کد خبر 758988
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹
سازمان همکاری اسلامی

سازمان همکاری اسلامی از ایران خواست تا درباره تحقیقات مربوط به حادثه حمله به سفارت عربستان در تهران «شفافیت و همکاری بیشتری» داشته باشد.

به گزارش مشرق، سازمان همکاری اسلامی در پی بیانیه صادره وزارت خارجه عربستان درباره تحقیقات ایران در خصوص حمله به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری آن در مشهد و درخواست ریاض برای پایبندی ایران به اصول منشور سازمان همکاری اسلامی بیانیه صادر کرد.


این سازمان اعلام کرد که امیدوار است که ایران در انجام تحقیقات و جدیتی که در قبال آن متعهد شده است، با شفافیت و همکاری بیشتری عمل کند تا هرگونه ابهامی که منجر به پیچیدگی پرونده می شود، رفع شود.

به گزارش روزنامه الحیاة، سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد که «شفافیت و انجام تحقیقات سالم به گونه‎ای که به نفع دو طرف باشد و پایبندی به مطالبات طرف سعودی بر مبنای تصمیمات اخیر شورای وزرای خارجه و توافقنامه روابط دیپلماتیک وین در سال 1961 و قانون بین المللی در راستای حمایت از هیات های دیپلماتیک» اهمیت دارد.

در ادامه واکنش‌ها به اعدام شیخ «نمر باقر النمر» روحانی برجسته شیعه عربستان، به ساختمان سفارت عربستان سعودی در تهران حمله و به ساختمان سفارتخانه آسیب‎هایی وارد شد. این حمله در تاریخ ۱۲ دی ۱۳۹۴ پس از اعدام شیخ نمر روحانی شیعی برجسته عربستان صورت گرفت.

سازمان همکاری اسلامی که مقر آن در شهر جده عربستان است، دومین سازمان بین‌المللی بزرگ پس از سازمان ملل متحد است که 57 کشور از چهار قاره جهان در آن عضویت دارند. این سازمان در25 سپتمبر 1969 میلادی تأسیس شد.

در سال 1970 نشست اولین کنفرانس اسلامی وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در جده برگزار شد و آن زمان برای ایجاد دبیرخانه دائمی در شهر جده تصمیم گرفته شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
    6 1
    حیف این دیپلمات های نا لایق کشورمون که خون عزیزان شهدای ما رو هدر دادن و نمیتونن بگن چرا تحقیقات اون واقعه بررسی نمیشه؟ شهید نمر رو چرا شهید کردن به چه جرمی ؟ چرا تحقیقات رو از این مسئله مهم شروع نمیکنن؟
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
    10 1
    شما در باره حادثه منا تحقیقات کردی که حالا حرف می زنی اسمش سازمان همکاری های عربستانه تا اسلامی جون چند هزار زائر ازدست رفت دریغ از یک اخم کردن به عربستان خاک توی اون سر بی شعورشان
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
    11 2
    سازمان غلط کرده با عربستان نجس
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
    10 3
    مرگ بر سعودی جنایتکار و زنازاده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس