کد خبر 758340
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
 کارشناس یمنی

یک کارشناس یمنی در مصاحبه‌ای گفت که وبا در یمن از کنترل خارج شده است و شرایط در این کشور در حالت بغرنج قرار دارد.

به گزارش مشرق، "محمد جسار" کارشناس یمنی درباره آخرین تحولات در یمن به خصوص پس از انتشار وسیع بیماری وبا در این کشور سخن گفت.

وبا در یمن از کنترل خارج شده است

وی در این مصاحبه گفت: باعث تاسف است که بگوییم که یمن فقط مورد حمله نظامی وحشیانه قرار ندارد بلکه مورد حمله از نوعی دیگر نیز قرار گرفته و آن نادیده گرفته شدن از سوی رسانه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی و قرار گرفتن تحت محاصره اقتصادی است.

در حالی که سازمان ملل و مقامات آن وضعیت بغرنج در یمن را محکوم کرده‌اند اما رسانه‌ها این وضعیت را که یکی از بحرانی‌ترین شرایط در عرصه بین‌المللی است، پوشش نمی‌دهند.

شرایط کنونی یمنی‌ها شبیه قحطی‌زدگان شده و علاوه بر آن باید بگوییم که وبا تمام یمن را در نوردیده و سازمان‌های بین‌المللی نیز اعلام کرده‌اند که این بیماری از کنترل خارج شده است و زمانی که این سخنان مطرح می‌شود این شرایط باید از سوی جامعه بین‌المللی با اهتمام مواجه شود اما شاهد این موضوع نیستیم. تا کنون هزاران نفر در پی بیماری وبا قربانی شده و صدها هزار نفر نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند. بیمارستان‌های دولتی و خصوصی به دلیل بمباران‌ها و ویرانی به دلیل حملات جنگنده‌ها به هیچ وجه نمی‌توانند بر شرایط موجود سیطره یابند و وضعیت به شدت بحرانی می‌باشد.

محاصره اقتصادی عربستان علیه یمن به حداکثر میزان خود رسیده است

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره سکوت جامعه بین‌الملل درباره جنایت سعودی‌ها در عدم اجازه وارد شدن هرگونه کمک‌های بین‌المللی به یمن گفت: پترودلارهای سعودی در این زمینه بسیار فعال عمل کرده‌اند. مقامات سعودی اموال و ثروت ملت خود را در جنگ‌های منطقه هدر داده و همین طور ثروت خود را در راستای خریدن سکوت رسانه‌ها، دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی خرج می‌کنند. محاصره اقتصادی عربستان علیه یمن به حداکثر میزان خود رسیده و کارمندان یمنی بیش از یک سال است که حقوق و دستمزدی دریافت نکرده‌اند. بیش از یک سال و نیم است که  فرودگاه‌های یمن از دسترس خارج شده و هیچگونه هواپیمایی حق فرود و پرواز از آن را ندارد و تنها چند هواپیمای به خصوص نظیر هواپیماهای یونیسف یا سازمان ملل حق فرود در فرودگاه‌های یمن را دارند. بندرگاه‌های یمن نیز تحت محاصره کامل قرار دارند و از سوی دیگر نیز پول کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تمام تلاش خود را برای گمراه کردن افکار عمومی به کار می‌گیرند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس