اشرف غنی

معاون اول پارلمان افغانستان در آخرین روز کاری نمایندگان قبل از تعطیلات تابستانی این مجلس با متهم کردن اشرف غنی به ضعف مدیریت، خواستار استعفای رئیس‌جمهور شد.

به گزارش مشرق، «همایون‌همایون» معاون پارلمان افغانستان تاکید کرد که بر اثر مدیریت ضعیف اشرف غنی این کشور به سمت بحران رفته است.


وی از اشرف غنی خواست تا با جرات استعفای خود را ارائه دهد و بر عدم توانایی خود در اداره افغانستن اذعان کند.

معاون اول پارلمان افغانستان همچنین با انتقاد از ضعف نمایندگان در نظارت از عملکرد دولت این کشور تصریح کرد که برخی از نمایندگان این مجلس تحت تاثیر دولت قرار گرفته‌اند به همین دلیل حکومت وحدت ملی نیز در بسیاری از امور مداخله می‌کند.

همایون تاکید کرد: وزارتخانه‌هایی که توسط سرپرست اداره می‌شوند باعث ایجاد مشکلات در این کشور شده‌اند زیر مقامات مسئول به مسائل قومی دامن می‌زنند.

«خلیل‌الله شهیدزاده» از اعضای پارلمان افغانستان نیز اظهار داشت که معمای ترور داخلی در نظام حل نشده است و این کشور هنوز در برابر توطئه‌ کشورهای جهان قرار دارد زیرا مشکلات درون نظام مایه نگرانی مردم شده‌اند.

در حالیکه یازده وزارتخانه دولت اشرف غنی توسط سرپرست اداره می‌شود، این نماینده افغان از عدم معرفی وزرا و جایگزینی سرپرست‌ها در وازارتخانه‌ها انتقاد کرد.

از سوی دیگر «غلام‌فاروق مجروح» دیگر نماینده پارلمان افغانستان نیز گفت که برای آخرین بار از اشرف‌غنی می‌خواهد تا وزرای جدید برای وزارتخانه‌های بدون وزیر را معرفی کند تا مشکلات بیشتری ایجاد نشود.

وی افزود که نمایندگان افغان آماده هستند تا در صورت معرفی وزرای جدید برای دادن رای اعتماد از رفتن به تعطیلات تابستانی چشم‌پوشی کنند.

نمایندگان افغان در حالی برای یک ماه و نیم به تعطیلات رفته‌اند که یازده وزارتخانه توسط سرپرست اداره می‌شوند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس