کد خبر 756146
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
تفاهم نامه

صبح روز هشتم مرداد،با حضور دکتر ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات و دکتر پیمان جبلی،معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما،تفاهم نامه‌ای مبنی بر همکاری و هم افزایی این دو سازمان امضاء شد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی صدا و سیما، در جلسه امضای تفاهم نامه که در معاونت برون مرزی صدا و سیما برگزار شده بود، دکتر جبلی ضمن تبریک دهه کرامت و خوشامدگویی به مهمانان، امضای این تفاهم نامه را در راستای ماموریت های مشترک بین دو سازمان و عملیاتی شدن این همکاری دانست که می تواند در شکل گیری زمینه های کاری مشترک و هموارتر شدن این مسیر، موثر باشد.


معاون برون مرزی، مهمترین محور این تفاهم نامه را تشکیل کمیته های عملیاتی و کارشناسی بین دو سازمان در جهت تولید و ترویج محتوا و بهره گیری از امکانات و توانمندیهای دو طرف در بسط و ترویج پیام انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: هر دو مجموعه هم تولید کننده محتوا هستند و هم توزیع کننده آن که این همکاری می تواند به غنای بهتر آنها کمک کند.


جبلی افزود: رایزنان فرهنگی، نمایندگان اقتدار معنوی و فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور هستند و رسانه برون مرزی نیز تریبون و بلندگوی انقلاب و جمهوری اسلامی است که با همراهی و تعامل و هم افزایی میان دو سازمان و استفاده از ظرفیت های موجود ، می توانند تاثیرگذاری بیشتری در انتقال پیام انقلاب اسلامی و آرمان های مقدس امام راحل (ره ) در جامعه هدف داشته باشند و معاونت برون مرزی می تواند از این ظرفیت ها در تولید و توزیع محتوای مناسب و غنی، بهره لازم را ببرد.


معاون برون مرزی رسانه ملی با اشاره به اینکه پیام انقلاب اسلامی زودتر از نهادها و  رسانه های جمهوری اسلامی راهش را در خارج از مرزها باز کرده اظهار داشت: ما به عنوان نهادها و رسانه های نظام باید سرعت بیشتری به حرکت خود دهیم تا به این پیام برسیم، لذا این مسئولیت ما را سنگین تر می کند و باید بکوشیم تا خودمان را در خدمت این پیام و تقویت آن قرار دهیم.


دکتر ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات نیز در این جلسه ضمن تشکر از  معاونت برون مرزی رسانه ملی، امضای این تفاهمنامه را گامی مهم برای نهادینه کردن همکاری های دو سازمان در امور فرهنگی و عرصه بین الملل دانست.
به گفته دکتر ترکمان، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به فرموده مقام معظم رهبری، حامل اقتدار معنوی نظام است و ما افتخار می کنیم به اینکه بتوانیم در جهت توسعه و گسترش اقتدار معنوی در خارج از مرزها سهیم باشیم. وی افزود بخشی از این ماموریت هم به عهده معاونت برون مرزی صدا و سیما  است و این تفاهم نامه می تواند به هم افزایی این دو نهاد در مسیر اعتلاء و اقتدار معنوی ما در عرصه های بین اللملی، کمک کند.


رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: همکاری های ما با  معاونت برون مرزی اکنون به یک تفاهم نامه بدل می شود تا بتوانیم بر اساس آن، همکاری های خود را نهادینه کرده و در عرصه های بین المللی کارهای موثرتری انجام دهیم.


دکتر ترکمان همچنین خاطرنشان کرد : حوزه فرهنگ و رسانه، پیچدگی های زیادی دارد و ما باید بتوانیم در این زمینه به اقناع مخاطب بپردازیم. وی همچنین تاکید کرد: گفتگوهای فرهنگی با کشورهای دیگر که در سطح سازمان فرهنگ و ارتباطات صورت می گیرد، می تواند ظرفیتی ویژه در تولید محتوا و برنامه برای معاونت برون مرزی باشد.  دکترترکمان ضمن بیان اینکه هیچ کشوری در دنیا مثل ایران واجد داشته های فرهنگی قابل عرضه نیست گفت: اگر ما داشته های فرهنگی خود را باور کنیم، می توانیم از این داشته ها به درستی بهره ببریم و این همکاری می تواند زمینه های بهره برداری از این گنجینه غنی را فراهم کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس