غلامحسین شافعی

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: شرکت‌های ایرانی در حوزه جوایز بین‌المللی تا کنون افتخاری کسب نکرده بودند و زعفران ایرانی به نام کشورهای دیگری مانند اسپانیا به فروش می‌رسید.

به گزارش مشرق، غلامحسین شافعی اظهار داشت: اساسا یکی از مشکلات اصلی که در تولید داخلی کشور ما وجود دارد این است که بسیاری از آنها به علت منطبق نبودن با استانداردهای روز و یا ذائقه مشتریان خارجی در بازارهای بین‌المللی خریداری نداشته و تولیدی که مبتنی به مصرف داخل باشد نیز به ورشکستگی انجامیده و نمی‌تواند خلق ثروت کند.

وی ادامه داد: اینکه ما بتوانیم در جشنواره‌ها و مسابقات خارج از کشور شرکت کرده و مقام‌هایی را کسب کنیم می‌تواند در به دست آوردن بازارهای بین‌المللی بسیار کمک دهنده باشد.

رئیس شورای ملی زعفران بیان کرد: این موضوع در مورد محصولات راهبردی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند به عنوان مثال در محصولی مانند زعفران که ویژه ایران و خراسان رضوی است شرکت‌های ایرانی در حوزه جوایز بین‌المللی تا کنون افتخاری کسب نکرده بودند و زعفران ایرانی به نام کشورهای دیگری مانند اسپانیا به فروش می‌رسید.

شافعی تأکید کرد: البته امسال شرکت سحرخیز توانست در جشنواره طعم برتر کشور بلژیک نشان 3 ستاره را کسب کرده و این موضوع در برندسازی رعفران ایرانی می‌تواند تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: فرآوری درست و فراهم کردن امکان شناسایی محصولات ایرانی به کشورهای خارجی در مورد محصولات راهبردی اقدامی است که می‌تواند در حوزه تقویت تولید نیز بسیار کمک دهنده باشد زیرا به صورت مستقیم و غیرمستقیم در افزایش صادرات نقش دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس