پسر عارف و دختر صفدر

پسر عارف از ژن برتری که از پدر و مادرش به ارث برده سخن می‌گوید و بیان می‌کند که ژن برتر سبب موفقیت او شده نه رانت خانوادگی‌اش و دختر صفدر حسینی این ژن برتر را در مجلس به نمایش می‌گذارد.

سرویس سیاست مشرق - جریان اصلاحات این روزها ضمن مشکلات و اختلافاتی که در خصوص سهم‌خواهی از کابینه جدید دولت دوازدهم، انتخاب شهردار و لیست بندی شورای شهر تهران پیش رو دارد، با پدیده خارج از گود سیاسی روبرو شده که کم از دیگر رسوایی‌های سیاسی این جریان ندارد. بروز آقازاده‌ها از بطن به متن این جریان که خود را دارای جایگاه قدسی، ذاتی و ژنتیکی برتر می‌دانند،‌ یکی از این موارد مهم است. رسوایی‌های آقازاده‌های اصلاح‌طلب این روزها آنقدر عیان است که هر کدام از منسوبان این جریان لب به سخن می‌گشایند موج خبری و اجتماعی نسبت به آن راه می‌افتد و جالب اینجاست که آقازاده‌ها هر چقدر دست گل به آب می‌دهند از آنطرف خبری از واکنش والدینشان نیست.

ماجرای ژن خوب پسر عارف

حمیدرضا عارف که همه هویت خود را از پدرش می‌گیرد و به طور کل با عنوان «پسر عارف» مشهور است در مصاحبه‌ای که اخیرا در فضای مجاری بازتاب داشته است به آقازادگی‌اش مباهات کرده و با خودشیفتگی خاصی این موضوع را رمز موفقیت خود قلمداد کرده است. انتشار سخنانی عجیب از حمید رضا عارف موجی از واکنش‌ها را در فضای مجازی ایجاد کرد.  حمید رضا عارف ضمن اینکه معتقد است پیشرفت هایش هیچ ارتباطی با موقعیت پدرش ندارد،  از ژن بسیار منحصر به فرد پدر و مادرش گفت که باعث رشد و موفقیت‌های حیرت انگیزش شده است.

پسر محمد رضا عارف درباره موفقیت‌هایش می گوید: «آن کسی که توانایی دارد، به جایی رسیده، حتما استعدادهایی داشته، این استعداد، بحث ژن و وراثتی وجود دارد، پدر و مادرم هر دو جزو شاگرد اول های کنکور ایران بودند. ما سه تا برادر درس مان خوب بود....../14-15 ساله بودم، در سوپرمارکت بودم، بعد در تراشکاری کار کردم...اعتقاد دارم کسی که کار سیاسی میکند، حق کار اقتصادی ندارد.»
 
حمیدرضا عارف یکی از سه پسر محمد رضا عارف و حمیده مروج (متخصص پوست و مو و استاد دانشگاه بهشتی) است، که بیش از دو پسر دیگر آنها در فضای رسانه ای، سیاسی و خبری حضور دارد. او در کنار همراهی پدر خود فعالیت اقتصادی و هنری مخصوصا در حوزه سینما دارد.

البته جنجال‌ها پیرامون پسر عارف منحصر و منوط به این سخنان نامتعارف نمی‌شود بلکه پیش از این یکی از کانال‌های شبکه اجتماعی مطرح کرده بود که حمیدرضا عارف در لیست‌بندی جنجال‌برانگیز شورای شهر تهران دخالت کرده است که این موضوع از سوی عارف تکذیب شد. در این رابطه، رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات بیان داشت:‌ «هیچکس در بستن این لیست نقش نداشت چه برسد به پسر بنده که اصلا درگیر انتخابات نبود!»

دختر صفدر حسینی و نمایش ژن برتر

ماجرای سوءاستفاده فرزند صفدر حسینی از تریبون مجلس برای دفاع از خانواده و خودش یکی از نادرترین اتفاقات عجیب مجلس است که تنها از یک آقازاده می‌توانست سر بزند. سیده فاطمه حسینی نماینده مردم تهران در مجلس به مباحث مطرح شده درباره خود، همسر و پدرش پیرامون حقوق نجومی و تاسیس صرافی پاسخ داد. حسینی که نطق نمایندگان در واکنش به اظهارات محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را برای پاسخ انتخاب کرده بود به جای فاطمه ذوالقدر دیگر نماینده تهران پشت تریبون رفت و شروع به خواندن متنی کرد که حدود یک ساعت پیش آن را در اختیار رسانه‌ها قرار داده بود.

نکته قابل تأمل، تذکرات مکرر رئیس جلسه است که متأسفانه خانم حسینی کوچکترین وقعی به قوانین مجلس نمی‌نهند و پس از هر تذکر بار دیگر ادامه بیانیه خانوادگی خود را قرائت می‌کنند که در نهایت میکروفون ایشان قطع می‌شود. پس از قطع میکروفون وی بار دیگر از رئیس درخواست می‌کند که یک جمله در موضوع صحبت کند، اما باز هم آخرین درخواست خانوادگی‌شان را مطرح می‌کند.

این نحوه سوء استفاده از خانه ملت برای امورات شخصی، قانونمداری نماینده جوان مجلس را در ابتدای راه «وکالت» -آنگونه که با صدای بلند خود را وکیل مردم معرفی می‌کند - به خوبی نشان می‌دهد. درواقع درحالی که پسر عارف از نظریه ژن برتر سخن می‌گوید، پیش از این دختر صفدر حسینی به خوبی ژن برتر را در صحن علنی خانه ملت به نمایش می‌گذارد. جالب اینجاست که پس از این ماجرای عجیب کسی هم خرده‌ای به وی نمی‌گیرد. درواقع ژن برتر در جریان اصلاحات نه تنها به یک نظریه بلکه به یک رویه تبدیل شده است و امروز دیده می‌شود که کم کم هدایت بخش‌های حساس این جریان را این آقازاده‌ها در دست می‌گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 44
  • IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    7 100
    به شما ربطی نداره
  • محمدرضا IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    15 63
    شما هم اصلا بویی از اخلاق واسلام نبردید که همه چیز را پای منافع جناحتان قربانی میکنید
  • شایان IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    17 71
    مش رق بیچاره !!! کوس رسوایی شما اصولگرایان افراط گرا خیلی وقته که گوش فلک رو کر کرده !!! حالا با مصاحبه خیلی معمولی یک جوان فعال اینهمه ذوق مرگ شده اید ... بخاطر همین کاراتون مردم پشت سر هم بهتون تو دهنی میزنند دیگه ...
    • سور یاس IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      53 10
      ببخشید کوس رسوائی شما افساد طلبها کجا را کر کرده این جوان فعال شما اگر باباش معاون اول نبود حتی برای عملگی هم قبولش نمیکردند در ضمن اگر عمه من هم با خریدن رای در مناطق محروم وپول دادن به این و ان در انتخابات شرکت میکرد الان رئیس جمهور بود حالا هم کمی صبر کنید نوبت تو دهنی زدن ما هم میرسد .
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    55 1
    حرومخوارها اون دنیایی هم هست
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    16 21
    اینکه که کسی هوش وزرنگی را از پدر ومادرش به ارث ببرد چیز عجیبی نیست.
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    6 18
    اینکه که کسی هوش وزرنگی را از پدر ومادرش به ارث ببرد چیز عجیبی نیست.
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    7 16
    اینکه که کسی هوش وزرنگی را از پدر ومادرش به ارث ببرد چیز عجیبی نیست.
  • رضا IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    54 1
    من از مشرق خوشم نمیاد ولی دلیلی نداره هر حرفی که میزنه غلط باشه . این مطلبتان خیلی خوب بود. خدا به داد این مملکت برسه با این اقازاده هایی که دارند پا جای پدرانشان میگزارند. پدران آقازاده ها که مردمی و انقلابی بودند وضع مملکت این شده وای به حال آینده که دست این آقازاده ها افتاده
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    41 6
    رسوایی‌های آقازاده‌های اصلاح‌طلب!!!!!!????? یعنی این رویه در بین آقازاده‌های اصولگرا وجود ندارد؟؟؟!!! واقعا مشرق باید از این قضیه شرمگین و سرافکنده باشی که از این مورد هم استفاده جناحی خود را می‌بری؟ جالب اینجاست که به اصطلاح با واسطه یا بی واسطه به یک نهاد عمومی منتسب هستی!!!!! حداقل استقلال خودت را حفظ کن و واقعگرا باش!!! مطمئن هستم یک شرافت به خرج نمی‌دهی و درجش نمی‌کنی!!! اگر مملکتمون در این وضعیته دلیل اصلیش به خاطر همین رفتارهای دور از آزادگی و مردانگی امثال شماهاست!
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      10 41
      این رویه در بین آقازاده‌های اصولگرا وجود ندارد
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      1 23
      اصولگرایان اصلا آقازاده پرور نیستن ... تا حالا دود هر چی آقازاده بوده از کنده اصلاح طلبا (بخونید افساد طلبا) بلند شده
  • متخصص ژنتیک IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    35 2
    تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد. ژن برتر که هیچ، خدا کنه مونگلیسمش حاد نباشه. خدایا خودت شفا عنایت بفرما این موضوع ربطی به چپ و راست و جناح و سیاست نداره، این فرد به شعور کل ملت توهین کرده و باید مجازات بشه، و کسی که به شعور ملت ایران توهین کنه چیزی محارب فی الارض نیست و حکمش در اسلام مشخصه.
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    2 50
    سلام مشرق بدبخت برو يه كم توسعه يافته فكر كن سيده فاطمه حسينى جوان نخبه و دانا هستش وقتى تو از بيت المال استفاده مى كنى و فحش به ديگران مى دهى ايشون مجبورشدند كه از تريلون مجلس استفاده كنند تو جواب تهمتهاىى شما را داد
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    1 48
    اين بانوى فرهيخته و نخبه را اذيت نكنيد جدش نسل شما را ريشه كن مى كند انشاءالله ديدى كه مردم چطور تو دهنى زدند
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    1 59
    درود بر بانوى فرهيخته و نخبه سيده فاطمه حسينى چشم حسود كور
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    0 3
    مشرقی های محترم و زحمتکش گرامی درسته که خانم حسینی کار اشتباهی کرده ولی مواظب باشید انتقادتون خیرخواهانه و منصفانه و دقیق باشه و در چهارچوب احکام امربه معروف و نهی از منکر باشه. و ضمنا حرمت ایشان رو هم نگه دارید و بهش بی احترامی نکنید چون نام این خانم محترم نام مقدس و مبارک جدش حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) هست و کوچکترین بی حرمتی قطعا حرام هست. نگهداشتن حرمت ایشان واجبه حتی اگر خطای بزرگی رو مرتکب شده باشه. البته اگر خیرخواه مسلمان هستید پس خیرخواهی و امر به معروف و نهی از منکر کنید بدون کوچکترین بی انصافی و یا تکبر و اهانت
  • علی IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    13 0
    سلام عليكم بحث اصولگرا و اصلاح طلب نيست بحث اين هست كه ملاك يك مسئول چيست و ما به كدام سمت ميرويم اكثر پدران اين دوستان زمان جنگ در پشت جبهه خدمت ميكردن و الان ... وقتي ميليونها نفر بيكارن از جيب مردم اين خرجها چطور ميشه اگه بحث نخبه بودن و خدمت به كشور هست ژن نخبه شهيد طهراني مقدم و شهيد شهرياري ، احمدي روشن، رضائي نژاد و ديگران چطوره ايا اين شهدا سهمي از سفره انقلاب برداشتن ، ايا كار كوچكي انجام شده شما يه سر به كتاب دا ، پايي كه جا ماند ، نوالدين پسر ايران ، كوچه نقاش ها و سلام بر ابراهيم ، بابا نظر و خيلي هاي ديگر بزن و سرگذشت ابراهيم هادي و شهيد بابايي ، باكري ، همت ، چراغي ، بابا نظر ، صياد شيرازي ، شوشتري ، برونسي و كاوه و ستاري و اردستاني و چمران و ابوترابي را و بقيه رو بخونيد و سرگذشت جانبازان و ازاده ها و خانواده هاشون و حتي شهداي مدافع حرم شهيدان همداني ، حسن شاطري ، بلباسي ، كجباف ، صدرزاده ، نوروزي ، الله دادي ، علي محمد قرباني ، محمد كيهاني و خيلي هاي ديگر كه هر كدام در اوج تخصص ، پاك و مخلص و مردم دوست و قانع بودن بخونيد تا ببينيد ملتي كه اين شهدا را دارد نمي تونه به كم قانع بشه و كساني رو كه بعضا نبودنشون نعمت هست بعنوان نخبه بپذيره شهيد حسن شاطري در لبنان چه كرد و شهيدحسن طهراني مقدم براي امنيت ما چه كردند همين شهداي زنده سردار عزيز سليماني ، حاجي زاده ، فضلي ، فدوي و جعفري و دانسمندان شهيد شهرياري و رضائي نژاد و

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس