ای اف سی

دادگاه عالی حکمیت ورزش به کنفدراسیون فوتبال آسیا فرصت داد تا قبل از آغاز فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا غرامت باشگاه‌های ایرانی را پرداخت کند.

به گزارش مشرق، جلسه دوم دادگاه عالی حکمیت ورزش CAS در تاریخ 22 تیرماه گذشته به منظور میانجیگری بین کشورهای ایران و عربستان و با حضور نمایندگان فدراسیون‌های فوتبال دو کشور و وکلای آنها برگزار شد. در این جلسه میانجیگری از ایران علیرضا اسدی دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال ایران به همراه امیر صدیقی وکیل حقوقی و یک وکیل سوئیسی حضور داشتند و از سوی مقابل نیز مسئولان فدراسیون عربستان با وکلای انگلیسی در جلسه حضور پیدا کردند تا طرفین به دفاع از مواضع خود بپردازند، هرچند که در این جلسه وکیل کنفدراسیون فوتبال آسیا که با حکم این کنفدراسیون بازی‌های نمایندگان دو کشور در کشور ثالث برگزار شد نیز حضور داشت.

در پایان جلسه مقرر شد تا طبق ماده 10 قانون دادگاه عالی ورزش مفاد این جلسه محرمانه باشد و طرفین از ارائه اطلاعات اعم از مفاد و توضیحات مربوط به آن منع شدند، با این حال و طبق گزارشی که 10 مرداد ماه گذشته در فارس منتشر شد، مشخص شد که دادگاه عالی حکمیت ورزش برای پرداخت غرامت به باشگاه‌های ایرانی فرصتی را به AFC داده است. در جلسه برگزار شده مقامات ایرانی به صراحت از حق‌خوری که در این خصوص نسبت به باشگاه‌های ایرانی شده دفاع کرده و بیشتر مباحث درباره اتفاقات گذشته و جفایی که به باشگاه‌های ایرانی شده، بوده است.

در این جلسه مقامات ایرانی به همراه وکیل سوئیسی نسبت به این موضوع که باید پرداخت غرامت هزینه تحمیل شده به باشگاه‌های ایرانی بابت تصمیمی که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عمل آمده، تأکید کردند و گویا یکی از مفاد مورد توافق نیز همین موضوع بوده است که در نهایت به داده شدن فرصتی در این مورد از سوی CAS به AFC منجر می‌شود.

هزینه‌هایی بابت میزبانی از تیم‌های عربستانی در کشور ثالث، رفت و برگشت به کشور فوق، بلیت فروشی این دیدارها، اسکان در هتل، تجهیز و اجاره استادیوم‌ها در کشور ثالث، هزینه‌های تأمین امنیت، چاپ پوسترها و بلیت‌های مربوط به مسابقه و ... از جمله هزینه‌های تحمیلی به باشگاه‌های ایرانی طی دو فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا بوده و میزبانی از باشگاه‌های سعودی در کشور ثالث هزینه مضاعفی را برای باشگاه‌های ایرانی ایجاد کرده که موجب ضرر و زیان آنها شده است.

**فرصت نهایی CAS به AFC برای پرداخت غرامت به باشگاه‌های ایرانی

طبق آخرین اخبار به دست آمده در جلسه دوم میانجیگری، از سوی دادگاه عالی حکمیت ورزش به کنفدراسیون فوتبال آسیا فرصت داده شده تا غرامت باشگاه‌های ایرانی را هرچه سریع‌تر پرداخت کند.

در جلسه اول این موضوع به صورت الزام‌آوری برای کنفدراسیون فوتبال آسیا تعیین شده بود اما با توجه به اینکه این اتفاق تا زمان جلسه دوم رخ نداد، CAS فرصت نهایی را برای پرداخت غرامت به تیم‌های ایرانی مشخص و به AFC ابلاغ کرد.

بر همین اساس دادگاه عالی حکمیت ورزش به کنفدراسیون فوتبال آسیا فرصت داد تا قبل از آغاز فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا (فصل 2018) غرامت باشگاه‌های ایرانی را پرداخت کند که در همین راستا هزینه‌ها جهت دریافت غرامت، پس از برآورد نهایی از سوی باشگاه‌های ایرانی به AFC برای پرداخت به این کنفدراسیون ابلاغ خواهد شد.

**هنوز برنده نشده‌ایم؛ پرداخت غرامتی از سوی سعودی‌ها در کار نیست

امروز اخباری در خصوص برنده شدن ایران در این پرونده منتشر شده و به اشتباه این طور مطرح شده که غرامت پرداختی به باشگاه‌های ایرانی از سوی طرف سعودی خواهد بود و این در حالیست که غرامت را کنفدراسیون فوتبال آسیا جهت تصمیم اشتباهی که برای برگزاری دیدارهای نمایندگان دو کشور در کشور ثالث گرفته است، باید پرداخت کند.

از سوی دیگر هنوز تکلیف میزبانی نمایندگان دو کشور از یکدیگر برای فصل آینده مشخص نیست و به همین جهت و تا زمانی که هنوز غرامتی پرداخت نشده و تکلیف میزبانی‌ها مشخص نیست نمی‌توان به صراحت از برنده شدن در پرونده مناقشه میزبانی ایران و عربستان صحبت کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس