علی احمدی

دبیر ششمین جشنواره فیلم شهر از برگزاری مراسم نکوداشت حبیب‌الله کاسه ساز در مراسم افتتاحیه این جشنواره خبر داد.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - نشست خبری ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، با حضور سیدعلی احمدی دبیر جشنواره و اصحاب رسانه صبح امروز در گالری جشنواره پردیس سینما ملت برگزار شد. علی احمدی دبیر جشنواره در ابتدای این نشست گفت: این جشنواره در سال‌های گذشته در زمان‌های مختلف برگزار می‌شد و در دوره پنجم خواستیم این جشنواره در هفته اول اردیبهشت ماه برگزار شود که در این زمان به لیل برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر تاریخ جشنواره تغییر کرد.

وی افزود: علاقمندیم تا برای برگزاری این جشنواره تقویم ثابت پیدا کنیم و با برنامه‌ریزی انجام شده هفتمین دوره جشنواره فیلم شهر در اردیبهست ماه سال آینده و به طور ثابت برگزار می‌شود که امیدوارم این اتفاق رخ داد. هزینه جشنواره فیلم شهر از طریق فروش فیلم در گیشه تامین می‌شود و از بودجه دولتی هیچ استفاده‌ای نکردیم. در حقیقت پردیس ملت جایی است که از هزینه‌های آن جشنواره را برگزار می‌کنیم و به ایوان شمس نیز خدمات داده ایم.

احمدی اضافه کرد: سه پردیس سینمایی که رویکرد نزدیک کردن فرهنگی جنوب و شمال است را توانمند کردیم و از این حوزه به آنها کمک کردیم.

دبیر جشنواره فیلم شهر تصریح کرد: داوران بخش سینمایی این جشنواره شامل فریدون جیرانی، مازیار میری، منوچهر محمدی، فرهاد توحیدی، فرشاد محمدی، محمد احسانی و فاطمه گودرزی است که آثار راه یافته به این بخش از جشنواره را داوری می‌کنند.

وی گفت: در جشنواره ششم فیلم شهر نکوداشت مرحوم حبیب الله کاسه ساز را در افتتاحیه جشنواره و بزرگداشت ژاله علو و محمود کلاری را در اختتامیه برگزار می‌کنیم. رونمایی از آژانس فیلم تهران در طول برگزاری این جشنواره انجام می شود و رونمایی ۲ گالری در پردیس سینمایی ملت از بخش‌های جنبی جشنواره است که شامل اقلام تبلیعاتی و ۵۰ فریم عکس فیلم از نمای شهری است.

دبیر جشنواره توضیح داد: بعد از اتفاقات تروریستی تهران بخش شهر امن را در جشنواره ایجاد کردیم که نگاه ویژه به اتفاقات منطقه دارد. تاکید می‌کنم که نمایش فیلم‌ها برای علاقمندان رایگان است و اگر فیلمی با استقبال همراه بود سانس ویژه برای آن در نظر گرفته می شود.

احمدی اضافه کرد: رویکرد ما در موسسه تصویر شهر خدمت به بدنه سینمای ایران است اما در مورد جشنواره فیلم شهر باید بگویم که به فیلمی توجه می‌کنیم که تنها محدود به شهر تهران نیست. البته در حال حاضر به یک تعریف جامع فیلم شهری نرسیدیم و این را هم می‌دانیم که هنوز صد در صد به یک جشنواره شهری تبدیل نشده است.

وی یادآور شد: در این دوره از جشنواره توجه ویژه به بخش انیمیشن داریم و جوایز مختلفی را در نظر گرفتیم که در حوزه بین الملل شش فیلم اکران اول سینمایی دارند  و 1 فیلم هم در حوزه خاورمیانه برای اولین بار نمایش داده می‌شود.

احمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: انتخاب فیلم‌ها بدون توجه به سلیقه شخصی دبیر جشنواره و تنها با نظر هیات داوران انتخاب شده است به عنوان مثال هیات انتخاب فیلم سینمایی «سد معبر» که نگاه انتقادی و جدی به شهرداری دارد را پذیرفت و ما با افتخار میزبان آن هستیم. هیچ کدام از فیلم‌های خارجی ممیزی نشده و آثار انتخاب شده مطابق شئونات ما است.

در پایان این مراسم هم از پوستر ششمین جشنواره فیلم شهر رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس