کد خبر 76175
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۶

پس از اعلام خبر درگذشت آيت‌الله عميد زنجاني و با توجه به اينكه وي قرار بود در اين همايش سخنراني كند، برنامه افتتاحيه همايش به عنوان نكوداشت مقام ايشان و با سخنراني يكي از اساتيد دانشگاه تهران برگزار مي‌شود.

به گزارش مشرق،در راستاي پيگيري بيانات مقام معظم رهبري در ديدار با نمايندگاه مجلس خبرگان رهبري در خصوص لزوم طرح مباحث فقه حكومتي در دروس خارج حوزه‌هاي علميه و پيگيري و فرآوري آنها در دانشگاه‌ها همايشي با عنوان «فقه سياسي و نظام‌سازي اسلامي» با مديريت مركز تحقيقات شوراي نگهبان، در دانشگاه تهران برگزار مي‌گردد.

دبير اين همايش با بيان مطلب فوق ادامه داد: پيرو فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار اخير نمايندگان محترم مجلس خبرگان رهبري با معظم‌له در تاريخ 17/06/1390 و توصيه و تأكيد بر اهميت و جايگاه فقه حكومتي و نقش آن در نظام‌سازي اسلامي و بيان اينكه: «... بايد درس‌هاي خارج استدلالي قوي‌اي مخصوص فقه حكومتي وجود داشته باشد... بعد اين بحث‌ها مي‌آيد دست نخبگان دانشگاهي، اينها را به فرآورده‌هايي تبديل مي‌كنند.» انگيزه برگزاري اين همايش در برگزاركنندگان ايجاد شد.

وي در اين خصوص ادامه داد: بعد از اين توصيه مقام معظم رهبري برخي اساتيد برجسته حوزه علميه قم ازجمله آيت‌الله مؤمن و آيت‌الله محسن اراكي موضوع دروس خارج خود را به اين مباحث اختصاص داده‌اند.

دبير همايش اضافه كرد: در همين راستا و به منظور تبيين بيشتر موضوع و ايجاد ارتباط وثيق و مستمر بين مباحث مطروحه در حوزه‌هاي علميه مقدسه و دانشگاه‌ها در عرصه فقه حكومتي و سياسي و نهايتاً بهره‌برداري علمي و كاربردي از نتايج بحث‌ها، اولين همايش علمي مرتبط با موضوع مذكور، تحت عنوان «فقه سياسي و نظام‌سازي اسلامي» با حضور اساتيد حوزه و دانشگاه، برگزار مي‌گردد.

دبير همايش اعلام كرد پس از اعلام خبر درگذشت آيت الله عميد زنجاني و با توجه به اينكه ايشان قرار بود در اين همايش سخنراني نمايند برنامه افتتاحيه همايش به عنوان نكوداشت مقام آيت‌الله عميد زنجاني با سخنراني يكي از اساتيد دانشگاه تهران برگزار مي گردد.


دبير همايش در خصوص سخنرانان همايش گفت: در اين همايش اساتيد حوزه و دانشگاه از جمله آيت‌الله شيخ محسن اراكي؛ از اساتيد درس خارج حوزه علميه قم، آيت‌الله عباس كعبي؛ از اساتيد حوزه و دانشگاه، استاد حسن رحيم‌پور ازغدي؛ استاد حوزه و دانشگاه، دكتر غلامحسين الهام؛ عضو هيأت علمي دانشگاه تهران، دكتر فيروز اصلاني؛ عضو هيأت علمي دانشگاه تهران، حجت الاسلام و المسلمين دكتر محمد جواد ارسطا؛ استاد حوزه و دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمين دكتر سعدي؛ عضو هيأت علمي دانشگاه امام صادق(ع)، حجت الاسلام و المسلمين دكتر نوروزي؛ عضو هيأت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) سخنراني خواهند نمود.

بنا به گفته ايشان اين همايش در محل تالار شيخ مرتضي انصاري دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. زمان همايش نيز روز دوشنبه 9 آبان 1390 از ساعت 8:30 صبح تا ساعت 18 خواهد بود.

ايشان در خصوص بانيان همايش گفتند: اين همايش از سوي مركز تحقيقات شوراي نگهبان با همكاري دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران، دانشگاه امام صادق(ع)، موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره)، موسسه جامعه المصطفي(ص) العالميه و مركز مطالعات عالي انقلاب اسلامي دانشگاه تهران، برگزار مي گردد.

وي خاطر نشان كرد كه با توجه به حضور اساتيد برجسته حوزه و دانشگاه براي سخنراني در اين همايش و دعوت هاي صورت گرفته از اساتيد دانشگاه و حوزه، پژوهشگران مراكز پژوهشي، طلاب و دانشجويان علاقه مند به موضوع همايش براي شركت در اين همايش و ان‌شاء‌الله حضور فعال اين پژوهشگران همايش از غناي علمي لازم برخوردار خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس