کد خبر 760489
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
پرچم اردن

وزیر امور خارجه اردن امروز در سفر به عراق با مسئولان این کشور دیدار کرد. یک مقام عراقی می‌گوید، سفارت اردن در بغداد بزودی بازگشایی می‌شود.

به گزارش مشرق،  وزیر امور خارجه اردن امروز در سفر به عراق با مسئولان این کشور دیدار کرد. یک مقام عراقی می‌گوید، سفارت اردن در بغداد بزودی بازگشایی می‌شود.

«ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن، امروز پنجشنبه در سفری رسمی به عراق، وارد بغداد شد.

این سومین مقام بلندپایه عربی است که طی هفته گذشته به عراق سفر کرده است.

وبگاه شبکه السومریه عراق نوشت: وزیر امور خارجه اردن امروز وارد بغداد شد. او طی برنامه قبلی با سران عراق مثل حیدر العبادی نخست‌وزیر و ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه دیدار می‌کند.

دیدار با رئیس جمهور
همچنین وبگاه «الغد پرس» عراق نوشت که الصفدی با فؤاد معصوم رئیس جمهور عراق دیدار و روابط دو کشور و راههای تقویت آن را بخصوص در حوزه تجاری را بررسی کرد.

دفتر فؤاد معصوم در بیانیه‌ای ضمن اطلاع برگزاری این دیدار اعلام کرد که «عراق نقش و تلاش ملک عبدالله دوم در تعمیق روابط و تقویت مناسبات و همکاری‌ها و تفاهم در منطقه را ارج می‌نهد».

در مقابل،‌ ایمن الصفدی پیروزی‌های اخیر عراق بر تروریسم و آزادی موصل را تبریک گفت و گفت که کشورش تمایل دارد که امنیت و ثبات بر عراق و منطقه حاکم باشد.

دیدار با رئیس پارلمان
وزیر خارجه اردن همچنین امروز با «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق دیدار کرد. دفتر رئیس پارلمان در بیانیه‌ای ضمن بیان اینکه این دیدار برگزار شد، نوشت که «عراق تلاش می‌کند چارچوب همکاری اقتصادی را توسعه دهد و برای بازگشایی گذرگاه مرزی مشترک اردن و عراق را مجدانه و سریع آغاز کند».

الجبوری ابراز امیدواری کرد که اردن در مرحله بازسازی عراق بخصوص پس از پایان کامل داعش در خاک عراق، نقشی موثر و پیشگام داشته باشد.

بازگشایی گذرگاه مرزی دو کشور و سفارت اردن
ساعتی پس از این دیدار، «عبدالباری زیباری» رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق خبر داد که بازگشایی سفارت اردن در بغداد یکی از موضوعات دیدار الصفدی با الجبوری بوده است.

به گزارش «شبکه اخبار عراق»، زیباری در جمع خبرنگاران اعلام کرد که بازگشایی گذرگاه مرزی دو کشور و همچنین سفارت اردن از جمله موضوعات مورد بحث بوده است.

زیباری با بیان اینکه «اردن بزودی سفیر خود در بغداد را معرفی می‌کند» گفت که بازگشایی راه زمینی عراق اردن و فعال سازی تبادلات تجاری دو کشور در این دیدار بررسی شد که از جمله مسائل آن، پیشنهاد وزیر خارجه اردن برای تأسیس مجتمع صنعتی بین دو کشور برای تشویق صنعت و همکاری اقتصادی بود.

این مقام عراقی گفت که کمیسیون روباط خارجی از وزیر خارجه اردن خواست که برای این امور، سطح حضور دیپلماتیک کشورش در عراق را در حد سفیر بالا ببرد... این موضوع بزودی نهایی می‌شود و سفیر اردن بزودی به بغداد خواهد آمد.
گفته می‌شود وزیر خارجه اردن برای بررسی موضوعاتی مانند مبارزه با تروریسم، بازگشایی خط مرزی و زمینی عراق-اردن و بازگشایی سفارت این کشور در بغداد به عراق سفر کرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس