کد خبر 761539
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
پرچم اردن

اردن به اسرائیل ابلاغ کرده تا زمانی که جزئیات قتل دو شهروند اردنی به وسیله یک نظامی اسرائیلی در امان روشن و این فرد محاکمه نشود اجازه نخواهد داد کارکنان سفارت اسرائیل به امان بازگردند.

 به گزارش مشرق به نقل از پایگاه «خبرنی»، یک مسئول اردنی فاش کرد که این کشور از رژیم صیهونیستی خواسته است بازگشت کارکنان سفارت اسرائیل به امان پایتخت اردن را به تعویق بیندازد.

بر اساس این خبر، اردن ضمن انتقاد شدید اللحن از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل برای استقبال و دیدار با نظامی این رژیم که دو شهروند اردنی را به قتل رسانده به تل آویو گفته تا زمانی که این نظامی محاکمه نشود، اردن اجازه نمی دهد که کارکنان سفارت اسرائیل به امان بازگردند.

در تأیید این خبر نیز رسانه های اسرائیلی خبر دادند که این اقدام اردن برای این صورت گرفته تا ببینند که آیا اسرائیل به تعهدات خود برای تحقیق و بررسی پرونده قتل دو شهروند اردنی به وسیله نظامی اسرائیلی که نگهبان سفارت این رژیم در اردن بوده عمل می کند یا خیر.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از یک مسئول ارشد این رژیم نوشته که دولت اردن روز چهارشنبه هفته گذشته در پیامی رسمی به اسرائیل به تل آویو ابلاغ کرده که اجازه نمی دهد کارکنان سفارت بدون محاکمه عامل قتل دو شهروند اردنی به امان بازگردند.

در آخرین روزهای ماه جولای و همزمان با اعتراضات شهروندان فلسطینی در قدس اشغالی به تجاوزهای رژیم صهیونیستی، دو شهروند اردنی از جمله یک پسر ۱۷ ساله به وسیله یک نظامی اسرائیلی در یکی از ساختمان های وابسته به سفارت اسرائیل در امان کشته شدند. بعد از این حادثه کارکنان سفارت اسرائیل از بیم اعتراضات، اردنی ها امان را ترک کرده و نتانیاهو از قاتل شهروندان اردنی استقبال کرده بود که این ماجرا خشم اردنی ها را برانگیخت و به تظاهرات در امان و درخواست برای بسته شدن سفارت رژیم صهیونیستی در اردن منجر شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حقگو IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    2 0
    خانه از پای بست ویران است ...خواجه در بند ایوان است؟؟؟ اسراییل : صدها هزار نفر را کشته است میلیونها نفر آواره کرده است صدها هزار نفر مجروح کرده است صدها هزار نفر اسیر و شکنجه و زندانی کرده میلیون ها متر از سرزمین های اسلامی را اشغال کرده است هزاران نفر را ترور کرده است صدها هزار کودک را یتیم کرده است هزاران روستای فلسطنی را تخریب کرده است آنوقت شاه با عظمت اردن برای کشته شدن 2نفر جواب می خواهد؟؟؟؟؟ چه بگویم با منطق شاهانی که حلقه بگوش صهیونیست ها هستند و برای ژست انسان دوستانه یا ژست حق طلبی بعد خوردن انواع مشروبات الکلی فراوان اینچنین هارت و پورت می کنند و جالب است صهیونیست ها ککشان هم نمی گزد
  • CA ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    0 0
    ﺷﺎﻩ اﺭﺩﻥ, ﻧﮕﺮاﻥ ﻣﺮﺩﻡ ﺧﻮﺩﺵ ﻫﺴﺖ ﻧﻪ ﻓﻠﺴﻂﻴﻨﻴﻬﺎ, ﻭﺳﻄ اﻭﺿﺎﻉ ﺑﻪ ﻫﻢ ﺭﻳﺨﺘﻪ ﺧﺎﻭﺭﻣﻴﺎﻧﻪ, اﻭﺿﺎﻉ اﺭﺩﻥ اﺯ ﻫﻤﻪ ﺑﻬﺘﺮﻩ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس