کد خبر 755708
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲
برق

افزایش ۶هزار و ۲۲۶ مگاواتی مصرف برق در کمتر از ۱۷ ساعت، رکورد عجیب و بی‌سابقه‌ای در رشد مصرف برق است که امروز به‌دلیل افزایش کم‌سابقه دمای هوا و همچنین عدم‌صرفه‌جویی در مصرف برق رخ داده است.

به گزارش مشرق، در حالی که پیک مصرف برق روز گذشته در ساعت 21 و 39 دقیقه به‌میزان 48 هزار و 854 مگاوات رقم خورده بود، در کمتر از 17 ساعت شاهد افزایش بیش از 6هزار مگاواتی مصرف برق هستیم و در ساعت 13 و 59 دقیقه امروز پیک لحظه‌ای مصرف برق به 55 هزار و 80 مگاوات رسید.


افزایش 6 هزار و 226 مگاواتی مصرف برق در کمتر از 17 ساعت، رکورد عجیب و بی‌سابقه‌ای در رشد مصرف برق است که به‌دلیل افزایش کم‌سابقه دمای هوا و همچنین عدم‌صرفه‌جویی در مصرف برق رخ داده است.

مردمی که روز گذشته با صرفه‌جویی 6درصدی مصرف برق موجب کاهش قابل توجه مصرف در ساعات پیک شده بودند، امروز صرفه‌جویی را کنار گذاشته و بی‌مهابا به مصرف برق پرداخته‌اند.

عبور مصرف برق از مرز 55 هزار مگاوات بار دیگر شبکه سراسری برق کشور را در وضعیت قرمز و هشدار قرار داد و در صورتی که مردم اقدام به صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برق به‌خصوص در ساعات پیک (12 تا 16 و 20 تا 23) نکنند، احتمال بروز خاموشی‌های متعدد در کشور وجود دارد.

«هوشنگ فلاحتیان» معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی میزان صرفه‌جویی لازم برای عبور از پیک تابستان امسال را 10 درصد عنوان کرده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
    5 0
    کجاش عجیبه؟! توقع دارید مردم بمیرند در گرمای بالای 40 درجه؟!!!! آنچه که عجیب است گرمای هواست نه مصرف برق
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
    4 0
    پس نیروگاههای برق بخصوص نیروگاه هسته ای برای چی ساخته شدهاند . برای دکور و نمایش ........هوا گرمه . چقدر منت سر مردم میگذارید.
  • مردم IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
    0 0
    ملت بدبخت با اینهمه دلهره توان ندارید مسئول نباشید
  • اذربایجانی US ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
    0 0
    بهتره مدیریت مصرف بدون افزایش قیمت و محرومیت از روشنایی صورت بگیره
  • وحید IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
    0 0
    میشه بگین کاربرد سلهای خورشیدی کجاست !!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس