کد خبر 759218
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
السیسی

جنبش حماس در فلسطین اعلام کرد به طرح مصر برای پایان دادن به اختلافات، پاسخ مثبت داده اما «فتح» وجود چنین طرحی را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، یک مقام مسئول در جنبش حماس اعلام کرد خبری که روزنامه «الحیات» درباره پیشنهاد طرحی از سوی برای آشتی فلسطینی منتشرکرده، صحت دارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «صفا»، حماس اعلام کرد که به این طرح پاسخ مثبت داده و منتظر موضع  جنبش فتح در قبال آن است.

در مقابل، «عزام الاحمد» عضو کمیته مرکزی فتح اعلام کرد «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در دیدار یک ماه پیش با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان هیچ پیشنهاد یا طرحی برای پایان دادن به اختلافات داخلی فلسطین نداده است.

وی در ادامه گفت السیسی مانند همیشه بر ضرورت وحدت فلسطین در راستای مقابله با چالش‌های حاضر علیه آرمان فلسطین تاکید کرد.

الاحمد در ادامه خبر روزنامه الحیات را تکذیب کرد.

روزنامه الحیات به نقل از منابع فلسطینی اعلام کرده بود السیسی طرح خود را طی سفر اخیر عباس به مصر ارائه کرده است و عباس تحت فشارهای السیسی با طرح مذکور موافقت کرده اما در بازگشت نسبت به آن بی‌اعتنایی کرده و به «ماجد فرج» دستور داده طرحی جایگزین ارائه کند.

طرح السیسی که حماس با آن موافقت کرده ، 6 بند دارد و در اولین بند آن انحلال کمیته اداری دولتی، در بند دوم لغو کلیه اقدامات و تحریم‌های تشکیلات خودگردان علیه نوار غزه و حماس، در بند سوم کار و فعالیت آزاد دولت توافق ملی در نوار غزه، حل مشکل کارمندان حماس و گنجاندن آنها در دستگاه دولتی، در بند پنجم سازماندهی و تنظیم انتخابات عمومی فلسطین و در بند ششم دعوت قاهره از تمام طرف‌های فلسطینی به گفت‌وگوی فراگیر برای پایان ددادن به اختلافات مطرح شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس