کد خبر 755987
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
ماهواره

وزیر ارتباطات با اشاره به برنامه های صورت گرفته برای داشتن یک ماهواره سنجشی عملیاتی در کشور گفت: مراحل خرید این ماهواره سنجشی از یک کشور خارجی در حال اتمام است.

به گزارش مشرق، محمود واعظی در مراسم افتتاح نخستین پارک تخصصی علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به پتانسیل های ایجاد شده در کشور برای ساخت، طراحی و داشتن یک ماهواره بومی عملیاتی و نیز یک ماهواره ملی گفت: هم اکنون خرید ماهواره سنجشی رو به اتمام است.

وی ادامه داد: همچنین مذاکرات جدی برای داشتن یک ماهواره ملی مخابراتی را آغاز کرده ایم.

وی اضافه کرد: در همین حال دانشگاه های مختلف و پژوهشگاه فضایی ایران در حال ساخت و طراحی ماهواره های مورد نیاز کشور هستند و ما از ظرفیت و پتانسیل شرکت های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی در حوزه به کارگیری ماهواره های بومی استفاده خواهیم کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
    3 1
    ببخشید خندم گرفت :)
  • داداچ IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
    5 3
    زرشک ! بعد ازاین همه تلاش برای بومی سازی و تعطیل کردن به بهانه ی برجام و .... آخرش رفتن بخرن که پورسانتش رو هم بزنن به جیب !
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
    6 1
    صد البته خرید خارجی هم باید مورد توجه قرار بگیره به شرطی که موجب وابستگی نباشه خوشبختانه در بخش دفاعی هر گونه خرید نه تنها ما را وابسته نمیکنه بلکه جوانان ایرانی به بومی سازی تجهیزات اهتمام کامل می ورزند امید است در سایر بخش ها هم همین روند دنبال بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس