کد خبر 759478
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
قوه قضائیه

مدیرکل ارتقاء آگاهی‌های عمومی معاونت اجتماعی قوه قضائیه گفت: بزرگترین سامانه اطلاع‌رسانی قضایی به نام سجام فعال شده و با این اقدام بزرگترین بانک اطلاعاتی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی شد.

به گزارش مشرق، مهدی افتخاری ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه سومین کارگاه ملی مسولان خبری دادگستری‌های سراسر کشور و رابطان رسانه‌ای معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: در آموزه‌های دینی بحث اطلاع‌رسانی وجود داشته و مسئولان هم بر اهمیت آن تاکید کردند.


وی افزود: آموزش‌های اولیه و تخصصی در امر اطلاع‌رسانی در همه حوزه‌ها به‌ویژه دستگاه قضایی باید توجه شود در این راستا سومین دوره آموزشی را برگزار کردیم.

مدیرکل ارتقاء آگاهی‌های عمومی افکار سنجی و اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در رابطه با موضوعات و محورهای این دوره آموزشی با بیان اینکه دو دوره قبلی در ساری و کیش برگزار شد، خاطرنشان کرد: این دوره‌ها بازتاب بسیار خوبی در امر اطلاع‌رسانی داشته است و دوره سوم آن را هم همزمان با ایام میلاد فرخنده امام رضا(ع) در مشهد برگزار کردیم.

افتخاری تصریح کرد: حضور اساتید رسانه‌ای در عرصه‌های مختلف را در این دوره داریم تا دانش رسانه‌ای خود را در اختیار حاضران قرار دهند. معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در 8 معاونت فعال بوده که یکی از آن‌ها در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی است.

مدیرکل ارتقاء آگاهی‌های عمومی افکار سنجی و اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه صادقانه‌ترین عملکرد را از آن رسانه‌ها دانست و گفت: انعکاس شفاف و صادقانه اصحاب رسانه در امر اطلاع‌رسانی شایسته تقدیر است و خوشبختانه یک مورد شکایت رسانه‌ای هم نداشته‌ایم.

افتخاری گفت: موضوع کودک‌آزاری در پارس‌آباد خبری تلخ بود، اما خبرنگاران ما در زمان انعکاس چنین خبرهایی باید به‌گونه‌ای عمل کنند که نگرانی‌ای در مردم ایجاد نشود و فقط نگاهشان به انعکاس اخبار پرشور نباشد و در امر پیشگیری بیش از پیش بپردازند.

وی افزود: خبرنگاران باید با روانشناسی خبری آشنا باشند تا در کار خود منعکس کننده ویروس خبری نباشند و اعداد و ارقام خبری را درست منعکس کنند و به موضوع طبقه‌بندی خبر هم توجه داشتند‌.

مدیرکل ارتقاء آگاهی‌های عمومی افکار سنجی و اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به اینکه نهضت پیشگیری در کشورمان باید جاری و ساری باشد و سواد پیشگیری تقویت شود، بیان کرد: یکی از اقدامات موثر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی کمیته‌های تخصصی در امر اطلاع‌رسانی بود که یکی از آن‌ها در موضوع قضائی و انتظامی بود که نمایندگانی از قوه قضائیه، نیروی انتظامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عضو آن بودند و باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد و از 100 ساعت 99 ساعت را به تفکر و یک ساعت را به اجرا اختصاص داد.

افتخاری تصریح کرد: انتشار عکس و مشخصات کامل متهم تا زمان ثبات وقوع جرم و بابک زنجانی مجرم و متهمی شناخته شده بود و پس از نشر فراوان نامش نوشتن نام مخفف "ب ز" درست نبود.

وی تاکید کرد: بزرگترین سامانه اطلاع‌رسانی قضایی به نام سجام فعال شده و اخیراً 180 عضو آن با تولیت و مسئولان آستان قدس رضوی دیدار داشتند و این سامانه با سامانه سیتاد دولت لینک است و در هسته‌های 15 گانه هماهنگی لازم برقرار است و با این اقدام بزرگترین بانک اطلاعاتی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی شد و رسانه‌ها و گروه‌های ان.جی.او هم می‌توانند عضو این سامانه شوند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس