کد خبر 753936
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
علی اشکانی

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران معتقد است این رشته همچنان در مسیری است که به تازگی دچار تغییر و تحول شده و برای احیا و درخشش مجدد، نیاز به فرصت دارد.

به گزارش مشرق، رقابتهای جهانی کشتی ۲۰۱۷ فرانسه از بسیاری جهات از اهمیت و حساسیت خاصی برای ایران و همچنین کشورهای صاحب نام کشتی دنیا برخوردار است. این رویداد مهم از آن جهت مورد توجه و حساسیت است که به عنوان نخستین میدان بزرگ و بین المللی بعد از المپیک ۲۰۱۶ ریو، صحنه پیکار مدعیانی خواهد بود که ترکیب تیم شان به کلی متحول شده است. مطمئنا در این شرایط باید پیش بینی هر اتفاق و نتیجه را کرد، نتایجی که یا به درخشش برخی جوانان گمنام و تازه‌وارد منتهی خواهد شد و یا به ناکامی برخی تیم های بزرگ و عنوان دار.

علی اشکانی، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی به عنوان سکاندار جوان تیم ایران، کار سختی را در رقابتهای جهانی پیش رو دارد. او که بعد از المپیک ۲۰۱۶ ریو و پس از ناکامی تیم پرستاره ایران، قدم در راهی گذاشت که پیش از او محمد بنا به عنوان نامی بزرگ و پرافتخار، آنرا طی کرده بود. همین یک مورد کافی است تا اشکانی هم مسئولیت سنگینی را روی دوش خود حس کند و میراث دار کسی شود که به رغم ناکامی در المپیک ریو، توانسته بود نتایج طلایی و درخشانی را در تاریخ کشتی فرنگی ایران ثبت کند.

اشکانی در حاشیه اردوی آماده سازی تیم ملی برای حضور در رقابتهای جهانی اظهار داشت:کارمان بسیار سخت و دشوار است، از یک سو بسیاری از مهره های باتجربه و عنوان دار کشتی فرنگی ایران بعد از المپیک جای خود را به جوانان و چهره های جدیدتر دادند و از سویی دیگر زمان کافی برای حضور در رویداد بزرگی همچون جهانی فرانسه نداشتیم.

وی افزود: البته از مدتی که به عنوان سرمربی در تیم ملی فعالیت دارم اقدامات بسیار خوبی انجام شده که امیدوارم این روند با توجه به زمانی که به ان نیاز داریم، ادامه یابد. همانطور که گفتم تمام برنامه های ما و تمامی متولیان فدراسیون کشتی به المپیک ۲۰۲۰ معطوف شده و بهتر است در این مدت به پتانسیل و داشته های کنونی، فرصت عرض اندام بدهیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد: رقابتهای انتخابی تیم ملی و حضور جوانان و مدعیانی که صحنه را برای تاخت و تاز خود مهیا می دیدند، من و همکارانم را بسیار راضی و خوشحال کرد، چرا که شاهد روندی به نام فرایند انتخابی بودیم که مدتهاست آغاز شده و رفته رفته در حال تثبیت و پذیرفته شدن است. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از نیروهای جوان و مستعد از زیر سایه نام های بزرگ خارج شوند و بتوانند در میدانی عادلانه به قدرتنمایی و شکوفایی بپردازند.

اشکانی با اشاره به این موضوع که کشتی فرنگی سرشار از استعدادهای ناب برای رسیدن به ورزش قهرمانی و حرفه ای است، گفت: فرنگی کاران جوان و برخی چهره‌های پشت خط مانده نشان دادند لیاقت توجه و میدان دادن را دارند و خوشبختانه در رقابتهای انتخابی دیدیم که چه نتایجی رقم زدند.

وی با تاکید بر اینکه کشتی فرنگی نیاز به زمان و اجرای دقیق برنامه های بلند مدت خود دارد گفت: استخوان بندی تیم ملی ایران بعد از المپیک به طور کلی تغییر کرد و مطمئنا برای رسیدن به ترکیبی ششدانگ و افتخارآفرین در میادین بزرگ، چاره ای جز فرصت دادن به نفرات جدید و همچنین تحمل نوسانات مختلف در مسابقات نداریم. البته تا همین مرحله نیز توانسته ایم به خوبی در میادین رسمی و تدارکاتی به نتایج خوبی برسیم و بخش مهمی از اهداف خود را محقق شده ببینیم.

اشکانی خاطر نشان کرد: آنچه که به ما مربوط است مثل بالابردن توان فنی و تکینیکی بچه ها و همچنین توجه به شرایط روحی و روانی و جسمانی اردونشینان را تا حد امکان به خوبی اجرایی کرده ایم اما از یک جایی به بعد نیازمند حمایت و زمان دادن به فرنگی کاران هستیم. مطمئنا اگر قصد کسب نتیجه در میادین بزرگ همچون المپیک ۲۰۲۰ را داریم باید کمی صبر و تحمل کنیم و از شکست های احتمالی، فاجعه نسازیم. تیم های بزرگ همچون روسیه هم بارها در مسابقات مختلف رسمی و تدارکانی با نتایج ضعیفی همراه شدند، اما همه دیدیم که با توجه به همین اتفاقات، آمدند در رقابتهای جهانی و المپیک درخشیدند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با حمایت از اردونشینانی که خود را برای رقابتهای جهانی مهیا می کنند، گفت: بچه ها روزهای سخت و حساسی را پشت سر گذاشتند و هم اکنون به یک پختگی و تجربه نسبی رسیدند. در نتیجه حیف است که در حین رشد و بالندگی این فرنگی کاران، سد راه آنان شویم و آنها را در ادامه مسیر متوقف کنیم. این روند آهسته اما تاثیر گذار است و شک نکنید اگر روی نیروهای کنونی به خوبی کار شود می تواند به نتایج خوبی در المپیک بعدی رسید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: من به عنوان کوچکترین عضو خانواده کشتی فرنگی ایران سعی می کنم کاری انجام دهم که چه باشم چه نباشم، تاثیر مثبت آن در آینده دیده شود. متاسفانه در برخی اوقات دیده شده که متولیان طوری عمل کردند که فقط نتیجه گرایی صورت گرفته و نسل آینده نادیده گرفته شده اند. ما نباید این چنین کار کنیم و باید بیشتر توجه مان به نسل آینده و بارور شدن نیروهای جوان و تازه کار باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس