی مناسب پیدا کنید ... توریست نیز جذب خواهید کرد ... مثلا منطقه ازاد است ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس