کد خبر 758618
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۵
خبرویژه

خواهرزاده خاتمی می‌گوید جای خاتمی به عنوان رئیس‌جمهور سابق در مراسم تحلیف روحانی خالی بوده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه های خود نوشت:

محمدرضا تابش در مصاحبه با نشریه صدا می‌گوید: دوره اول ریاست جمهوری آقای محمود احمدی‌نژاد همزمان با مجلس هفتم بود و آقای‌غلامعلی حداد عادل هم ریاست آن را برعهده داشتند.


در این مراسم هم از مدعوین دعوت شده بود و بر اساس رسمی که وجود داشت از آقای خاتمی دعوت کرده بودند و ایشان هم حضور داشتند.


در دوره هشتم مجلس که مصادف با ریاست آقای دکتر علی لاریجانی بر مجلس و همزمان با دور دوم ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد بود حوادث ۸۸ اتفاق افتاده بود و کدورت‌هایی بین مسئولان و جناح‌های سیاسی بود. در آن دوره دیگر از جناب آقای خاتمی دعوت نشده بود. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حضور داشتند.


وی می‌افزاید: من معتقدم در هر صورت مقاماتی که با رای مستقیم مردم انتخاب شدند حتی زمانی که در مسند قدرت هم نیستند احترام به آنها ایجاب می‌کند که در مجالس و محافل رسمی که برد بین‌المللی دارند حتما حضور پیدا کنند.

هم از نظر اخلاقی و آموزه‌های دینی مورد توصیه و تاکید است و هم به لحاظ عرف دیپلماتیک. در هر صورت ممکن است که کدورت‌ها و اختلاف‌نظرهایی وجود داشته باشد اما اینها مانع ادای وظیفه دیپلماتیک و اخلاقی و انسانی نیست.


درباره اظهارات آقای تابش باید گفت که ظاهرا ایشان توجه نکرده‌اند مراسم تحلیف، برنامه‌ای قانونی و مدنی است و منطقا افرادی که سر خصومت با مدنیت و قانون دارند، جایشان در چنین محافلی نیست.


خاتمی با وجود اذعان مخفیانه به اینکه ادعای تقلب دروغ بوده، در علن سردسته شورش علیه رای مردم و جمهوریت و (سپس) اسلامیت نظام شد و با وجود هشدار مکرر همه دلسوزان به ویژه رهبر حکیم انقلاب، نتوانست خود را از اسارت عناصر وابسته‌ای که به دور او حلقه زده بودند، بیرون آورد و اسباب گستاخی دشمنان را فراهم آورد.


در آموزه‌های شرعی، حکم چنین عناصری بغی و محاربه است و همین که از صدقه سر رأفت و  بزرگواری نظام، مجازات نشده‌اند باید هر روز هزار مرتبه شکر و استغفار بجای آورند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 24
  • IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
    احسن
  • بیچا IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
    26 5
    اره از بس به اینا لطف شده ،،همه حتی رییس جمهور هم فکر میکنه باهر...ی بایداحترامش رو نگه دارن
  • امیررضا IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
    27 7
    کسانی که قانون را قبول ندارند و هر زمان اسمشان از صندوق آرا بیرون نیاید ادعای تقلب می کنند نمی توانند و نباید در مراسم قانونی و مدنی شرکت کنند. دیگر به ایشان اعتمادی نیست
  • علی IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
    28 5
    در هر کشوری رسم وقانون است که خائن به مملکت باید اعدام گردد. -- اینها باید اعدام گردند. تا درس عبرت دیگر خائنان باشد.
  • مجتبی IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
    23 0
    حالا سوال ببخشد چرا آقای احمدی نژاد حضور نداشتند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هرچند میدونم کامنتم پخش نمیکنید اما نشد سوال نکنم.
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
      3 0
      حضور داشتند
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
    23 1
    مرگ بر سران فتنه
  • جلال IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
    19 3
    مرگ بر موسوی و خاتمی و کروبی و همه طرفدارانشان - نه آنها که فریب خورده اند بلکه آنها که دانسته طرفداری میکنند - درود بر شهید سید حسن آیت که در سال 60 در چنین روزی در حین رفتن به مجلس برای برملا کردن و افشا کردن ماهیت فراماسونی میرحسین موسوی بود به گلوله بسته شد و با 60 گلوله به شهادت رسید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس