کد خبر 755621
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
کارنامه 6 ماهه ترامپ

هزینه سفرهای رئیس جمهور آمریکا در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری بالغ بر ۲۰ میلیون دلار بوده که در مقایسه با هزینه سفرهای «باراک اوباما» بسیار بیشتر است.

 به گزارش مشرق به نقل از ایندیپندنت، هزینه سفرهای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری به رقمی تاریخی رسیده بطوریکه سفرهای ترامپ در ۱۰۰ روز هزینه ای ۲۰ میلیون دلاری به مالیات دهندگان آمریکایی وارد کرده است.

عمده هزینه های سفرهای ترامپ در این مدت مربوط به اقامت در منطقه تفریحی «مارالاگو» در فلوریدا است که از سوی دولتمردان آمریکایی «کاخ سفید زمستانی» خوانده می شود و ترامپ و اعضای ارشد دولت آمریکا معمولا تعطیلات آخر هفته را در این محل سپری می کنند.

سفر از واشنگتن به مارالاگو نیازمند سفر هوایی یکهزار مایلی است که البته برای عزیمت رئیس جمهور به این محل نیاز به هواپیماهای باری است که بتوانند اتومبیل های لیموزین ریاست جمهوری و همچنین سایر تجهیزات امنیتی را با خود حمل کنند.

تمامی این موارد در حالی است که نیروی هوایی آمریکا نیز به دلایل امنیتی مجبور است در این سفرها هواپیما (جنگنده) ای را برای رئیس جمهور اختصاص دهد که هزینه یک ساعت پرواز این هواپیما ۱۸۰ هزار دلار است.

این وضعیت در حالی است که هزینه سفرهای باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، در طول ۸ سال بالغ بر ۹۸ میلیون دلار شده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس