سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران به سوالی درباره تمسخر رئیس‌جمهور آمریکا توسط رهبر کره شمالی پاسخ داد.

به گزارش مشرق، «هیثر نوئرت»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز پنجشنبه به سوال یک خبرنگار درباره تمسخر «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا توسط «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی واکنش نشان داد.

مجله نیوزویک، روز پنجشنبه در گزارشی نوشته بود رهبر کره شمالی، بعد از اظهارات ترامپ که گفته بود با «آتش و خشم» به تهدیدهای پیونگ‌یانگ پاسخ خواهد داد، وی را مسخره کرده است. نیوزویک با نقل اظهارات یک ژنرال کره شمالی در خبرگزاری رسمی این کشور نوشت که کره شمالی، اظهارات ترامپ را «مشتی مزخرف» توصیف کرده است.

این ژنرال کره شمالی گفت: «رئیس‌جمهور آمریکا یک بار دیگر بدون درک اوضاع وخیم فعلی، با گفتن «آتش و خشم»، مشتی یاوه‌سرایی کرده است. گفت‌وگوی عقلانی با چنین کسی که فاقد تعقل است و فقط زبان زور می‌فهمد، امکان ندارد.»

یک خبرنگار با توجه به این گزارش نیوزویک از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پرسید نظرش درباره اینکه رهبر کره شمالی، ترامپ را تمسخر کرده چیست؟ نوئرت گفت: «او می‌تواند هر چه دلش می‌خواهد بگوید. من نمی‌توانم به هیچ نحوی باعث تغییر این شوم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه به تصویب قطعنامه تحریمی در شورای امنیت علیه کره شمالی اشاره کرد و گفت که این تحریم‌ها جلوی میلیاردها دلار از صادرات کره شمالی را گرفته و از سرازیر شدن پول به جیب‌های حکومت این کشور جلوگیری خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس