کد خبر 761312
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
والورده

ارنستو والورده، سرمربی کنونی بارسلونا می‌توانست دو فصل پیش هدایت رئال مادرید را بر عهده بگیرد.

به گزارش مشرق، رئال مادرید در اواخر فصل 2014-15 به دنبال جانشینی برای کارلو آنچلوتی بود. سرمربی ایتالیایی در نخستین فصل حضور لوییس انریکه بر روی نیمکت بارسلونا مغلوب قدرت این تیم شد. رئال مادرید آنچلوتی نتوانست در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا قهرمان شود و هر دو به آبی‌اناری‌ها رسید.

نخستین انتخاب فلورنتینو پرز برای جانشینی سرمربی ایتالیایی، ارنستو والورده بود. رییس رئال فکر می‌کرد که به راحتی می‌تواند این سرمربی اسپانیایی را جذب کند اما اشتباه می‌کرد. والورده برای تمدید قرارداد با باشگاه اتلتیک بیلبائو به توافق اولیه رسیده بود و می‌خواست نسبت به رییس باشگاه وفادار بماند.

سرمربی اسپانیایی توانست به همراه اتلتیک در لیگ قهرمانان بازی کند. او سپس تیمش را فینالیست کوپا دل ری کرد و این تیم را به لیگ اروپا رساند.

او می‌خواست این پروژه‌ را ادامه‌ دهد و به همین خاطر دو فصل دیگر قراردادش را با باشگاه تمدید کرد. مدیر برنامه‌ سرمربی اسپانیایی پیشنهاد وسوسه انگیز رئال را با او مطرح کرد اما والورده به آن نه گفت‌. او در این باره گفت‌:«برای نخستین بار نیست که با چنین پیشنهادات مهمی در اسپانیا و خارج از این کشور رو به رو می‌شوم.»

تفاوت رئال مادرید با بارسلونا در جذب سرمربی اسپانیایی در این بود که باشگاه کاتالانی در لحظه آخر پیشنهاد نداد. آبی‌اناری‌ها می‌دانستند که لوییس انریکه می‌خواهد بارسا را ترک کند و به سرعت با والورده تماس گرفتند. این اتفاق اواسط ژانویه رخ داد. رئال مادرید آن فصل آنچلوتی را کنار گذاشت و رافائل بنیتس را جایگزینش کرد. سرمربی اسپانیایی خیلی زود مادرید را ترک کرد و زین الدین زیدان جانشینش شد.

والورده و زیدان،  بامداد دوشنبه در نوکمپ برابر هم قرار خواهند گرفت و برای کسب سوپرکاپ اسپانیا تلاش خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس