کیانوش رستمی

سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: ماموران ستاد ملی مبارزه با دوپینگ بصورت اختیاری از کیانوش رستمی قهرمان المپیکی آزمایش دوپینگ نگرفتند.

به گزارش مشرق، محسن بیرانوند افزود: اردوی تیم ملی در شرایط بسیار خوبی در حال برگزاریست و ملی پوشان برنامه‌های خود را طبق روال دنبال می‌کنند. روز گذشته در حین تمرین ماموران نادو در اردوی تیم ملی حاضر شذتذ و از وزنه برداران حاضر بصورت رندومی تست گرفتند.


وی گفت: با توجه به برگزاری مسابقات بین المللی هر ۳ ماه یک بار اسامی نفرات اعزامی به مسابقات مربوطه را به فدراسیون جهانی اعلام می‌کنیم. در طول این ۳ ماه ماموران ستاد ملی مبارزه با دوپینگ می‌توانند در هر زمان و هر مکانی از وزنه برداران آزمایش دوپینگ بگیرند. وزنه برداران هم طبق قانون موظف به انجام آزمایش هستند.


بیرانوند افزود:، اما درباره یک سری از وزنه برداران درجه یک مثل بهداد سلیمی، کیانوش رستمی و سهراب مرادی باید تاکید کنم که این افراد در حوضچه وادا قرار دارند. به این معنا که این افراد بصورت اتوماتیک تحت نظر هستند مگر اینکه بازنشسته اعلام شوند که این موضوع هم یک پروسه چند ماهه است. 


وی گفت: در اردوی ورزقان ماموران نادو از ۷ وزنه بردار قبل از اعزام به مسابقات یونیورسیاد آزمایش گرفتند. خوشبختانه جواب این آزمایش‌ها منفی بود و وزنه برداران بدون مشکل روز گذشته راهی این مسابقات شدند. روز گذشته هم در اردوی تیم ملی تهران ماموران نادو از ۹ وزنه بردار بصورت رندومی آزمایش گرفتند. ماموران نادو بصورت خود مختار از کیانوش رستمی تست نگرفتند، اما سهراب مرادی و بقیه وزنه برداران به خواست ماموران ستاد مبارزه با دوپینگ آزمایش دادند. با توجه به اینکه بهداد سلیمی برای انجام کارهای دانشگاهی در اردوی تیم ملی حضور نداشت هم تست نداد.


سرمربی تیم ملی وزنه برداری افزود: مسابقات لیگ هفته آینده آغاز می‌شود. هر وزنه برداری که در این مسابقات شرکت کند از سوی ماموران نادو بصورت رندومی تحت آزمایش قرار می‌گیرند. انجام آزمایش دوپینگ اتفاقی عادی است و وزنه برداران به این شرایط عادت دارند. هم اکنون هم ماموران نادو می‌توانند بدون اطلاع قبلی در محل حاضر شوند و از وزنه برداران تست بگیرند.


وی درباره مشکل گوارشی محمدرضا براری وزنه بردار حاضر در اردوی تیم ملی گفت: در اردوی ورزقان این وزنه بردار دچار گرفتگی عضله از ناحیه شکم شد. بطوریکه او نمی‌توانست خم شود. در ادامه وقتی مشکل حل نشد به تهران آمد و تحت نظر دکتر نوروزی چند جلسه فیزیوتراپی انجام داد. اما بعد از اینکه این مشکل حل نشد دوباره به پزشک معالج دیگری مراجعه کرد. به گفته این پزشک ویروسی در دستگاه گوارش وی وجود دارد که باعث گرفتگی عضله شکم شده است. آزمایش‌های لازم انجام گرفته است و قرار است امروز بعد از ظهر با حضور رئیس کمیته پزشکی در این رابطه بررسی‌های لازم انجام بگیرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    0 0
    چش نخوری همشهری خداپشت و پناهت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس