کد خبر 758698
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
شبکه امید

هفته گذشته و همزمان با ولادت امام رضا (ع)، شبکه امید توسط رییس رسانه ملی، به صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش مشرق، پنجشنبه ۱۲مردادماه، این شبکه به صورت رسمی با حضور رییس سازمان صداوسیما و جمعی از نوجوانان افتتاح شد.

افتتاح رسمی شبکه امید


آقای یوسف بچاری، مدیر گروه تولید شبکه امید درباره جزئیات این مراسم افتتاحیه گفت: با یک ویژه برنامه که از شبکه امید پخش شد کنداکتور جدید را شروع کردیم که در آن تهیه کنندگان را دعوت کرده بودیم و تیزرهایی پخش شدند تا بینندگان با برنامه‌ها آشنا شوند.


وی ادامه داد: ساعت ۱۶:۴۰ نیز آقای عبدالعلی علی‌عسکری، رییس سازمان صداوسیما وارد استودیوی شبکه امید شد تا مراسم افتتاحیه به طور رسمی آغاز شود. همچنین در این مراسم عده‌ای از نوجوانان نیز حضور داشتند و در نهایت با تغییر لوگوی شبکه امید از آزمایشی به اصلی، این شبکه افتتاح شد.


علی‌عسکری در حاشیه مراسم افتتاح شبکه امید در تشریح اهداف راه‌اندازی این شبکه تلویزیونی گفت: نوجوانان از مهم‌ترین اقشار جامعه ما محسوب می‌شوند و این اهمیت به این دلیل است که نوجوان به دلیل ویژگی‌های سنی خود دارای پویایی، عواطف سرشار و روحیه جست‌وجوگری و یادگیری است.


علی عسکری همچنین با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر توجه ویژه دستگاه‌های مختلف کشور به ویژه صداوسیما به نیازهای قشر جوان و نوجوان کشور، تأکید کرد: صداوسیما باید در راستای فرمایشات معظم‌له و به منظور پاسخ به این نیازها به صورت ویژه به این موضوع بپردازد که راه اندازی شبکه اختصاصی امید گامی مهم در جهت برآورده کردن خواسته‌های جوانان و نوجوانان کشور است.


رییس سازمان صدا و سیما افزود: امیدواریم شبکه امید بتواند در راستای پاسخ به نیازهای نوجوانان و کمک به رشد هویت و شخصیت آنان و همچنین تربیت نسل آینده ایران اسلامی، گام‌های مؤثر و مفیدی بردارد. این شبکه همچنین برای تأمین اوقات فراغت و سرگرمی نوجوانان برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته است و تلاش می‌کند تا با نیازسنجی از خود نوجوانان، خواسته‌های آن‌ها در تولید برنامه‌ها لحاظ شود.

جشن افتتاح شبکه امید


جشن افتتاحیه شبکه امید جمعه‌شب با حضور مدیران، برنامه سازان و جمعی از نوجوانان در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.


آقای مهدی سالم، مدیر شبکه امید در سخنان کوتاهی با خیر مقدم به نوجوانانی که مهمان اصلی این جشن بودند و همچنین مدیران بیان کرد: نظرات نوجوانان درباره این شبکه و برنامه‌هایی که باید ساخته شوند توسط برنامه سازان ماجمع آوری می‌شوند و امیدواریم بتوانیم کاری ویژه را برای نوجوانان عزیز انجام دهیم.


دکترمیرباقری گفت: جشن راه اندازی شبکه امید را تبریک می‌گویم و یکی از آرزوهای اساسی رسانه ملی، لباس تحقق به تن کرد و با عنایت به این که پرداختن به کودکان و نوجوانان امری ضروری است و هیچ سرمایه‌ای بزرگ‌تر از سرمایه نسل جوان برای توسعه کشورها وجود ندارد و هرگونه هزینه کردن در این مقطع یک سرمایه گذاری بزرگ به حساب می‌آید.


معاون سیمای رسانه ملی به آسیب‌های اجتماعی دوره نوجوانی که در کشور و جهان رو به افزایش است، اشاره و عنوان کرد: متأسفانه امروزه با آسیب‌های اجتماعی زیادی در جهان و کشور مواجه هستیم که حل آنها هم در حوزه جهانی و هم برای ما در ایران یک دغدغه است. حاشیه نشینی و اعتیاد از جمله این آسیب‌های اجتماعی است که در این سال‌ها به سمت سنین پایین حرکت می‌کند و به طور مثال اعتیاد امروز خود را به مدارس ما رسانده است.


میرباقری اضافه کرد: این مجموعه موارد ما را در رسانه ملی به این نتیجه رساند که باید یک شبکه اختصاصی ایجاد کنیم که دو مأموریت را پیگیری می‌کند، اول، برای نوجوانان برنامه سازی کند؛ دوم اینکه برنامه‌ها در مورد آنها هم باشد.

محدودیت مالی نداریم


معاون سیمای رسانه ملی درادامه این مراسم درباره روند ایجاد شبکه امید گفت: ما چند سال پیش شبکه‌ای را برای کودکان راه اندازی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که حدود 20میلیون نفر که از آن 10میلیون کودک و 10میلیون دیگر نوجوان هستند مخاطب این شبکه خواهند بود و قطعاً ضروری بود که رسانه ملی برای این 10میلیون هم برنامه ویژه‌ای را داشته باشد. مرحله نوجوانی یک مرحله ضروری از سنوات شناخت است و فرمایشات مقام‌معظم‌رهبری هم مؤید همین موضوع بوده است و ما با 10میلیون نوجوان روبه رو بودیم و ما را به این وظیفه رساند که یک شبکه اختصاصی برای نوجوانان ایجاد شود.


میرباقری با تأکید بر تولید آثار در شبکه امید یادآور شد: بخش عمده‌ای از نیازهای ما نمی‌تواند از طریق تأمین آثار خارجی برآورده شود. متأسفانه از نظر نوع پوشش و انواع ارتباطات انسانی که در برنامه‌های خارجی لحاظ می‌شوند، دست ما بسته است و نمی‌توانیم نیازهای نوجوانان را تأمین کنیم و اتفاقاً برای نوجوانان بیشتر نیازمند این هستیم که به تولیدات داخلی بسنده کنیم اگرچه که هزینه این تولیدات از آثار تأمینی بیشتر باشد.


وی اضافه کرد: البته ما محدودیت را برای تولید در شبکه امید برداشتیم و منابع مالی این شبکه را تأمین خواهیم کرد. بودجه اولیه‌ای که برای این شبکه در نظر گرفته شد، به میزان بودجه دیگر شبکه‌های فعال بود که این بودجه تا صد در صد نیز قابل افزایش است.


وی با اشاره به تولید سریال در این شبکه نیز تصریح کرد: در حوزه سریال سازی نیز ما هیچ محدودیتی نداریم و آمادگی داریم خارج از نوبت ولی با آثاری که در تراز نوجوانان باشند، تولیدات خود را به ظهور برسانیم.

منبع: صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس