کد خبر 752655
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
زیگمار گابریل

وزیر خارجه آلمان در پی تشدید تنش‌ها بین ترکیه و آلمان در نامه‌ای خطاب به شهروندان ترک از آنها دلجویی کرده و تاکید کرد که واکنش‌های برلین به آنکارا علیه اتباع ترک نخواهد بود.

 به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "هندلزبلات آلمان"، در پی تشدید تنش ها بین آنکارا-برلین بر سر دستگیری یک فعال حقوق بشر آلمانی در ترکیه و جنگ کلامی سختی که بین مقامات دو کشور درگرفته است، زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان در نامه ای خطاب به اتباع ترک مقیم آلمان از آن ها دلجویی کرد.

گابریل اخیرا در نشست بحرانی در برلین از چرخش موضع آلمان در قبال آنکارا سخن کنه و سطح هشدارهای امنیتی برای سفر به ترکیه را برای شهروندان خود بالا برده است.

وزیر امور خارجه آلمان در نامه بازی خطاب به شهروندان ترکاظهار داشت که ما همچنان از مناسبات خوب با ترکیه حمایت می کنیم چرا که می دانیم روابط خوب بین آلمان و ترکیه برای شما مهم است.

وی دوستی بین آلمان و ترکیه را به عنوان گنجی بزرگ ارزیابی کرده و در عین حال گفت که دولت آلمان نمی تواند در برابر بازداشت های شهروندان آلمانی در ترکیه دست روی دست گذاشته و نگاه کند. ما باید از شهروندان خود حمایت کنیم. واکنش آلمان به این اقدام آنکارا علیه مرم ترکیه و شهروندان ترک در آلمان نیست.

گابریل همچنین اعلام کرد که بدون در نظر گرفتن این مسئله که روابط سیاسی بین دو کشور تا چه اندازه دشوار است این مسئله برای ما واضح است که شما اتباع ترک در آلمان به ما تعلق دارید چه گذرنامه آلمانی داشته باشید و چه نداشته باشید.

در آلمان حدود سه میلیون تبعه ترک زندگی می کنند. روابط بین دو کشور آلمان و ترکیه با توجه به دستگیری چندین تبعه آلمانی در ترکیه و تهدیدها علیه شرکت های آلمانی از طرف آنکارا و متهم کردن آن ها به حمایت از تروریسم به شدت متشنج شده است.

آلمان همچنین اخیرا صادرت تسلیحات به ترکیه را به حال تعلیق در آورده و از لزوم قطع کمک های مالی اروپا به ترکیه سخن گفته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس