کد خبر 754871
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
کودکان یمنی

سه آژانس وابسته به سازمان ملل می‌گویند یمن در حال حاضر شاهد «بزرگترین همه‌گیری وبا در جهان در میانه بزرگترین بحران انسانی جهان» است.

به گزارش مشرق به نقل از تی.آر.تی، سازمان ملل متحد می‌گوید که حدود دو میلیون کودکی یمنی شدیدا نیازمند دریافت کمک‌های غذایی و بهداشتی هستند.

یمن پس از دو سال مواجه با حملات هوایی عربستان و متحدان آن، در حال حاضر شاهد بدترین همه‌گیری وبا در جهان است.

سازمان ملل روز گذشته اعلام کرد که ترکیب جنگ، وبا و گرسنگی باعث شده است حدود 80 درصد کودکان یمنی در وضعیت بسیار نامناسب بوده و شدیدا نیازمند کمک هستند.

مدیران اجرایی سه آژانس وابسته به سازمان ملل - شامل سازمان جهانی بهداشت، صندوق کودکان ملل متحد و برنامه جهانی غذا - در یک بیانیه مشترک که روز گذشته و در پایان دیدار دو روزه‌ خود از یمن صادر کردند، آورده‌اند که «حدود 80 درصد کودکان یمنی نیازمند کمک‌های بشردوستانه فوری هستند».

در این بیانیه آمده است «حدود دو میلیون کودک یمنی به شدت دچار سوءتغذیه هستند. سوءتغذیه آن‌ها را مستعد ابتلا به وبا می‌کند. بیماری نیز موجب سوءتغذیه بیشتر می‌شود».

مدیران این سه آژانس وابسته به سازمان ملل می‌گویند که یمن در حال حاضر شاهد «بزرگترین همه‌گیری وبا در جهان در میانه بزرگترین بحران انسانی جهان» است، و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری، تعداد مبتلایان به بیماری وبا، به 600 هزار نفر برسد.

به گفته این مدیران نهادهای سازمان ملل، در یمن «کودکان به ندرت توان نفس کشیدن» را داشته و زیرساخت‌های حیاتی آسیب دیده یا نابود شده‌اند .

از زمان آغاز حملات عربستان و متحدانش علیه یمن در مارس 2015 تاکنون بیش از 8 هزار تن جان باخته وبیش از 44 هزار و 500 نفر مجروح شده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    1 0
    چطور می توانیم کمک کنیم؟ حداقل یک راهی معرفی کنید؟ چگونه کمک های بشردوستانه خود را می ت انیم به این مردم برسانیم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس