علی فروغی

تازه ترین آثار رادیو نمایش با موضوع جریان های تکفیری طی مراسمی با حضور تعدادی از مسئولان رسانه ملی رونمایی شد.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - طی مراسمی که به همت اداره کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش برگزار شد، از سه اثر نمایشی جدید رونمایی شد. در این مراسم که با حضور محمدرضا قربانی مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش، سردار حسین اسداللهی فرمانده لشکر عملیاتی «۲۷ محمد رسول الله (ص)» تهران، علی فروغی اصل رئیس بسیج صدا و سیما و جمعی از مسئولان اداره هنرهای نمایشی رادیو برگزار شد، از سه مجموعه نمایش رادیویی با محوریت موضوعی جریان های تکفیری رونمایی شد.

محمدرضا قربانی مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش در ابتدای این مراسم ضمن تبریک ایام دهه کرامت توضیح داد: موضوع دفاع مقدس از اولویت‌های موضوعی رادیو نمایش است که در طول سال به صورت مستمر به آن پرداخته می‌شود اما موضوع جریان‌های تکفیری در رسانه مهجور واقع شده بود. بر همین اساس بنا بر پیشنهاد بسیج رسانه ملی، موضوع جریانات یمن، سوریه و گروه تروریستی پژاک در دستور کار قرار گرفت و با همت هنرمندان رادیو نمایش، توانستیم پس از شش ماه فرایند تولید، امروز از این سریال های رادیویی رونمایی کنیم.

علی فروغی اصل رئیس بسیج رسانه ملی هم بیان کرد: با توجه به سختی و فشردگی کار، باعث مباهات است که به این سرعت شاهد رونمایی تولید آثار نمایشی رادیویی از سوی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو بودیم. اساسأ کار هنری به ویژه پرداختن به چنین مسائلی مشکلات و گرفتاری هایی دارد. در واقع این نوعی هنر در هنر است و قطعا هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو زحمت مضاعفی برای تولید این آثار کشیده‌اند.

وی افزود: یکی از کارهایی که عرضه آن در این روزها ساده شده است، آثار دفاع مقدس است به طوری که خیلی‌ها از طیف‌های مختلف و با دیدگاه‌های متفاوت به آن پرداختند. اما موضوع یمن، سوریه و عراق  هم از مسائل روز اسلام هستند که باید مورد توجه قرار گیرند این در حالی است که تاکنون کار قابل ملاحظه‌ای در این حوزه ها انجام نشده است تا بتوانیم برای آنها تجلیلی برگزار کنیم اما به لطف الهی و همت هنرمندان رادیو نمایش، امروز شاهد رونمایی آثاری با همین رویکرد هستیم.

فروغی اظهار کرد: امید داریم حرکت هنرمندان این مجموعه الگویی باشد برای سایر عرصه‌ها که آثار ارزشمندی در این حوزه‌ها تولید نمایند.

سردار حسین اسداللهی فرمانده لشکر عملیاتی «۲۷ محمد رسول الله (ص)» تهران نیز ضمن بر شمردن دلاوری‌ها و رشادت‌های رزمندگان تأکید کرد: اتفاقاتی که امروز افتاد محصول حرکتی است که بیش از سه دهه گذشته بزرگوارانی چون جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان پیشقراول آن بودند. امروز که در این نمایش‌ها به جنگ ۳۳ روزه می‌پردازیم به اعتقاد من هسته آن از همان موقع شکل گرفته که همه این‌ها به ادبیات امام راحل برمی‌گردد که آن روزها فرمودند رژیم صهیونیستی باید از صفحه روزگار محو شود.

در پایان محمدرضا قربانی مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش ضمن اعلام علاقمندی به تولید آثاری در این حوزه گفت: این آغاز راه است و ما همچنان به تولید اثر در این حوزه ادامه خواهیم داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس