کد خبر 761580
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
کاموف 226

یک فروند بالگرد «کاموف 226» به منظور انجام آزمایش‌های فنی و ایجاد شرکت مونتاژ این بالگرد، در آسمان تهران به پرواز درآمد.

به گزارش مشرق، ابتدای امسال بود که شرکت بالگردسازی روسیه و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران یادداشت تفاهمی درباره ایجاد شرکت مشترک مونتاژ بالگردهای سبک کاموف 226 یا آنسات به منظور استفاده از این بالگردها در عملیات‌های امداد و نجات را امضا کردند.

لذا بر اساس این یادداشت تفاهم اخیرا یک فروند بالگرد کاموف 226 تی بر فراز آسمان تهران رویت شده که به همراه یک فروند بالگرد 214 بل در حال پرواز است.

در بالگرد 226Ка- ملخ‌ها از شبکه‌هایی مانند خانه‌های زنبور عسل ساخته شده و روکش آن‌ها با آلیاژی از آلومینیوم است و این ملخ‌ها مجهز به سیستم الکتریکی برای جلوگیری از یخ زدن هستند.

به انتهای بدنه بالگرد دو تیر نصب شده که در روی آنها بالچه‌هایی برای تغییر حرکت مسیر بالگرد تعبیه شده است. همچنین برای استحکام و سبکی وزن بالگرد این تیرها را از جنس کامپوزیت کربن ساخته‌اند. محل بار این بالگرد را هم به شکلی طراحی کرده‌اند که در مدت زمان 20 تا 30 دقیقه می‌توان آن را جدا کرد و برای موارد خاص تغییر داد و آماده کرد.

در مدل مسافربری این بالگرد محلی برای 6 نفر مسافر برای شرایط بیزینس کلاس و یا 8 نفر مسافر برای شرایط اکونوم کلاس در نظر گرفته شده است و در مدل باربر این بالگرد توانائی حمل بار تا 1500 کیلوگرم دارد و در مدل بالگرد نجات جای دو برانکارد دو طبقه، محلی برای پرستار و پزشک و وسایل مورد نظر همراه در نظر گرفته شده است.

از این بالگرد برای حمل بارهای حجیم هم می‌توان استفاده کرد و برای جابجا کردن بارهای به صورت آویزان در زیر بالگرد، جرثقیلی در نظر گرفته شده است که اغلب در انواع پروژه‌های ساختمانی و شرکت‌های نفتی برای مونتاژ و حمل قطعات کاربرد دارد.

پرواز بالگرد روسی بر فراز تهران

سیستم ارابه فرود مجهز به چهار چرخ ترمزدار بادی است که به داخل بدنه بالگرد جمع نمی‌شوند و برای به زمین نشستن به صورت نرم شاسی بالگرد مجهز به فنر و کمک فنر روغنی شده است.

کابین بالگرد مجهز به سیستم تهویه هوا و بخاری بوده و از راحتی مناسبی برای سرنشینان آن برخوردار است؛ هدایت این بالگرد توسط یک خلبان و یک کمک خلبان صورت می‌گیرد و با توجه به نداشتن ملخ دم بر عکس بالگردهای دیگر جابجایی و حمل و انتقال این بالگرد در مسافت‌های زیاد روی زمین توسط کامیون و واگن‌های قطار و یا توسط هواپیماهای باربر به راحتی انجام پذیر است.

در سال 2009 میلادی کارخانه کاموف مشابه بالگرد 226Ка- را با نام 226TКа- با تکنولوژی بهتری طراحی کرد و ساخت که از موتورهای توربوشفت فرانسویArrius 2G با قدرت 750 اسب بخار برخوردار است و ماکزیمم وزن برخاست بالگرد 226TКа- بیشتر و تا 4 هزار کیلوگرم افزایش پیدا کرده است و این مدل هم توانایی حمل 8 نفر سرنشین را داراست.

بدنه این بالگرد لرزش کمتری نسبت به مدل قبلی دارد و از سیستم‌های هوانوردی جدیدی برای پرواز در آن استفاده شده است.

226Ка- همانند Ка-26 دارای دو موتور آلیسون 250 با قدرت 313 کیلو وات و فاقد ملخ و دم است. در این بالگرد تعادل از طریق دو ملخ اصلی هم محور که هر یک در خلاف جهت هم می‌گردند، حاصل می‌شود.

«کاموف 226» در آسمان تهران به پرواز درآمد

از فواید سیستم چرخش عکس العملی، دقت بالا در هنگام نزدیک شدن به زمین در مناطق محدود مانند عرشه کشتی است؛ همچنین این سیستم اجازه می‌دهد ملخ‌ها در اندازه کوچکتری ساخته شوند و قدرت مانور افزایش یابد.

Ka-226 دارای کابین تحت فشار جدا شدنی است که به سادگی قابل تعویض بوده و با برداشتن کابین این بالگرد، می‌توان از آن به عنوان یک جرثقیل هوایی استفاده کرد.

عمر Ka-226 در حدود 18 هزار ساعت، زمان تعمیرات اساسی ملخ اصلی 2 هزار ساعت و عمر مفید آن 6 هزار ساعت در نظر گرفته شده که این ارقام ممکن است بیشتر هم شود.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    15 6
    ایول بالاخره متقاعد شدن خط تولیدش را بدن
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    39 15
    ی وقت نخرید این آشغالو
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
      6 7
      خب کسی چیزی بهمون نمیده
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
      19 23
      کدوم آشغال رو؟ اگه ساخت شرکت بل بود میشد طلا؟ به این میگن نمونه ی بارز از غربزدگی.
  • مشرقی IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    12 23
    آخ جون تورو خدا بخریم . به روسها پیشنهاد و خواهش کنیم بهمون تجهیزات بدن
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
      11 3
      باید نوکرشون باشیم لابد
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
      12 0
      خواهش؟
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
      14 3
      پول بدیم گردن هم کج کنیم
  • پارسی IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    15 0
    طراحی بدنش کپی هلیکوپتر کامانH43 هاسکی امریکا مربوط به 60 سال پیش که 40 سال پیش در ایران از رده خارج شد والان یه دونش سردر نمایشکاه هوایی تهرانه.
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    2 0
    کاموف 32 میخریدن بهتر نبود ؟
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    14 3
    این بالگرد اصلا بالگرد خوبی نیست موتورهای ضعیفی داره جای تاسفه
    • DE ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      3 4
      نه اتفاقا موتورش برای وزنش مناسبه قرار نیست بالگرد سنگین بخریم که موتور غربی هم طبق سفارش روش سوار میشه مهمترین نکته ماژولار بودنشه که میتونه کابین جدا بشه و حدود یک نیم تن بار حمل کنه
    • علی SE ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
      0 0
      بالگرد انسات بخرید بهتره کره جنوبی چند تا خریده اما موتورش پرند اند ویتی کاناداست و لی فکر نکنم بدن به ایران یا بالگرد سوییسی بخرید و مونتاژ کنید از نظر سیاسی با ایران مشکل نداره و هزینه تعمیر و نگه داری کمتری داره امریکا 12 فروند برای نظارت بر مرز با مکزیک خریده
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    4 2
    عمرش کم بنظر میرسه
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    7 2
    این بالگرد نسخه بازسازی شده و بروز شده یه نسخه بالگرد شوروی مربوط به 70 سال پیشه!!خلبانان نیروی هوایی ارتش بعد از شنیدن این خبر از دنیا نرن خیلیه!!
  • LB ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    10 1
    از مشخصاتش بگذریم، از قیافه اش نمیشه گذشت! طراحی روسها همیشه از آمریکا و اروپا عقب بوده و قیافه تجهیزاتشون زمخته
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    1 0
    عجب
  • ایرانی IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    4 0
    ما که انواع مدلهای وطنی بل 206 رو در ایران تولید می کنیم واخیراً هم بالگرد صبا 248 رو طراحی کرده وساختیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس