علی لاریجانی

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران همواره خواهان ارتقا روابط و تعاملات با مالی است.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (یکشنبه 15 مرداد) با ایساکا سیدیبه رئیس مجلس ملی مالی دیدار و گفت وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی دو کشور ایران و مالی گفت: حضور هیأت پارلمانی مالی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری نمایانگر عمق دوستی و روابط مثبت دو کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشور مالی کشوری مستقل بوده و جمهوری اسلامی همواره خواهان ارتقا و افزایش سطح روابط و تعاملات اقتصادی، سیاسی و تجاری با این کشور است.

وی ظرفیت های دو کشور ایران و مالی را بسیار مطلوب و چشمگیر دانست و گفت: قطعاً مقامات دو کشور به ویژه پارلمان های ایران و مالی باید از این ظرفیت ها برای توسعه روابط استفاده کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بروز بحران های امنیتی و تروریستی در برخی از کشورهای آفریقایی تصریح کرد: در شرایط کنونی مسئله تروریسم به یک بحران و مشکل بزرگ و جدی تبدیل شده و قطعاً باید با جدیت با آن مبارزه کرد. بحران تروریسم به مانع بزرگی برای توسعه مالی تبدیل شده است.

در این دیدار ایساکا سیدیبه رئیس مجلس ملی مالی روابط  میان ایران و مالی را سازنده خواند و گفت: خوشبختانه سطح تعاملات و روابط دو کشور در حال ارتقا و گسترش است و باید با تلاش بیشتر این همکاری ها را افزایش داد.

وی با اشاره به بروز بحران های تروریستی و امنیتی در کشور مالی افزود: این بحران به یک مشکل جدی برای کشور و مردم ما تبدیل شده و مبارزه با تروریست ها بسیار دشوار است.

رئیس مجلس ملی مالی با بیان اینکه تروریسم به مانع بزرگی برای توسعه مالی تبدیل شده است، گفت: ما در تلاش هستیم که ارتشی قوی برای مقابله با گروه های تروریستی تشکیل دهیم.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس