کد خبر 753686
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
ملک سلمان

دربار سلطنتی عربستان طی فرمانی از «محمد بن سلمان» فرزند شاه و ولیعهد جدید سعودی خواست تا در غیاب و سفر وی به خارج از کشور، اداره امور کشور را در دست بگیرد.

به گزارش مشرق به نقل از العربیه، دربار سلطنتی عربستان امروز (دوشنبه) فرمانی را از جانب «سلمان بن عبدالعزیز» شاه عربستان برای محمد بن سلمان ولیعهد جدید این کشور ارسال و در آن تاکید کرد که در دوره غیبت وی به دلیل سفر به خارج از کشور، امور کشور را بر اساس منافع مردم اداره کند.

دربار سلطنتی عربستان اعلام کرد که شاه عربستان امروز برای مرخصی به خارج از کشور می رود. برخی فعالان اجتماعی می‎گویند که ملک سلمان بیمار است و برخی دیگر نیز از زمینه سازی برای انتقال قدرت به فرزندش خبر می دهند.

روزنامه رأی الیوم به نقل از منابعی در کاخ پادشاهی عربستان از احتمال کناره‌گیری شاه سعودی به نفع فرزندش محمد بن سلمان، ولیعهد کنونی، در پنج ماه آینده خبر دادند.

منابع مطلع از پشت پرده قصر پادشاهی در عربستان اعلام کردند که به دنبال قطعی شدن برخی پرونده‌های بزرگ داخلی و منطقه‌ای عربستان، احتمال کناره گیری ملک سلمان بن عبدالعزیز به نفع فرزندش محمد بن سلمان تا پنج ماه آینده بعید به نظر نمی‌رسد.


متن حکم پادشاه عربستان سعودی به شرح ذیل است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

شماره : أ / 313
تاریخ : 01 / 11 / 1438هـ

این جانب ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه کشور شاهی عربستان سعودی، بر اساس ماده 66 قانون اساسی حکمرانی، که طی حکمی شاهی شماره ( أ / 90 ) مورخ 27 / 8 / 1412هـ صادر گردیده است، و با توجه به اینکه به مشیئت الله تعالی سر از امروز دوشنبه 01 / 11 / 1438هـ، برابر با 24 / 07 / 2017م، طی سفری عازم خارج کشور خواهم شد، به موجب این حکم شاهزاده محمد بن سلمان بن عبدالعزیز و لیعهد را به نیابت از خودم طی ایام سفرم مسئول اداره امور کشور تعیین کردم.
والله ولی التوفیق.
سلمان بن عبدالعزیز آل سعود"

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مهدی IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    37 1
    و ظهور بسیار نزدیک است... بحق ناله های زینب...
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    0 29
    محمدبن‌سلمان‌جنم‌پادشاهی‌داره
  • مهرناز IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    2 0
    ملک سلمان با عنوان سفر" در واقع خیلی شیک وبی سروصدا " انتقال جانشینی به پسرش را انجام داد" پس از جا گیرشدن بن سلمان درامور و جایگاه جانشینی"انرا رسما اعلام می کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس